Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je dne 31. marca 2017 objavilo javni razpis »Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih«.
Univerza v Ljubljani je oddala vlogo za operacijo »IKT v pedagoških študijskih programih UL«.
Namen operacije je usposabljati študente, bodoče osnovnošolske in srednješolske učitelje, za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v učnem procesu, s poudarkom na prepoznavanju možnosti, ki jih nudi uporaba IKT za doseganje višje bralne pismenosti učencev in dijakov za vsa področja izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja Univerza v Ljubljani. Poleg višje bralne pismenosti je vloga IKT prepoznana kot ključna pri omogočanju kreativnosti in inovacij v izobraževanju, usposabljanju ter nasploh pri učenju.
Cilji operacije so:
- analizirati stanje o znanju, kompetencah in veščinah didaktične uporabe IKT v pedagoških študijskih programih na UL ter v primerljivih akademskih okoljih v posameznih državah EU,
- priprava strokovnih podlag za didaktično uporabo IKT za 6 področij izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL,
- priprava priporočil za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem, kar bo prispevalo k neposrednemu prenosu spoznanj projekta v obstoječo in bodočo šolsko prakso,
- usposobiti bodoče učitelje za didaktično uporabo IKT na začetku učiteljske kariere za delo z učenci in dijaki pri poučevanju na osnovnih in srednjih šolah
- posodobljena učna okolja pedagoških študijskih programov, ki bodo bodočim učiteljem neposredno omogočala razvoj komunikacijskih in medosebnih veščin, razvoj kritičnega mišljenja ter razvoj ustvarjalnost kar predstavlja ključne veščine, ki so pomembne z vidika zaposljivosti bodočih diplomantov.
Predvideni rezultati so:
- organizacija 4 posvetov, od tega dva z mednarodno udeležbo,
- izvedba vsaj 6 delavnic za učitelje, pedagoške in strokovne sodelavce, namenjene medsebojni izmenjavi dobrih praks, izkušenj in znanj,
- izvedba več kot 50 pilotnih projektov poučevanj s študenti na 6 področjih izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL (Jeziki; Družboslovje in humanistika; Matematika-računalništvo-tehnika; Naravoslovje; Umetnost in Interdisciplinarno),
- oblikovanje 6 strokovnih podlag za didaktično uporabo IKT (za vsako posamezno področje izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL),
- priprava priporočil za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem na OŠ in SŠ
- zaključna konferenca s predstavitvijo rezultatov.
Višina zaprošenih sredstev za operacijo je 659.955,39 EUR, od tega znaša:
- prispevek Evropske unije 527.964,30 EUR (80 %),
- pripadajoča slovenska udeležba 131.991,09 EUR (20 %).
Rok za izvedbo operacije: do 30. 9. 2018
REZULTATI PROJEKTA
V projektu smo ob sodelovanju VIS učiteljev in sodelavcev UL (AG, BF, FF, FKKT, FMF, FRI, FŠ, PEF in TEOF in FE):
- Razvili spletno stran projekta (www://ikt-projekti.uni-lj.si);
- Vzpostavili skupino visokošolskih učiteljev in sodelavcev, ki izvajamo pedagoške študijske programe na 9 članicah UL (vsebinska področja: 1-Jeziki, 2-Družboslovje in humanistika, 3-Matematika-računalništvo-tehnika, 4-Naravoslovje, 5-Umetnost, 6-Interdisciplinarna);
- Vzpostavili interno projektno sodelovalno okolje za izmenjevanje informacij in sodelovanje (https://intranetul.uni-lj.si/ProjektnaPisarna/NIO9);
- Izvedli analizo stanja glede uporabe IKT na članicah UL, ki izvajamo pedagoške študijske programe (v prilogi);
- Izvedli in evalvirali 65 pilotnih posodobitev študijskih predmetov namenjenih izobraževanju bodočih učiteljev v osnovnih in srednjih šolah na različnih predmetnih področjih;
- Organizirali 4 mednarodne strokovne posvete namenjene poglabljanju znanja o možnostih uporabe IKT na različnih vsebinskih področjih, izmenjavi dobrih praks in izkušenj med učitelji in sodelavci ter predstavitvi delnih rezultatov projekta;
- Organizirali 10 delavnic s področja uporabe IKT v pedagoškem procesu (npr. Glasovalni sistemi, Interaktivna učna gradiva, Sodelovalna učna okolja, Didaktične igre, Moodle osnovna, Moodle napredna, Dostopnost tehnologij za navidezno in obogateno resničnost v izobraževanju, Ustvarjalni laboratorij v pedagoškem procesu, Razvoj multimedijskih učnih gradiv - osnovne video produkcije, Orodja in postopki za urejanje video posnetkov);
- V podporo VIS učiteljem in sodelavcem izvajali individualna svetovanja (120 ur);
- Glede na izražene potrebe VIS učiteljev in sodelavcev razvili podporna učna gradiva in video-vodiče (53 učnih gradiv/video-vodičev), ki so dostopni na spletni strani projekta;
- Oblikovali strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževalnem procesu na 6 vsebinskih področjih (v prilogi);
- Pripravili priporočila za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem z namenom prenosa spoznanj po izobraževalni vertikali (v prilogi);
- V sodelovanju z Univerzo v Mariboru in Univerzo na Primorskem organizirali zaključno konferenco z namenom predstavitve rezultatov projektov ter izmenjave dobrih praks in izkušenj o možnostih uporabe IKT na različnih vsebinskih področjih;
PRILOGE (PO VRSTNEM REDU)
- ANALIZA STANJA O ZNANJU, KOMPETENCAH IN VEŠČINAH DIDAKTIČNE UPORABE IKT V PEDAGOŠKIH ŠTUDIJSKIH PROGRAMIH UL (končno poročilo)
- Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje jeziki
- Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje družboslovje in humanistika
- Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje matematika- tehnika- računalništvo
- Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje naravoslovje
- Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje umetnost
- Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje interdisciplinarno
- Priporočila za opremljenost šol z IKT
- Priporočila za zagotavljanje informacijske podpore učiteljem za didaktično uporabo IKT v učnem procesu
Posredniški organ
Ministrstvo za izobraževanje, šolstvo in šport
Upravičenec
Univerza v Ljubljani
Kontakt
Projektna pisarna Univerze v Ljubljani
tel. št.: 01/2418 541 ali e-pošta: i
Povezava na spletno stran evropske kohezijske politike v Sloveniji: www.eu-skladi.si
Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija.