V četrtek, 26. junija, so v Gledališču za otroke in mlade v Ljubljani študentom tutorjem ljubljanske Filozofske fakultete podelili listine, ki dokazujejo njihovo usposobljenost za delo s študenti. Prav tako so podelili dokazila o usposobljenosti tistim, ki lahko opravljajo naloge koordinatorja tutorjev študentov.
Datum objave: 30.06.2008
Kategorija: Aktualno na Univerzi
Prireditev se je začela s predstavo Društva študentov invalidov Slovenije »Vse, kar ste želeli vedeti o nas, pa niste nikoli vprašali«, za katero je njen podpornik in supervisor, režiser Branko Djurić - Djuro, dejal, da je »nekaj povsem drugačnega« oziroma v času njenega snovanja napovedal - »To bo hit!« Predstava, ki jo je režirala mlada igralka Maja Martina Merljak, je bodoče tutorje navdušila, zabavala in jih dodatno motivirala za nadaljnje delo.
Dekan FF Univerze v Ljubljani, red. prof. dr. Valentin Bucik, je v svojem nagovoru poudaril pomen tutorskega dela na fakulteti. »Tutorstvo je organizirana pomoč študentom in študentkam, zlasti brucem in bruckam, s katero jim skušamo olajšati vključevanje v univerzitetno okolje in jim svetovati pri študiju kot tudi pri reševanju morebitnih problemov, s katerimi se soočajo. Tutorji in tutorke smo tako študenti in študentke kot učitelji in učiteljice,« je povedal dekan. V študijskem letu 2007/2008 so na FF v polni meri začeli s študentskim tutorstvom, učiteljsko tutorstvo pa se uvaja počasi, od oddelka do oddelka.
Na fakulteti veliko skrb posvečajo delu s študenti s posebnimi potrebami, ki se odločijo za študij na katerem od njenih 21 oddelkov. Tutorstvo za študente in študentke s posebnimi potrebami je posebna oblika tutorstva, ki se izvaja za vse študente in študentke FF, ne glede na letnik. »Trudimo se tudi za izboljšanje pogojev v smislu odpravljanja fizičnih ovir, omogočanju dostopa do računalnikov posebej za te študentke in študente (npr. računalnik z braillovo vrstico), omogočanju parkiranja ter za lažjo orientacijo slepim in slabovidnim študentom in študentkam po fakulteti. Delo je zelo raznoliko, saj se posamezni študenti in študentke srečujejo z zelo različnimi ovirami in težavami,« nadaljuje red. prof. dr. Valentin Bucik in dodaja: »Umetniki invalidi so s svojim nastopom tudi tutorjem in tutorkam na filozofski fakulteti odprli nov, dodaten pogled na potek vsakdanjega življenja, na stvari, s katerimi se vsi redno srečujemo, pa se jih študentje s posebnimi potrebami lotevajo na samosvoj način. Dodatno dragoceno izobraževanje za naše tutorje in tutorke.«
Predstava je pustila vtis tudi na igralcu Borisu Cavazzi:
»Sinočnja predstava se me je zelo dotaknila. Občudoval sem ta mlada dekleta, in seveda med njimi tudi Davida, s kakšnim pogumom so nam pripovedovale svoje življenjske zgodbe, zgodbe prežete z ogromno samoironije in obenem podkrepljene s humorjem. Gledal sem jih in bil očaran nad njihovo lepoto. Žarele so na odru, kot zvezdice na nebu. Veliko so mi dale in upam, da so tudi ostali v dvorani čutili to njihovo željo, da bi jih ljudje sprejeli z odprtimi rokami, z odprtimi očmi, z odprtimi ušesi ... Jaz sem jih sprejel z vsemi petimi čuti. Mislim, da bi bilo dobro, da še naprej vztrajajo, ker bi to bilo koristno za njih, kakor tudi za nas.«
O tutorskem delu na FF Univerze v Ljubljani, o študentih s posebnimi potrebami ter o »predstavi, kakršne niste vajeni« pa je spregovorila tudi novopečena tutorka, študentka Filozofske fakultete Mateja Rihter:
»S študenti invalidi in njihovimi zgodbami o težavah pri študiju smo se tutorji že srečali v začetku leta na našem usposabljanju. Vesela sem, da smo tako letošnji projekt zaokrožili z ogledom predstave »Vse kar ste želeli vedeti o nas, pa niste nikoli vprašali«. Predstava se mi zdi odlična. Različne zgodbe invalidov, ki so včasih prav komične, popestrijo video posnetki, živa glasba in ples. Predstava govori sama zase in je vsekakor vredna ogleda, študenti invalidi in vsi sodelujoči pa si zaslužijo čestitke za izjemen projekt.«
Dekan FF Univerze v Ljubljani, red. prof. dr. Valentin Bucik, je v svojem nagovoru poudaril pomen tutorskega dela na fakulteti. »Tutorstvo je organizirana pomoč študentom in študentkam, zlasti brucem in bruckam, s katero jim skušamo olajšati vključevanje v univerzitetno okolje in jim svetovati pri študiju kot tudi pri reševanju morebitnih problemov, s katerimi se soočajo. Tutorji in tutorke smo tako študenti in študentke kot učitelji in učiteljice,« je povedal dekan. V študijskem letu 2007/2008 so na FF v polni meri začeli s študentskim tutorstvom, učiteljsko tutorstvo pa se uvaja počasi, od oddelka do oddelka.
Na fakulteti veliko skrb posvečajo delu s študenti s posebnimi potrebami, ki se odločijo za študij na katerem od njenih 21 oddelkov. Tutorstvo za študente in študentke s posebnimi potrebami je posebna oblika tutorstva, ki se izvaja za vse študente in študentke FF, ne glede na letnik. »Trudimo se tudi za izboljšanje pogojev v smislu odpravljanja fizičnih ovir, omogočanju dostopa do računalnikov posebej za te študentke in študente (npr. računalnik z braillovo vrstico), omogočanju parkiranja ter za lažjo orientacijo slepim in slabovidnim študentom in študentkam po fakulteti. Delo je zelo raznoliko, saj se posamezni študenti in študentke srečujejo z zelo različnimi ovirami in težavami,« nadaljuje red. prof. dr. Valentin Bucik in dodaja: »Umetniki invalidi so s svojim nastopom tudi tutorjem in tutorkam na filozofski fakulteti odprli nov, dodaten pogled na potek vsakdanjega življenja, na stvari, s katerimi se vsi redno srečujemo, pa se jih študentje s posebnimi potrebami lotevajo na samosvoj način. Dodatno dragoceno izobraževanje za naše tutorje in tutorke.«
Predstava je pustila vtis tudi na igralcu Borisu Cavazzi:
»Sinočnja predstava se me je zelo dotaknila. Občudoval sem ta mlada dekleta, in seveda med njimi tudi Davida, s kakšnim pogumom so nam pripovedovale svoje življenjske zgodbe, zgodbe prežete z ogromno samoironije in obenem podkrepljene s humorjem. Gledal sem jih in bil očaran nad njihovo lepoto. Žarele so na odru, kot zvezdice na nebu. Veliko so mi dale in upam, da so tudi ostali v dvorani čutili to njihovo željo, da bi jih ljudje sprejeli z odprtimi rokami, z odprtimi očmi, z odprtimi ušesi ... Jaz sem jih sprejel z vsemi petimi čuti. Mislim, da bi bilo dobro, da še naprej vztrajajo, ker bi to bilo koristno za njih, kakor tudi za nas.«
O tutorskem delu na FF Univerze v Ljubljani, o študentih s posebnimi potrebami ter o »predstavi, kakršne niste vajeni« pa je spregovorila tudi novopečena tutorka, študentka Filozofske fakultete Mateja Rihter:
»S študenti invalidi in njihovimi zgodbami o težavah pri študiju smo se tutorji že srečali v začetku leta na našem usposabljanju. Vesela sem, da smo tako letošnji projekt zaokrožili z ogledom predstave »Vse kar ste želeli vedeti o nas, pa niste nikoli vprašali«. Predstava se mi zdi odlična. Različne zgodbe invalidov, ki so včasih prav komične, popestrijo video posnetki, živa glasba in ples. Predstava govori sama zase in je vsekakor vredna ogleda, študenti invalidi in vsi sodelujoči pa si zaslužijo čestitke za izjemen projekt.«
Foto: Matjaž Rebolj