Datum objave: 27.10.2014
Kategorija: Aktualno na Univerzi
E-izobraževanje postaja vse bolj razširjena oblika poučevanja in učenja na univerzah po svetu, o čemer je tekla beseda na nedavnem Strokovnem srečanju knjižničarjev Univerze v Ljubljani z naslovom »E-izobraževanje: izzivi za visokošolske knjižnice.«
Računalniška omrežja, večpredstavnostne aplikacije, učni portali, orodja za odkrivanje informacij, digitalne knjižnice, virtualne učilnice, učenje na daljavo in interaktivne tehnologije omogočajo neodvisnost izobraževanja od časa in prostora ter možnost sočasnega komuniciranja med učitelji, tutorji in učečimi, ne glede na to, kje vstopajo v izobraževalni proces. »V dolgoročni viziji bo zato elektronska oblika poučevanja predstavljala široko podporo klasičnemu poučevanju. Razvoj elektronskih oblik poučevanja na Univerzi v Ljubljani trenutno poteka v obliki projektov, v okviru katerih se razvijajo tako orodja kot tudi procesi sodobnega poučevanja,« je o viziji e-izobraževanja na Univerzi v Ljubljani povedal njen prorektor prof. dr. Goran Turk.
Centralna tehniška knjižnica Univerze v Ljubljani je poleti 2014 izvedla anketo o knjižničnih storitvah za podporo e-izobraževanju, s katero je želela ugotoviti mnenje in izkušnje uporabnikov knjižnice v e-izobraževanju. Študenti si želijo več gradiva v elektronski obliki in možnosti izrabe prostorov knjižnice za študij ter skupinsko delo in spletne tečaje za usposabljanje za uporabo knjižničnih virov ter storitev. »Visokošolska organizacija mora načrtovati, komu bi bile odprte spletne oblike namenjene, zakaj bi jih razvijali in na kakšen način bi bile izvajane. Knjižnice lahko vodijo razvoj odprtega e-izobraževanja na svojih organizacijah, saj imajo potrebne veščine in znanja,« je v video predavanju izpostavil mag. Willem van Valkenburg iz Univerze za tehnologijo iz Delfta na Nizozemskem.
Po obravnavi sklopov strokovnega srečanja, med katerimi so bili tudi primeri dobrih praks in iskanje skupnih rešitev v e-izobraževanju, so visokošolski knjižničarji pokazali veliko pripravljenost za aktivno sodelovanje pri uvajanju e-izobraževanja na slovenskih univerzah.
Več informacij o strokovnem srečanju si lahko preberete na tej povezavi: http://www.ctk.uni-lj.si/dogodki/posvet2014/
Avtorja fotografij: Gašper Lešnik in Darko Majcenović
Strokovnega srečanja se je udeležilo 110 sodelavcev slovenskih visokošolskih knjižnic in 30 študentov Oddelka za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Prorektor Univerze v Ljubljani prof. dr. Goran Turk je izpostavil nenadomestljivo vlogo učitelja ob hkratni učinkoviti izrabi možnosti, ki jih ponuja e-izobraževanje.