Študenti petih fakultet Univerze v Ljubljani so skupaj z Zavodom 404 začeli s testiranjem jadrnice, ki bo v naslednjem letu brez posadke preplula Atlantik. Za pot bo potrebovala predvidoma tri mesece. V okviru mednarodnega tekmovanja Microntrasat Challenge je jadrnico poskušalo izdelati že okoli 20 svetovnih univerz. Najuspešnejša je doslej prišla do polovice poti.

Datum objave: 29.06.2018

Kategorija: Alumni

Študenti Univerze v Ljubljani že skoraj dve leti izdelujejo avtonomno plovilo - robotsko jadrnico, ki bo v naslednjem letu začela plovbo po Atlantskem oceanu. Z jadrnico tekmujejo na mednarodnem odprtem tekmovanju “Microtransat Challenge”, katerega cilj je prepluti Atlantik z avtonomnim plovilom. Jadrnica, ki se premika izključno na vetrni pogon, je izdelana iz steklenih in karbonskih vlaken, ki zagotavljajo trdnost in stabilnost.

V projektu, ki ga izvajata Univerza v Ljubljani in Zavod 404, se je povezalo okoli 100 študentov petih fakultet Univerze v Ljubljani, in sicer Fakultete za elektrotehniko, Fakultete za matematiko in fiziko, Fakultete za pomorstvo in promet, Fakultete za računalništvo in informatiko in Fakultete za strojništvo.

Študenti, ki so se organizirali v osem tehničnih ekip, že od začetka projekta v letu 2016, načrtujejo potovanje jadrnice, iščejo rešitve za tveganja na poti in se spopadajo s kopico konstrukcijskih in tehničnih izzivov. Pri tem jim pomagajo domači in tuji strokovnjaki, velike podpore pa so deležni tudi s strani profesorjev Univerze v Ljubljani. Posebna zahvala gre Gabru Bregantu iz podjetja Ocena Tec, ki je jadrnico izdelal, in Andreju Justinu, ki je zasnoval njeno obliko.

Med projektom so študenti pripravili mnogo različnih inovativnih rešitev. Ena izmed takšnih rešitev je bila tudi razvoj sistema za krmiljenje, kjer so razmišljali o električnem in hidravličnem krmiljenju. Vsaka rešitev ima svoje prednosti in slabosti. Za razliko od drugih projektov, kjer bi se na koncu morali odločiti za eno, so imeli srečo, saj je eden od ciljev projekta tudi vzpodbujanje inovativnosti, zato so lahko ob veliki podpori Fakultete za promet in pomorstvo Univerze v Ljubljani začeli z gradnjo dodatne jadrnice. Tako bodo lahko oba sistema preizkusili na plovilih.

Le 2,4 metra dolgo plovilo je izdelano iz steklenih vlaken, njena trda krila pa so prepletena iz karbona. Premikanje kril in krmiljenje uravnavajo z mikroračunalnikom. Na jadrnici bo vgrajen tudi navigacijskim modul, ki bo prek telemetrične enote BlueTraker pošiljal podatke o legi in stanju sistemov na jadrnici v realnem času.

Na vprašanje, zakaj študenti še vedno vztrajajo na projektu, pa Miha Štampek, študent Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, odgovarja: »Tehnično znanje nam ne predstavlja težave, sploh s široko podporo Univerze, naših partnerjev in sponzorjev. Ne glede na številne ovire, ki smo jih premagali, predvsem v zadnjem letu, si študenti še vedno želimo, da naš projekt čim prej ugleda luč sveta.«