Datum objave: 04.09.2020

Kategorija: Aktualno na Univerzi

 Družabna igra StoryLand of Options – SLO Game

 

Glavni namen projekta GameIT je bil ustvariti inovativna didaktična orodja – sodelovalne igre, s katerimi študenti razvijajo bistvene kompetence 21. stoletja. Z igranjem iger študenti razvijajo sodelovalne in komunikacijske veščine ter strateško, kreativno in logično razmišljanje, poleg tega pa izboljšajo tudi znanje angleščine (igre so na voljo v angleškem jeziku) in postanejo pozorni na druge kulture in medkulturne razlike.

 

V okviru projekta smo razvili 5 iger: družabna igra Planet Hexagon je nastala v sodelovanju s partnerji iz Poljske, Romunije, Norveške in Slovenije, vsak izmed omenjenih partnerjev pa je pripravil tudi svojo role-playing igro (igro vlog). Tako so nastale še igre Polonia Misteriosa, The Labyrinth, Are all Norwegians rich and wealthy? ter StoryLand of Options.

 

Družabna igra StoryLand of Options - SLO Game je igra vlog, ki jo navdihujejo različne geografske, ekonomske, kulturne in zgodovinske značilnosti. Igralec mora sodelovati s svojimi soigralci, znanimi slovenskimi osebami iz različnih regij, slediti potem po Sloveniji ter poskati manjkajoče dele zemljevida z opravljanjem različnih nalog. Uspeh igralca je odvisen od njegove domišljije.

 

Z igranjem igre študenti:

-          Izboljšajo svoje znanje o Sloveniji in slovenski kulturi z uporabo zemljevida Slovenije, kartic z različnimi znamenitostmi ter kartic znanih slovenskih oseb. Zgodbe, ki jih študenti ustvarijo, pa temeljijo na slovenskih pravljicah.

-          Izboljšajo in razvijajo komunikacijske veščine v angleščini, saj celotna komunikacija poteka v angleščini - vse od napisanih pravljic pa do pripovedovanja novih zgodb.

-          Razvijajo medkulturno zavedanje ter strpnost do razlik z ustvarjanjem likov. Vsak lik mora imeti določene značilnosti ter prednosti in slabosti. Nekatere lastnosti so vnaprej določene (na podlagi izbranih slovenskih oseb), druge pa si izberejo študenti sami. Nato se postavijo v vlogo svojega lika in se obnašajo kot on.

-          Izboljšajo svoje spsobnosti odločanja, ko se znajdejo v določeni (problematični) situaciji iz antičnega sveta iz katere se morajo uspešno rešiti.

-          Izboljšajo svoje sodelovalne veščine v angleščini z igranjem v paru. Vsak par predstavlja enega igalca, ki skupaj ustvari zgodbo v angleščini, išče skrito besedo in v nekaterih primerih sodeluje z drugimi pari pri iskanju omenjene skrite besede.

 

Učitelj lahko igro uporabi pri različnih predmetih:

-          Pri angleščini študenti z igranjem vadijo angleško slovnico, pridobivajo besedišče s pisanjem zgodb, branjem pravljic, poslušanjem drugih ter pripovedovanjem zgodb.

-          Pri slovenščini se študenti spoznajo s številnimi slovenskimi pesniki in pisatelji ter drugimi zgodovinskimi osebnostmi, prav tako se srečajo s slovenskimi pravljicami. Učitelj lahko igro nadgradi in dopolni z dodatnimi pravljicami, dodatnimi karticami znamenitosti (ki so npr. povezane le z literaturo, prav tako so lahko liki le pisatelji ipd.).

-          Pri geografiji študenti spoznajo Slovenijo ter njene geografske značilnosti.

-          Pri matematiki lahko učitelj kartice z znanimi Slovenci zamenja z znanimi matematiki, kartice znamenitosti z različnimi dosežki (npr. dokazi), zgodbice pa lahko nadomesti z matematičnimi problemi, ki jih morajo študenti rešiti.

Še nekaj idej za uporabo igre v razredu najdete na spletni strani. Dostopate lahko do celotnega gradiva (igralne plošče, sestavljanke, kartic znamenitosti, kartic likov, lista za ustvarjanje likov, pravljic, naključnih besed, priročnika za Gamemasterja, letaka ter navodil za igranje) in si igro natisnete sami.

 SLO_Game