Datum objave: 15.09.2020

Kategorija: Aktualno na Univerzi

5 ekip odličnih raziskovalcev, 10 mentorskih seans in 2 poletna meseca sta bila potrebna, da je naša Pisarna za prenos znanja s pomočjo Fakultete za farmacijo Univerze v Ljubljani in odličnega strokovnjaka izvedla serijo mentorskih delavnic Inovator.si?, na katerih so raziskovalci pridobili praktične nasvete za komercializacijo njihovih izumov s področja ved o življenju.

Ekipe raziskovalcev Univerze v Ljubljani (UL) je mentoriral dr. Mohammed Shahid, svetovalec za raziskave in razvoj na področju farmacije (MS4Pharma, Velika Britanija) in izkušen raziskovalec na področju razvoja zdravil. Je znanstvenik z edinstveno kombinacijo terapevtskih področij (nevroznanost, kardiovaskularno, dihanje), vodenja projektov (predklinično in klinično) ter vodenja mednarodnih raziskav in inovacij.

V Inovator.si? je sodelovalo pet ekip, raziskovalci pa so prihajali s treh različnih fakultet; Fakultete za farmacijo UL, Biotehniške fakultete UL in Veterinarske fakultete UL. Na spletnih srečanjih z dr. Shahidom so spoznali postopek komercializacije in kaj je pri tem ključnega pomena, kot npr. kdo je vključen v postopek in kako pravno zavarovati intelektualno lastnino. Ugotovili so, da je dobrodošel, če ne celo nujen prototip, saj na področju farmacije podjetja zanimajo izumi z višjo stopnjo tehnološke pripravljenosti. Ni pa vse v stopnji razvitosti tehnologije. Pomembna je tudi izpiljena in učinkovita predstavitev ekipe in izuma ter njegovih prednosti pred konkurenco. Le na tak način bo izum dovolj zanimiv za poslovne partnerje.

Kar tri od petih ekip, ki so se udeležili mentoriranja Inovator.si?, razmišlja, da bi odprlo odcepljeno podjetje, ki bi nadalje razvijalo izum in ga približalo trgu, kar je odličen rezultat mentorskih delavnic.

Dr. Katarina Šimunović iz Biotehniške fakultete UL, Katedre za biotehnologijo, mikrobiologijo in varnost živil je o mentorstvu povedala: »Delavnica Inovator.si? nam je dala v kratkem času dober občutek za uporabnost in področje trženja, v katerega bi se naša inovacija lahko uvrstila. Mnenje eksperta (Mo Shahid) o sami inovaciji, njegovo znanje s tega področja in področja trženja so nam pomagali, da smo se usmerili in videli, kaj je še potrebno za uspešno trženje izuma. Delavnica nam bo pomagala pri oblikovanju in komercializaciji produkta, ki še sledita v prihodnosti. Tudi za vse nadaljnje inovacije, ki jih bo skupina pripravljala, je ta delavnica dobra iztočnica.«

Pisarna za prenos znanja UL – znanje je nalezljivo