Ljubljana, 20. januarja (STA) - Premier Borut Pahor je po srečanju z rektorji slovenskih univerz in predstavniki raziskovalnih ustanov poudaril, da se v svetu dogaja nekaj, kar moramo še "temeljito reflektirati", kot suverena družba pa soustvarjati. Napovedal je, da bo za začetek februarja sklical prvi sestanek t.i. razvojnega dialoga.

Datum objave: 20.01.2009

Kategorija: Aktualno na Univerzi

Kot je napovedal premier, bo po sredinem sestanku z vodstvom Slovenske akademije znanosti in umetnosti za začetek februarja sklical prvi sestanek t.i. razvojnega dialoga, na katerem bodo sodelovali predstavniki delodajalcev, delojemalcev, mladih in starejših, nevladnih organizacij, univerz in akademij.

Na sestanku pa naj bi bilo v ospredju vprašanje, "ali in koliko je vlada v prvih stotih dneh uspešno regulirala vprašanja, ki so povezana s finančno in gospodarsko krizo po svetu". Premier je sicer spomnil, da je Slovenija med redkimi evropskimi državami, ki niso v recesiji, ter da je inflacija strmo padla. Ob tem je tudi priznal, da slednje ni posledica strukturnih ukrepov, temveč padca cen nafte in hrane.

Vlada bo morala v prihodnje poleg ukrepov za premagovanje krize razmisliti tudi o tem, da bi Slovenija "zasejala takšne ukrepe in takšna ravnanja, ki jo bodo v naslednjih desetih letih pripeljala bliže klubu najbolj razvitih in solidarnih držav na svetu". Vloga univerz in ljudi z visokim znanjem bo pri tem po Pahorjevo nenadomestljivega pomena pri premisleku dogajanja in oceni odločitev vlade.

Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Gregor Golobič pa je dodal, da sedanja kriza ni površinska ter da čarobnih rešitev pri izhodu iz nje ni. Prav zato zato so po njegovo tu odločilnega pomena zlasti prvi koraki.

Kot je dodal minister, je vlada z dosedanjimi ukrepi skušala ohraniti dolgoročno perspektivo v smislu vlaganja v znanje in raziskave, spomnil pa je tudi na pomen dialoga pri razmislekih o prihodnosti.

Rektorica Univerze v Ljubljani Andreja Kocijančič je ob tem ocenila, da je s strani univerz še nekaj rezerve na področju prenosa znanja v prakso.