Ljubljana, 1. oktobra - Glavna obljuba rektorice ljubljanske univerze v obdobju 2005-2009 prof. dr. Andreje Kocijančič ob prevzemu rektorske dolžnosti je bila, da popelje univerzo med najboljše v svetu. "To sem tudi naredila," je na novinarski konferenci pred inavguracijo novoizvoljenega rektorja ljubljanske univerze povedala Kocijančičeva.

Datum objave: 01.10.2009

Kategorija: Aktualno na Univerzi


Ob koncu svojega rektorskega mandata Kocijančičeva ugotavlja, da je s svojimi sodelavci cilje strategije, ki si jih je zadala ob začetku mandata, skoraj v celoti uresničila.

Izpostavila je bolonjsko prenovo študijskih programov, ki so jo na univerzi po njenih besedah formalno tudi zaključili. Ob tem je poudarila, da bo na prenovljanih študijskih programih potrebno še mnogo postoriti, da bodo zares zaživeli ter bodo skladni z bolonjsko deklaracijo.

"Gotovo je bila velika napaka napravljena že v sami zakonodaji, ki nam ni dala dovolj osnov za temeljito prenovo študijskih programov," je opozorila rektorica v odhajanju. Po njenem mnenju je predvsem zakon o nazivih naredil veliko škodo bolonjski prenovi. Hkrati pa je "dolgo časa trajajoča negotovost glede financiranja druge stopnje je pripomogla k počasnejšemu in manj temeljitemu prenavljanju študijskih programov", je dejala.

Kocijančičeva priznava, da so za pomanjkljivosti deloma krivi tudi sami. Kot je dejala, je univerza včasih pristopila k prenovi programov ob ohlapnih okvirjih, predvsem kar se zadeva pedagoških obvez profesorjev.

Povedala je še, da je najbolj ponosna na bolonjsko prenovo doktorskih programov. Po njenih besedah se univerza ponaša z zelo dobrimi doktorskimi programi, ki so interdisciplinarni in mednarodni, v njih pa lahko sodelujejo samo najboljši učitelji in mentorji.

Novemu rektorju prof. dr. Stanetu Pejovniku želi, da bi okoli sebe ustvaril kompetentno ekipo in nadaljeval, kjer sama končala. Upa, da bo novi rektor storil vse tisto, kar sama v svojem mandatu ni uspela. Po njenem mnenju bo imel novi rektor največ dela pri preverjanju uresničevanja izvajanja in kakovosti izvajanja bolonjskih študijskih programov ter pri popravljanju in izpopolnjevanju programov tam, kjer se kažejo pomanjkljivosti, predvsem v pedagoškem segmentu.