Datum objave: 16.03.2021

Kategorija: Novice COD

V sklopu dogodkov meseca kulture in umetnosti, je v organizaciji Centra za obštudijsko dejavnost in Študentskega doma Ljubljana, 10.3.2021, potekala delavnica "Kultura spletnega komuniciranja s Ksenijo Benedetti". Vabljeni k prebiranju povzetka srečanja, ki ga je zapisala Petra Vehovar (Študentski dom Ljubljana).

 

Sestanek je jutri ob 14. uri. Pripenjam povezavo do spletnega srečanja: …Vabilo, ki bi se mu pred 20 leti čudili, je danes naša nova realnost, ne le zaradi trenutne koronavirusne bolezni, temveč zaradi novih tehnologij, ki so nam predstavile popolnoma drugačen svet komuniciranja. Svet, ki mora biti v prvi vrsti spoštljiv do drugih, najprej poudari Ksenija Benedetti, to pravilo velja za vsakega človeka, ne glede na njegov položaj, seveda pa mora ta strogo ločiti med zasebno in službeno/uradno komunikacijo.

Domače okolje, ekran, copati, naj vas ne zavedejo,opozori Benedettijeva, tudi za srečanje v okencih ekranov, se je potrebno obleči primerno poslu, ki ga opravljate in vrsti spletnega srečanja. Svetloba naj bo uperjena v vaš obraz in ne hrbet, primerno mora biti tudi ozadje in postavitev kamere, ki naj bo postavljena v višini vaših oči. Na spletni sestanek ne zamujajte, razen, če imate za to upravičljiv razlog – zamujanje brez utemeljenega opravičila, je znak nespoštovanja časa drugega človeka, zaključi Benedettijeva. Nadaljevala je še s številnimi nasveti, med drugim tudi, da morate biti kot gostitelj srečanja vedno pozorni na gumb »end meeting«, in to, da preden delite ekran z ostalimi udeleženci zaprete vse druge programe. Izpostavila je še izjemno moč neverbalnega komuniciranja in se dotaknila tudi uradnega komuniciranja prek elektronskih sporočil.

pravila benedetti

Veste, kako v uradnem elektronskem sporočilu pravilno napišete nagovor?Spoštovani gospod profesor. Če oseba nima funkcije, zapišete njegovo ime ter za nagovorom postavite vejico in nato nadaljujete odstavek z malo začetnico. Besedilo v jedru mora biti kratko, daljša besedila oziroma priloge pa naj bodo v priponkah. Pri uradnih sporočilih pazite, da ne uporabljate smeškov in slenga ter klicajev in velikih črk, saj te pomenijo kričanje. Da bo tudi zaključek spoštljiv, končate z – Lep pozdrav (brez ločila)ali – Lepo vas pozdravljam. (pika, zaradi uporabe glagola) ,nikakor pa ne ponavljate pozdravov na začetku in koncu: spoštovani – s spoštovanjem. Prav tako morate premisliti, kaj boste vpisali kot naslov sporočila, saj se na podlagi tega mnogi odločajo, kdaj bodo zadevo prebrali oziroma ali jo sploh bodo prebrali. Preden odpošljete sporočilo, še enkrat pozorno preberite zapisano, da ni morebitnih napak, opozori Benedettijeva in doda, da mora biti odzivnost na prejeto elektronsko pošto hitra, priporoča, da to storite v manj kot 24 urah.

Obnašajte se tako, kot želite, da se drugi obnašajo do vas, še pravi in poudarja, naj splet ne bo izgovor za nesramno obnašanje in skrivanje za lažnimi, anonimni profili na družbenih omrežjih in ostalih spletnih straneh. Torej – ne širite nestrpnosti in sovražnega govora, če nanj naletite, ga prijavite na Spletno oko.

Gradivo spletnega srečanja: Kultura spletnega komuniciranja s Ksenijo Benedetti