Datum objave: 19.04.2021

Kategorija: Novice COD

Epidemiološke razmere so nas prisilile, da smo študijsko in delovno okolje prilagodili danim okvirjem, ki so nas večinoma prikovali za računalnike v obliki študija/dela na domu. Aktivne poti do članic in rektorata smo zamenjali za sedeč položaj za zasloni, ki pušča negativne posledice tako na telesnem kot tudi duševnem področju. Zato je še toliko bolj pomembno, da se gibamo in telo razbremenimo in s tem izboljšamo svoje počutje in zdravje. Gibanje krepi imunski sistem, zdravi in preprečuje kronične bolezni, dviguje vitalnost in kakovost življenja, izboljša duševno zdravje, vzdržuje telesno težo in povečuje kakovost spanca. Strokovnjaki priporočajo vsaj 30 min aktivnega gibanja na dan.

Priložnosti za gibanje se skrivajo že v preprostih domačih opravilih (npr. pospravljanje), aktivnih odmorih med učenjem in delom ter z načrtovano vadbo v naravi ali doma preko spleta. Primerne so že zmerne oblike gibanja, pri katerih se ogrejemo in se nam poveča srčni utrip. Če je le izvedljivo, svoje dnevne poti premagujte peš ali s kolesom ter uporabljajte stopnice namesto dvigal.

Gibanje je zdravilo

 

DNEVNA REKREACIJA IN AKTIVNI ODMOR UL

Center za obštudijsko dejavnost Univerze v Ljubljani vsakodnevno razpisuje spletne vadbe, ki so brezplačno na voljo vsem študentom preko spletnega portala POPR. Izbirate med enournimi vadbami, kot so joga, pilates, funkcionalna ali kardio vadba, bootcamp.

Prav tako se lahko vsakodnevno vključite Aktivni odmor UL. Aktivni odmor UL predstavlja sklop razteznih vaj, ki jih lahko izvajate doma ali v pisarni brez dodatnih pripomočkov in predpriprave in je namenjen tako študentom kot zaposlenim.

Na youtube kanalu SLOfit Slovenia profesorji Fakultete za šport v sodelovanju s študenti objavljajo koristne nasvete in vaje za gibanje doma ali v službi.

Zahtevana stran/sekcija vsebuje elemente, ki za delovanje potrebujejo uporabnikovo soglasje za shranjevanje piškotkov (vdelane youtube, facebook video vsebine...).

Zahtevana stran/sekcija vsebuje elemente, ki za delovanje potrebujejo uporabnikovo soglasje za shranjevanje piškotkov (vdelane youtube, facebook video vsebine...).

Z redno vadbo na delovnem mestu boste lahko preprečili negativne posledice sedečega dela in tako poskrbeli za zdravje in dobro počutje. Po vadbi poskrbite za ustrezno hidracijo in vnos hranljivih snovi.

Pri prehrani velja upoštevati naslednje nasvete:

  • Dan začnite z zajtrkom
  • Načrtujte čas obrokov in jih ne izpuščajte – 3 do 5 obrokov dnevno
  • Izbirajte pestro hrano, ki vsebuje več živil rastlinskega kot živil živalskega izvora
  • Vsakodnevno uživajte sadje in zelenjavo: 5 enot dnevno
  • Uživajte manj sladka in slana živila, čim manj predelana
  • Osredotočajte se na hrano pred seboj (brez TV, računalnika, mobitela, idr.)
  • Ne pijete kalorij (npr.: pojejte jabolko, namesto da pijete jabolčni sok)
  • Pijte dovolj tekočine (voda)

Poleg redne telesne dejavnosti lahko za svoje dobro počutje posrbite, tako da:

  • Vzdržujete (varen) stik z družino, prijatelji, sodelavci
  • Vzpostavite/ohranite dnevno rutino (npr.: dnevni urnik za študij/delo in prosti čas)
  • Poskrbite za zadostno količino spanja (7 do 9 ur)
  • Posegate po zdravi in uravnoteženi prehrani (npr.: sadje, zelenjava, voda)
  • Vzamete si čas za sprostitev (aktivnosti/hobiji v katerih uživate)

Ob dolgotrajnem slabem počutju je na Univerzi v Ljubljani študentom in zaposlenim na voljo psihosocialna svetovalnica (www.pef.uni-lj.si/894.html). Veliko strokovnega gradiva se nahaja na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje - NIJZ.


(P)OSTANIMO DOBRO