Cilji in kompetence | - Spoznati nekatere vidike telesnega in gibalnega razvoja oseb s posebnimi potrebami.
- Povezovati različna področja razvoja (telesno, gibalno, spoznavno, čustveno in socialno področje).
- Razumeti problematiko specifičnih pristopov pri načrtovanju in izvedbi gibalnih in športnih dejavnosti oseb s posebnimi potrebami.
- Postopoma usposobiti vadeče za večjo kontrolo gibanja (tudi na vozičku), za razvoj koordinacije gibanja po prostoru in/ali vožnje vozička.
- Usposobiti vadeče za osnove iger z žogo in jih seznaniti z izrazoslovjem določene športne panoge.
- Seznaniti vadeče z osnovnimi pravili posameznega športa ter z bistvenimi teoretičnimi osnovami.
- Razvijati medsebojno sodelovanje, vztrajnost, samozavest (samospoštovanje) in potrpežljivost.
- Razvijati informacijsko in energijsko komponento gibanja vadečih.
- Razvijati motorične sposobnosti: moč rok, trupa; gibljivost ramenskega obroča, koordinacijo, hitrost (izvajanja gibov, eksplozivnost …), ravnotežje, preciznost in vzdržljivost.
- Prilagajati se na vodo in se naučiti plavati.
- Gibati se po ritmu in se naučiti šteti, slišati takte, jih povezati z gibanjem.
- Naučiti se določene plese in plesne sestave.
- Naučiti se osnov klasične aerobike.
- Pridobiti in/ali izboljšati aerobne zmogljivosti.
- Izvajati aktivnosti v naravi (kolesarjenje, hoja, pohodi, planinstvo, nordijska hoja).
- Usposobljenost za uresničevanje ciljev s področja gibanja in športnih dejavnosti za osebe s posebnimi potrebami (skrb za skladen telesni razvoj, razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti, osvajanje različnih naravnih oblik gibanja, osnovnih elementov različnih športov, prijetno doživljanje športa z igro, seznanjanje s primernim oblačilom in obutvijo, s športnimi pripomočki, z osnovnimi načeli varnosti, s higieno itd.).
- Usposobljenost za razumevanje strukture motorike, specifike gibalnih in funkcionalnih sposobnosti oseb s posebnimi potrebami.
|
Predvideni študijski rezultati | Razumeti načine in možnosti, ki so povezani s pristopi k osebam s posebnimi potrebami in s telesno oziroma športno aktivnostjo oseb s posebnimi potrebami ter omejitvami in patologijami. Poznavanje osnov različnih stanj, bolezni in patologij v telesnem in duševnem razvoju, posebnosti strukture motorike oseb s posebnimi potrebami, razumevanje in poznavanje temeljnih načrtovalnih strategij za osebe s posebnimi potrebami. Poznavanje osnov posebnosti razvoja motoričnega učenja pri osebah s posebnimi potrebami ter vpeljava gibalnih in športno-rekreativnih programov v njihov način življenja. Razumevanje osnovnih principov izdelave programov gibalne in športno-rekreativne dejavnosti za osebe s posebnimi potrebami glede na njihove razvojne značilnosti. Spretnosti uporabe različnih virov, interpretacije podatkov, identifikacija in reševanje problemov, povezanih s kineziologijo in mejnimi področji. |
Literatura | - Ahčin, B., Bera, I., Čuk, M. Fučka, Z. (1999). Navodila za delo z gibalno oviranimi učenci. Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, dne 8. 4. 1999.
- Ambrožič, K., Košir, S., Likar, L., Somrak, T., (1999). Navodila za delo z gluhimi in naglušnimi mučenci. Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, dne 8. 4. 1999.
- Berčič, H., Tušak, M., Karpljuk, D. (2003). Šport, droge in zdravje odvisnikov. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Florjančič, S., Gerbec, I., Kermauner, A., Lotrič, K., (1999). Navodila za delo s slepimi in slabovidnimi učenci. Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, dne 8. 4. 1999.
- Horvat, J,. Juhant, M., Kožuh, B., Ravnikar, F., Škoflek, I., (1999). Navodila za delo z učenci z motnjo v vedenju in osebnosti. Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, dne 8. 4. 1999.
- Karpljuk, D., Hadžić, V., Gjura Kaloper, V., Videmšek, M., Dervišević, E., Cecić Erpič, S., Hrovat, A., Adamič, K., Rešetar, V., Rožman, F. (2004). Sladkorna bolezen, gibanje in šport. Ljubljana: Zveza društev diabetikov Slovenije.
- Karpljuk, D., Videmšek, M., Zajc, M. (2003). Možnosti povezovanja športnih in zdravstvenih vsebin v osnovni šoli. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Marjanovič Umek, L., Zupančič, M., Fekonja, U., Kavčič, T., Svetina, M., Tomazo Ravnik, T., Bratanič, B. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
- Vute, R., (1999). Izziv drugačnosti v športu Debra.
- Uradni list Republike Slovenije. (2000). Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, leto X, št. 54.
- Karpljuk, D., Usenik, R., nuzdorfer, P. (avtor, fotograf), Videmšek, M., Hadžić, V., Florjančič, M., Lavrenčič, J., Kovačič, J., Slatner, L., Meško, M. (2013). Športna dejavnost otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. 1. natis. Draga: CUDV, 108 str., ilustr. ISBN 978-961-93538-0-6. [COBISS.SI-ID 268411648]
- Karpljuk, D.. Športna dejavnost za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami CUDV DRAGA (2013). Šport, ISSN 0353-7455, 2013, letn. 61, št. 3/4, str. 53, ilustr. [COBISS.SI-ID 4439473]
- Navedena literatura je dosegljiva v knjižnici Fakultete za šport, ostalo literaturo (internetne strani, tujo literaturo) za potrebe seminarjev in izpita bodo študenti dobili sproti.
|