Kreditno ovrednoteni (ECTS) predmet | GOVORNO SPOROČANJE IN NASTOPANJE |
Vrsta predmeta | Obštudijska dejavnost |
Število ECTS KT | 4 ECTS KT |
Študijski program | ECTS kreditne točke lahko uveljavljate v študijskih programih prve in druge stopnje. |
Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu | Vpis na prvo oz. drugo stopnjo študijskega programa UL. |
Oblike dela | Predavanja: 30 ur. Vaje: 60 ur. Samostojno delo: 30 ur. |
Način ocenjevanja | Javni nastop, ki se oceni z ocenami od 5-10 v skladu s Statutom UL.. |
Oprema | / |
Vsebina predmeta | Dobro strukturiran in izveden javni govor (struktura besedila, priprava na izvedbo ter izvedba), - zvočna podoba govora: artikulacija, tempo govora, intonacija in register, barva glasu, premori, način interpretacije,
- besedno in nebesedno (vidno in slušno) sporazumevanje,
- sporazumevalni modeli in govorne tehnike,
- spoznavanje in vrednotenja lastnega govora in njegovega funkcioniranja ter analiza govora drugih,
- aktivno poslušanje in razumevanje sporočila nasprotnika ter strpno komuniciranje in izmenjavanje mnenj,
- jasnost izražanja misli in idej.
|
Cilji in kompetence | Razvijanje komunikacijskih kompetenc za uspešno javno nastopanje in govorno sporočanje. Študenti in študentke bodo usvojili: - osnove govora,
- primerne in učinkovite nebesedne načine sporazumevanja za samozavesten nastop (mimika, geste, premikanje v prostoru), pravilno dihanje za odprt in prodoren glas,
- tehnike obvladovanja treme za samozavestno izražanje mnenj in nastopov pred skupino,
- retorične veščine za pozitivno, sproščeno in uspešno sporazumevanje,
- sposobnost sporazumevanja v različnih okoliščinah, aktivno poslušanje in izražanje misli in idej,
- načine pomnjenja besedila/sporočila/ besedila.
|
Predvideni študijski rezultati | - razširjanje in poglabljanje znanja o fenomenu jezika in govora,
- prepoznavanje specifike javnega jezika in govora,
- spoznavanje lastnega in tujega govora ter njegovega funkcioniranja, razumevanje fiziologije govora, zmožnost poslušanja in vrednotenja govora ter izboljševanje lastnega načina sporazumevanja,
- poznavanje slovenskega glasovnega sistema in pravorečja,
- učinkovito in okoliščinam primerno pisno in govorno oblikovanje besedil ter njihova govorna izvedba,
- okrepljene sporazumevalne sposobnosti
|
Literatura | - Bevk, Alida: Vloga anatomije in fiziologije pri poučevanju govora. Katarina Podbevšek, Nina Žavbi (ur.): Poučevanje govora: zbornik povzetkov: mednarodni znanstveni simpozij. Ljubljana: Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 12. in 13. april 2019.
- Kišiček, Gabrijela; Stanković, Davor: Retorika i društvo. Zagreb: NAKLADA SLAP, 2014.
- Kvintiljan, Mark Fabij: Šola govorništva. Ljubljana: Šola retorike Zupančič&Zupančič, 2015 (posamezna poglavja).
- Škarić, Ivo: V iskanju izgubljenega govora. Ljubljana : Šola retorike, 2005
- Tivadar, Hotimir (ur.): Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest. Simpozij Obdobja, 38, Ljubljana: Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik pri Oddelku za slovenistiko, 23.-25. oktober 2019.
- Zupančič, Zdravko: Mali vedež retorike. Ljubljana : Šola retorike, 2017.
- Žagar, Igor Ž., Žmavc, Janja, Domajnko, Barbara: Učitelj kot retorik: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana : Pedagoški inštitut, 2018.
- http://www.pei.si/ISBN/978-961-270-285-4.pdf http://www.pei.si/ISBN/978-961-270-286-1/index.html
|