Raziskovalne novice

Vožnja robotskega invalidskega vozička po stopnicah
Vir slike: Sebastjan Šlajpah, Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani

Datum objave: 03.12.2018

Kategorija: Najodličnejši raziskovalni dosežki, Interdisciplinarne raziskave

Robotski električni invalidski voziček, ki so ga razvili na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, lahko premaguje najpogostejše ovire na poti invalidov – stopnice, robnike in stranske nagibe. 

Električni invalidski vozički pomembno izboljšujejo kakovost življenja gibalno prizadetih oseb, vendar poleg običajne vožnje ne omogočajo premagovanja najpogostejših ovir (stopnice, robniki, stranski nagibi). 

V Robolabu, ki deluje v okviru Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, je skupina raziskovalcev (Matjaž Mihelj, Janez Podobnik, Jure Rejc, Sebastjan Šlajpah, Marko Munih) razvila koncept invalidskega vozička: 

  •  s štirikolesnim pogonom z neodvisnim zavijanjem vsakega kolesa (omogoča klasično vožnjo, paralelno vožnjo levo/desno in obračanje na mestu); 
  • z goseničnim pogonom za premagovanje zahtevnejšega terena (pločniki, stopnice);
  • z ergonomsko oblikovanim sedežem z možnostjo aktivnega prilagajanja naklona (zagotavlja stabilnost vozička na klančini in udobje uporabnika). 

Štirinajst motorjev zagotavlja funkcionalnost, za upravljanje vozička in napredne načine vožnje pa skrbi trideset senzorjev in napredni sistem vodenja. Testirana je bila delna avtonomna vožnja. Rešitev omogoča vpeljavo naprednih senzorskih tehnologij in študij ergonomije. Trenutni sistem je uporaben v raziskovalne namene in je dobra osnova za tržno zanimivo izvedbo. 

Na tekmovanju Cybathlon (Zürich, Švica), ki spodbuja in promovira razvoj asistenčnih tehnologij, je paraplegik z ekipo Univerze v Ljubljani premagal vse ovire in dosegel bronasto medaljo. Svojevrsten odmev je naslovni članek v A’ reviji IEEE RAM. 

Vir: Podobnik J., Rejc J., Šlajpah S., MunihM. Mihelj M. All-Terrain Wheelchair: Increasing Personal Mobility with a Powered Wheel-Track Hybrid Wheelchair, IEEE Robot Autom. Mag., 4 (2017), 26-36. 

nazaj na seznam