Jadrnica naj bi za pot čez Atlantik potrebovala tri mesece, ker pa časa ni mogoče natančno napovedati, bodo morali študenti najti inovativen način za zagotavljanje energije jadrnice na celotni poti. Pri tem si bodo pomagali s sončnimi celicami.
Foto: microtransat.si
Datum objave: 21.08.2018
Kategorija: Interdisciplinarne raziskave, Naš prispevek k ciljem trajnostnega razvoja OZN
Cilji trajnostnega razvoja: 7 Cenovno dostopna in čista energija, 9 Industrija, inovacije in infrastruktura (kazalniki)
Študenti petih fakultet Univerze v Ljubljani so skupaj z Zavodom 404 po skoraj dveh letih dokončali avtonomno jadrnico Iris, ki bo v naslednjem letu začela plovbo po Atlantskem oceanu. Pravzaprav bosta zapluli kar dve jadrnici. Za pot bosta potrebovali predvidoma tri mesece. V okviru mednarodnega tekmovanja Microntrasat Challenge je avtonomno jadrnico poskušalo izdelati že okoli 20 svetovnih univerz. Najuspešnejša jadrnica je doslej prišla do polovice poti.
Iris se premika izključno na vetrni pogon in je izdelana iz steklenih in karbonskih vlaken. Pravzaprav so študenti izdelali kar dve jadrnici. Ker se niso mogli odločiti, ali naj sestavijo jadrnico na vetrni ali hidravlični pogon, so sestavili kar dve in obe bosta tudi zajadrali po Atlantskem oceanu.
“Jadrnica mora prepluti pot od severne Francije do Francoske Gvajane avtonomno. Torej brez posadke, računalnik na krovu jadrnice jo mora krmiliti, se izogibati ladjam in neugodnem vremenu ter jo v enem kosu pripeljati do cilja,” v pogovoru za nacionalni radio pojasnjuje Rok Capuder, vodja Zavoda 404 in pobudnik projekta Microtransat.
V projektu, ki ga izvajata Univerza v Ljubljani in Zavod 404, se je povezalo okoli 100 študentov petih fakultet Univerze v Ljubljani, in sicer Fakultete za elektrotehniko, Fakultete za matematiko in fiziko, Fakultete za pomorstvo in promet, Fakultete za računalništvo in informatiko ter Fakultete za strojništvo.
Študenti, ki so se organizirali v osem tehničnih ekip, že od začetka projekta v letu 2016 načrtujejo potovanje jadrnice. Med projektom so pripravili mnogo različnih inovativnih rešitev.
Le 2,4 metra dolgo plovilo je izdelano iz steklenih vlaken, njena trda krila pa so prepletena iz karbona. Premikanje kril in krmiljenje uravnavajo z mikroračunalnikom. Na jadrnici bo vgrajen tudi navigacijskim modul, ki bo prek telemetrične enote BlueTraker pošiljal podatke o legi in stanju sistemov na jadrnici v realnem času.