Vrsta študijskega programa

Magistrski

Lastnost študijskega programa

Dvopredmetni pedagoški

Trajanje v letih

2

Št. ECTS kreditnih točk

60

Članica UL

Opis programa

Temeljni cilji drugostopenjskega dvopredmetnega pedagoškega študijskega programa Pedagogika se nanašajo na področja dela, ki jih opravlja pedagog oz. pedagoginja kot strokovnjak oz. strokovnjakinja za vzgojo in izobraževanje.

Študenti in študentke med študijem nadgradijo  in poglobijo znanje s področja pedagoških ved. Pridobijo znanje o znanstvenih paradigmah in orientacijah, ki je pomembno za razumevanje, analizo in kritično vrednotenje vzgojnih in izobraževalnih procesov ter za razumevanje povezanosti pedagoških pojavov, procesov in družbe. Usposabljajo se za sooblikovanje sistemskih rešitev, razvijanje izobraževalnih programov in drugih kurikularnih gradiv s področja vzgoje in izobraževanja, pa tudi za prevzemanje vodstvenih položajev v vzgoji in izobraževanju ter v drugih družbenih dejavnostih (npr. s področja kulture, sociale). Usposabljajo se za samostojno (specialno) pedagoško (šolsko, osebno, poklicno, karierno) svetovanje otrokom/mladostnikom, staršem, strokovnim delavcem na področju vzgoje, izobraževanja, poučevanja in učenja v vzgojno-izobraževalnih institucijah ter v drugih javnih in zasebnih ustanovah/zavodih. Pridobivajo znanje in veščine za reševanja praktičnih problemov s področja načrtovanja, organizacije, izvajanja in evalvacije vzgojno-izobraževalnih procesov v različnih kontekstih in na različnih stopnjah vzgoje in izobraževanja.

Prav tako tudi za vodenje organizacij prostovoljnega dela, društev, projektov in programov na področju kulture, prostega časa idr. Med študijem razvijajo zmožnost sodelovanja, skupinskega dela in samostojnega delovanja v timu. Odlikuje jih razumevanje postopkov argumentacije in preverjanja znanstvenih teorij ter kritično in celostno razmišljanje na interdisciplinaren in etičen način. Med študijem osvojijo tudi splošne učiteljske kompetence s področja kakovostnega in učinkovitega poučevanja; preverjanja in ocenjevanja znanja ter spremljanja napredka učencev; in vodenja ter komunikacije z učenci in starši v oddelku. V povezavi z drugim študijskim programom razširjajo obseg znanja in usposobljenosti, še posebej za interdisciplinarno raziskovanje in reševanje problemov.