Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je 31. marca 2017 objavilo javni razpis »Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih«.
Univerza v Ljubljani je oddala vlogo za operacijo "IKT v pedagoških študijskih programih UL".
Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija.
Rok za izvedbo
Status projekta
Zaključen
Vsebinske oznake
ESS – Evropski strukturni in investicijski skladi 2014–2020, ESS – Evropski strukturni in investicijski skladi 2021–2027
Financiranje
Višina zaprošenih sredstev za operacijo je 659.955,39 EUR, od tega znaša:
prispevek Evropske unije 527.964,30 EUR (80 %),
pripadajoča slovenska udeležba 131.991,09 EUR (20 %).
Namen
Namen operacije je usposabljati študente, bodoče osnovnošolske in srednješolske učitelje, za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v učnem procesu, s poudarkom na prepoznavanju možnosti, ki jih nudi uporaba IKT za doseganje višje bralne pismenosti učencev in dijakov za vsa področja izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja Univerza v Ljubljani. Poleg višje bralne pismenosti je vloga IKT prepoznana kot ključna pri omogočanju kreativnosti in inovacij v izobraževanju, usposabljanju ter nasploh pri učenju.
Cilji
- analizirati stanje o znanju, kompetencah in veščinah didaktične uporabe IKT v pedagoških študijskih programih na UL ter v primerljivih akademskih okoljih v posameznih državah EU,
- priprava strokovnih podlag za didaktično uporabo IKT za 6 področij izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL,
- priprava priporočil za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem, kar bo prispevalo k neposrednemu prenosu spoznanj projekta v obstoječo in bodočo šolsko prakso,
- usposobiti bodoče učitelje za didaktično uporabo IKT na začetku učiteljske kariere za delo z učenci in dijaki pri poučevanju na osnovnih in srednjih šolah
- posodobljena učna okolja pedagoških študijskih programov, ki bodo bodočim učiteljem neposredno omogočala razvoj komunikacijskih in medosebnih veščin, razvoj kritičnega mišljenja ter razvoj ustvarjalnost kar predstavlja ključne veščine, ki so pomembne z vidika zaposljivosti bodočih diplomantov.
Predvideni rezultati
- organizacija 4 posvetov, od tega dva z mednarodno udeležbo,
- izvedba vsaj 6 delavnic za učitelje, pedagoške in strokovne sodelavce, namenjene medsebojni izmenjavi dobrih praks, izkušenj in znanj,
- izvedba več kot 50 pilotnih projektov poučevanj s študenti na 6 področjih izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL (Jeziki; Družboslovje in humanistika; Matematika-računalništvo-tehnika; Naravoslovje; Umetnost in Interdisciplinarno),
- oblikovanje 6 strokovnih podlag za didaktično uporabo IKT (za vsako posamezno področje izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL),
- priprava priporočil za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem na OŠ in SŠ
- zaključna konferenca s predstavitvijo rezultatov.
Posredniški organ
Ministrstvo za izobraževanje, šolstvo in šport
Upravičenec
Univerza v Ljubljani
Rezultati projekta
V projektu smo ob sodelovanju VIS učiteljev in sodelavcev UL (AG, BF, FF, FKKT, FMF, FRI, FŠ, PEF in TEOF in FE):
- Razvili spletno stran projekta (www://ikt-projekti.uni-lj.si),
- Vzpostavili skupino visokošolskih učiteljev in sodelavcev, ki izvajamo pedagoške študijske programe na 9 članicah UL (vsebinska področja: 1-Jeziki, 2-Družboslovje in humanistika, 3-Matematika-računalništvo-tehnika, 4-Naravoslovje, 5-Umetnost, 6-Interdisciplinarna),
- Vzpostavili interno projektno sodelovalno okolje za izmenjevanje informacij in sodelovanje,
- Izvedli analizo stanja glede uporabe IKT na članicah UL, ki izvajamo pedagoške študijske programe,
- Izvedli in evalvirali 65 pilotnih posodobitev študijskih predmetov namenjenih izobraževanju bodočih učiteljev v osnovnih in srednjih šolah na različnih predmetnih področjih,
- Organizirali 4 mednarodne strokovne posvete namenjene poglabljanju znanja o možnostih uporabe IKT na različnih vsebinskih področjih, izmenjavi dobrih praks in izkušenj med učitelji in sodelavci ter predstavitvi delnih rezultatov projekta,
- Organizirali 10 delavnic s področja uporabe IKT v pedagoškem procesu (npr. Glasovalni sistemi, Interaktivna učna gradiva, Sodelovalna učna okolja, Didaktične igre, Moodle osnovna, Moodle napredna, Dostopnost tehnologij za navidezno in obogateno resničnost v izobraževanju, Ustvarjalni laboratorij v pedagoškem procesu, Razvoj multimedijskih učnih gradiv - osnovne video produkcije, Orodja in postopki za urejanje video posnetkov),
- V podporo VIS učiteljem in sodelavcem izvajali individualna svetovanja (120 ur),
- Glede na izražene potrebe VIS učiteljev in sodelavcev razvili podporna učna gradiva in video-vodiče (53 učnih gradiv/video-vodičev), ki so dostopni na spletni strani projekta,
- Oblikovali strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževalnem procesu na 6 vsebinskih področjih,
- Pripravili priporočila za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem z namenom prenosa spoznanj po izobraževalni vertikali,
- V sodelovanju z Univerzo v Mariboru in Univerzo na Primorskem organizirali zaključno konferenco z namenom predstavitve rezultatov projektov ter izmenjave dobrih praks in izkušenj o možnostih uporabe IKT na različnih vsebinskih področjih.
-
Dokumentacija
-
Končno poročilo o znanju, kompetencah in veščinah didaktične uporabe IKT v pedagoških študijskih programih UL
pdf 1.6 MB -
Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje družboslovje in humanistika
pdf 1.2 MB -
Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje interdisciplinarno
pdf 1.2 MB -
Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje jeziki
pdf 1.2 MB -
Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje matematika-tehnika-računalništvo
pdf 1.3 MB -
Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje naravoslovje
pdf 1.4 MB -
Strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževanem procesu za področje umetnost
pdf 1.2 MB -
Priporočila za opremljenost šol z IKT
pdf 9.7 MB -
Priporočila za zagotavljanje informacijske podpore učiteljem za didaktično uporabo IKT v učnem procesu
pdf 23 MB
-