Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je 31. marca 2017 objavilo javni razpis »Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih«.

Univerza v Ljubljani je oddala vlogo za operacijo "IKT v pedagoških študijskih programih UL".

Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija.

Rok za izvedbo

Status projekta

Zaključen

Vsebinske oznake

ESS – Evropski strukturni in investicijski skladi 2014–2020, ESS – Evropski strukturni in investicijski skladi 2021–2027

Financiranje

Višina zaprošenih sredstev za operacijo je 659.955,39 EUR, od tega znaša:

prispevek Evropske unije 527.964,30 EUR (80 %),
pripadajoča slovenska udeležba 131.991,09 EUR (20 %).

  • RS MVI
  • UL
  • Evropski socialni sklad

Namen

Namen operacije je usposabljati študente, bodoče osnovnošolske in srednješolske učitelje, za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v učnem procesu, s poudarkom na prepoznavanju možnosti, ki jih nudi uporaba IKT za doseganje višje bralne pismenosti učencev in dijakov za vsa področja izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja Univerza v Ljubljani. Poleg višje bralne pismenosti je vloga IKT prepoznana kot ključna pri omogočanju kreativnosti in inovacij v izobraževanju, usposabljanju ter nasploh pri učenju.

Cilji

  • analizirati stanje o znanju, kompetencah in veščinah didaktične uporabe IKT v pedagoških študijskih programih na UL ter v primerljivih akademskih okoljih v posameznih državah EU,
  • priprava strokovnih podlag za didaktično uporabo IKT za 6 področij izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL,
  • priprava priporočil za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem, kar bo prispevalo k neposrednemu prenosu spoznanj projekta v obstoječo in bodočo šolsko prakso,
  • usposobiti bodoče učitelje za didaktično uporabo IKT na začetku učiteljske kariere za delo z učenci in dijaki pri poučevanju na osnovnih in srednjih šolah
  • posodobljena učna okolja pedagoških študijskih programov, ki bodo bodočim učiteljem neposredno omogočala razvoj komunikacijskih in medosebnih veščin, razvoj kritičnega mišljenja ter razvoj ustvarjalnost kar predstavlja ključne veščine, ki so pomembne z vidika zaposljivosti bodočih diplomantov. 

Predvideni rezultati

  • organizacija 4 posvetov, od tega dva z mednarodno udeležbo,
  • izvedba vsaj 6 delavnic za učitelje, pedagoške in strokovne sodelavce, namenjene medsebojni izmenjavi dobrih praks, izkušenj in znanj,
  • izvedba več kot 50 pilotnih projektov poučevanj s študenti na 6 področjih izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL (Jeziki; Družboslovje in humanistika; Matematika-računalništvo-tehnika; Naravoslovje; Umetnost in Interdisciplinarno),
  • oblikovanje 6 strokovnih podlag za didaktično uporabo IKT (za vsako posamezno področje izobraževanja osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, ki jih izvaja UL),
  • priprava priporočil za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem na OŠ in SŠ
  • zaključna konferenca s predstavitvijo rezultatov. 

Posredniški organ

Ministrstvo za izobraževanje, šolstvo in šport

Upravičenec

​Univerza v Ljubljani

Rezultati projekta

V projektu smo ob sodelovanju VIS učiteljev in sodelavcev UL (AG, BF, FF, FKKT, FMF, FRI, FŠ, PEF in TEOF in FE):

  • Razvili spletno stran projekta (www://ikt-projekti.uni-lj.si),
  • Vzpostavili skupino visokošolskih učiteljev in sodelavcev, ki izvajamo pedagoške študijske programe na 9 članicah UL (vsebinska področja: 1-Jeziki, 2-Družboslovje in humanistika, 3-Matematika-računalništvo-tehnika, 4-Naravoslovje, 5-Umetnost, 6-Interdisciplinarna),
  • Vzpostavili interno projektno sodelovalno okolje za izmenjevanje informacij in sodelovanje,
  • Izvedli analizo stanja glede uporabe IKT na članicah UL, ki izvajamo pedagoške študijske programe,
  • Izvedli in evalvirali  65 pilotnih posodobitev študijskih predmetov namenjenih izobraževanju bodočih učiteljev v osnovnih in srednjih šolah na različnih predmetnih področjih,
  • Organizirali 4 mednarodne strokovne posvete namenjene poglabljanju znanja o možnostih uporabe IKT na različnih vsebinskih področjih, izmenjavi dobrih praks in izkušenj med učitelji in sodelavci ter predstavitvi delnih rezultatov projekta,
  • Organizirali 10 delavnic s področja uporabe IKT v pedagoškem procesu (npr. Glasovalni sistemi, Interaktivna učna gradiva, Sodelovalna učna okolja, Didaktične igre, Moodle osnovna, Moodle napredna, Dostopnost tehnologij za navidezno in obogateno resničnost v izobraževanju, Ustvarjalni laboratorij v pedagoškem procesu, Razvoj multimedijskih učnih gradiv - osnovne video produkcije, Orodja in postopki za urejanje video posnetkov),
  • V podporo VIS učiteljem in sodelavcem izvajali individualna svetovanja (120 ur),
  • Glede na izražene potrebe VIS učiteljev in sodelavcev razvili podporna učna gradiva in video-vodiče (53 učnih gradiv/video-vodičev), ki so dostopni na spletni strani projekta,
  • Oblikovali strokovne podlage za didaktično uporabo IKT v izobraževalnem procesu na 6 vsebinskih področjih,
  • Pripravili priporočila za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem z namenom prenosa spoznanj po izobraževalni vertikali,
  • V sodelovanju z Univerzo v Mariboru in Univerzo na Primorskem organizirali zaključno konferenco z namenom predstavitve rezultatov projektov ter izmenjave dobrih praks in izkušenj o možnostih uporabe IKT na različnih vsebinskih področjih.