Na delavnici boste spoznali Evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev – DigCompEdu. Okvir predstavlja nabor digitalnih kompetenc, ki lahko pedagogom pomaga izkoristiti potencial digitalnih tehnologij za izboljšave in inovacije na področju izobraževanja. Na delavnici se boste seznanili z razširjenim okvirjem 32 kompetenc glede na samoevalvacisjko orodje SELFIEforTEACHERS, ki so razporejene v 6 področij, spoznali model napredovanja, s pomočjo katerega lahko ovrednotite in nadgradite svoje digitalne kompetence, ter preizkusili orodje DigCompEdu CheckIn za samoevalvacijo uporabe IKT v lastni pedagoški praksi.

Tip delavnice

Intenzivne spletne delavnice

Avtorji

Tadeja Nemanič, Sanja Jedrinović, prof. dr. Jože Rugelj, prof. dr. Vesna Ferk Savec

Recenzenti

prof. dr. Eva Jereb, izr. prof. Sonja Čotar Konrad

Lektoriranje

Ana Žabkar Šalić

Trajanje

1 mesec

Moderiranje izvedbe

Mateja Bevčič

Cilji delavnice

  • spoznavanje okvirja DigCompEdu;
  • spoznavanje modela napredovanja;
  • spoznavanje posameznih kompetenc, podprtih z IKT;
  • oblikovanje pedagoških učnih aktivnosti, podprtih z IKT, ki bodo naslavljale posamezne kompetenec po okvirju DigCompEdu;
  • samoevalvacija doseganja digitalnih kompetenc v izobraževanju.

Več o delavnici

Delavnica je namenjena seznanjanju z Evropskim okvirjem digitalnih kompetenc za izobraževalce (DigCompEdu). Poleg uvodnega in sklepnega dela jo sestavlja 8 poglavij: 

  • DigCompEdu

Spoznali boste okvir DigCompEdu – razširjen okvir z 32 osnovnimi kompetencami glede na samoevalvacisjko orodje SELFIEforTEACHERS, ki so razdeljene na 6 področij kompetenc ter model napredovanja, ki vsebuje 6 različnih ravni razvoja digitalnih kompetenc.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, rešili kviz ter sodelovali v razpravi.

  • Strokovni razvoj

Spoznali boste prvo področje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) – STROKOVNI RAZVOJ, ki zajema naslednje kompetence: organizacijsko komuniciranje, spletna učna okolja*, strokovno sodelovanje, digitalne tehnologije in infrastruktura*, reflektivna praksa, digitalno življenje*, strokovno učenje (preko digitalnih tehnologij), strokovno učenje (o digitalnih tehnologijah)*, računalniško razmišljanje*.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva, sodelovali v razpravi na temo profesionalnega razvoja, oblikovali pedagoške učne aktivnosti, podprte z IKT, ki bodo naslavljale področje kompetenc profesionalnega razvoja.

  • Digitalni viri

Spoznali boste drugo področje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) – DIGITALNE VIRE, ki zajema naslednje kompetence: iskanje in izbira digitalnih virov, ustvarjanje digitalnih virov, spreminjanje digitalnih virov, upravljanje in zaščita digitalnih virov, deljenje digitalnih virov.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, sodelovali v razpravi na temo digitalnih virov ter oblikovali pedagoške učne aktivnosti, podprte z IKT, ki bodo naslavljale področje kompetenc digitalnih virov.

  • Poučevanje in učenje

Spoznali boste tretje področje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) – POUČEVANJE, ki zajema naslednje kompetence: poučevanje, vodenje, sodelovalno učenje, samoregulativno učenje, nastajajoče tehnologije*.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, sodelovali v razpravi na temo poučevanja in učenja ter oblikovali pedagoške učne aktivnosti, podprte z IKT, ki bodo naslavljale področje kompetenc poučevanja in učenja. 

  • Ocenjevanje in vrednotenje

Spoznali boste četrto področje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) – OCENJEVANJE IN VREDNOTENJE, ki zajema naslednje kompetence: strategije vrednotenja, analiza dokazov, povratne informacije in načrtovanje.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, sodelovali v razpravi na temo ocenjevanja in vrednotenja ter oblikovali pedagoške aktivnosti, podprte z IKT, ki bodo naslavljale področje kompetenc za vrednotenje študijskega procesa in znanja študentov.

  • Aktivno vključevanje študentov

Spoznali boste peto področje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) – OPOLNOMOČENJE, ki zajema naslednje kompetence: dostopnost in inkluzija, diferenciacija in personalizacija, aktivno vključevanje študentov, študij na daljavo in kombiniran študij*.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, sodelovali v razpravi na temo opolnomočenja študentov ter oblikovali pedagoške učne aktivnosti, podprte z IKT, ki bodo naslavljale področje kompetenc opolnomočenja študentov.

  • Spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc pri študentih

Spoznal boste šesto področje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc za učitelje (DigCompEdu) – SPODBUJANJE RAZVOJA DIGITALNIH KOMPETENC ŠTUDENTOV, ki zajema naslednje kompetence: informacijska in medijska pismenost, komunikacija in sodelovanje, ustvarjanje vsebin, varnost in dobro počutje*, odgovorna raba, reševanje problemov.
V tem poglavju si boste ogledali gradiva in vire, sodelovali v razpravi na temo spodbujaja razvoja digitalnih kompetenc študentov ter oblikovali pedagoške učne aktivnosti, podprte z IKT, ki bodo naslavljale področje kompetenc spodbujanja razvoja digitalnih kompetenc študentov.

  • Samoevalvacija

V predzadnjem poglavju boste imeli priložnost spoznati in uporabiti orodje, ki vam bo pomagalo pri razmisleku o vaših digitalnih kompetencah kot učitelji. Poleg tega si boste lahko ogledali pregled spletnih delavnic, ki jih izvajamo v okviru Centra UL za uporabo IKT v pedagoškem procesu, ter njihovo povezovanje z DigCompEdu.
Ogledali si boste gradiva in vire, rešili vprašalnik, sodelovali v razpravi na temo samoevalvacijskega orodja ter uporabili orodje DigCompEdu Check-In za samoevalvacijo in oddali krajše poročilo.

  • Sklepno poglavje

V sklepnem poglavju vas čaka zaključna aktivnost, kjer boste oblikovali posoboljneko študijsko aktivnost za poljuben vsebinski sklop s predmetnega področja, na katerem poučuje.

*Dodatne kompetence glede na razširjen okvir digitalnih kompetenc v samoevalvacijskem orodju SELFIEforTEACHERS.

Pogoji za priznanje opravljene spletne delavnice

  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno rešiti uvodni kviz.
  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti aktivnosti ob zaključku posamezne teme.
  • Ob začetku in koncu izvajanja delavnice je obvezno rešiti samoevalvacijo ter na koncu rezultate primerjati.
  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno sodelovati v vsaj eni od ponujenih razprav na predstavljeno področje kompetenc.
  • V času razpisanega termina delavnice je obvezno uspešno opraviti zaključno aktivnost.
  • Ob zaključku delavnice je obvezno izpolniti anketo z namenom pridobivanja povratnih informacij udeležencev kot osnove za optimizacijo prihodnjih izvedb spletne delavnice.

Po uspešnem zaključku delavnice in izpolnitvi vseh obveznosti prejmete potrdilo o udeležbi na usposabljanju po e-pošti.

Dodatne vsebine

Infografika

Del vsebine spletne delavnice smo povzeli v infografiki, kjer smo z namenom lažjega razumevanje Evropskega okvirja digitalnih kompetenc izobraževalcev (DigCompEdu) in ocenjevanja ter razvijanja lastnih digitalnih kompetenc na šestih različnih področjih pripravili primere uporabe IKT glede na šest različnih ravni (A1–C2) doseganja digitalnih kompetenc po DigCompEdu.

Infografika_DigCompEdu.pdf