Tutorstvo je sistematično in organizirano nudenje pomoči študentom pri študiju ter njihovem akademskem razvoju. Na Univerzi v Ljubljani tutorstvo poteka že od leta 2007. V procesu tutorstva sodelujejo tako učitelji kot študenti. Če bi radi postali tutor, se obrnite na svojo fakulteto ali akademijo. Če ste študenti in bi želeli tutorsko podporo, se pozanimajte, ali in kakšna tutorska pomoč je na voljo na vaši fakulteti ali akademiji.

Z nami gre lažje!

Se pogosto pohvalijo tutorji Univerze v Ljubljani. Tega mnenja so tudi mnogi študenti in študentke, ki so jim njihovi tutorji pomagali pri razreševanju težav, ki so se jim pojavile med študijem.

Glavne naloge tutorja učitelja:

  • študentom svetuje glede študija, izbire predmetov, nadaljevanja študijske poti in kariernih možnosti;
  • pomoč pri reševanju študijske ali druge problematike, ki se pojavi med študijem.

Glavna naloga študenta tutorja:

  • je nuditi študentom ustrezno podporo pri študiju. Tutorji študenti pomagajo pri usvajanju študijske snovi in pri ostalih težavah, ki se lahko študentu pojavijo med študijem in s tem ogrozijo njegovo študijsko uspešnost.

Glede na vlogo tutorja (študent ali učitelj), obliko pomoči in komu je ta pomoč namenjena na Univerzi v Ljubljani ločujemo različne vrste tutorstva, o katerih si več lahko preberete spodaj.

Česa tutor ne počne:

  • ne išče informacij namesto študenta, temveč ga le usmerja,
  • ne komentira in opravlja profesorjev, ocenjevalne politike, metod poučevanja in študijskih zadolžitev;
  • ne piše seminarskih nalog, poročil, zapiskov ipd. namesto študenta;
  • študenta ne oskrbuje z zapiski, seminarskimi nalogami, poročili ipd. 

Na UL redno organiziramo različna izobraževanja za koordinatorje tutorjev in tutorje. Vedno lahko svoje predloge po izobraževanjih sporočite na elektronski naslov enakost@uni-lj.si.

Vrste tutorstva

Publikacije

Tutorji o tutorstvu

Zakaj sta se odločili postati tutorki?
Zato, da opolnomočiva mlajše študente za aktivno delo na fakulteti in redno opravljanje študijskih obveznosti.

Nina Fricelj, študentka 4. letnika Specialne in rehabilitacijske pedagogike in Nika Bedek, študentka 1. letnika 2. stopnje Poučevanja na razredni stopnji z angleščino na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. 

Kaj ti pomeni  opravljanje vloge tutorja? Kaj je tvoja motivacija za opravljanje tutorskega dela?
Glavna motivacija za opravljanje vloge tutorja je lastna dobra izkušnja s tutorstvom. Zdi se mi nujno, da študenti med seboj predajamo svoje neformalne izkušnje mlajšim generacijam. Pri nas je študij dokaj zahteven, zato je super imeti na začetku študija nekoga ob sebi. Ko je zares težko, se tako lahko na koga obrneš in veš, da nisi sam.

Žiga Barbarič, študent 6. letnika Medicine na Medicinski fakulteti Univerze v Ljubljani. Že 4. leto opravlja nalogo koordinatorja študentskega tutorstva. 

Kaj ti je najbolj všeč pri tutorskem delu?
Najbolj mi je bilo všeč, da sem lahko pomagala in podprla druge. Vsi vemo, kako stresno je lahko, ko si bruc_ka v novem okolju. Všeč mi je bilo tudi, da sem spoznavala nove ljudi in spletala nova prijateljstva.

Karin Perko, študentka 1. letnika magistrskega programa Anglistika in primerjalna književnost in literarna teorija na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. 

Zakaj si se odločil, da postaneš tutor? Kaj pričakuješ od tutorskega dela?
Za tutorsko delo sem se odločil, ker se mi je zdelo, da je na faksu vse zelo uradno, pri tutorjih dobiš pa drugačno, bolj neuradno perspektivo. Pomoč in informacije, kako se najbolje pripraviti za vsak izpit, vedno pridejo prav. Fino je dobiti dober prijateljski nasvet, ki ti ga tutor vsekakor lahko da. Sicer pa od tutorstva nimam posebnih pričakovanj. Pustim se presenetiti in upam, da dobim "kul" skupino, v kateri si bodo med seboj pomagali in delili izkušnje.

Miha Skender, študent 2. letnika Snovanja in obratovanja na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani. Miha letos prvič opravlja delo tutorja.

Zakaj si tutorka? Kaj ti je pri tem delu najbolj všeč?
Tutorstvo je medosebna izkušnja. Sama rada pomagam, če je to le v moji moči, kot tutorka pa lahko pomagam brucem, ki potrebujejo nasvete za lažji preskok na ritem fakultete, ki se razlikuje od srednješolskega ritma. Prav tako mi tutorstvo daje priložnosti, da sodelujem na več področjih in se vsako leto nekaj novega naučim. Rada delam v družbi mladih in zabavnih ljudi. Rada bi, da se tutorstvo na naši fakulteti bolj razširi in izkoristi. Sami delamo veliko na tem, saj smo v zadnjem letu naredili svojo FB stran, plakate, brošure in majice. S tem bi radi dosegli, da bruci vedo, da smo jim na voljo za reševanje problematike, da jim svetujemo ter jih spodbujamo, da dosežejo svoj potencial. Tutorstvo je bogata izkušnja zame, saj od vsake skupine, ki jo poskušam voditi skozi prvi letnik, vedno spletem dobre prijateljske odnose z nekaj študenti, s katerimi se družimo in sodelujemo, tudi v nadaljevanju njihovega študija.

Urška Mlakar, študentka 2.letnika magistrskega programa Toplotna in procesna tehnika na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani. Je koordinatorka tutorjev študentov na Fakulteti za strojništvo. 

Zakaj si se odločil, da boš postal tutor?
Za poslanstvo tutorja sem se odločil, ker rad pomagam ljudem. Spomnim se, kako zmeden sem bil sam v prvem letniku. Bil sem zelo hvaležen svojim tutorjem. Zdi se mi, da je to ena najlepših vlog v času študijskih let.

Žan Filipovič, študent 1. letnik 2. stopnje Poučevanja na razredni stopnji z angleščino na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Opravlja nalogo glavnega koordinatorja študentskega tutorstva na Pedagoški fakulteti.

Kaj ti je bilo najlepše pri tvojem delu kot tutor?
Najlepše mi je bilo, da sem lahko podprl študente pri težavah, ko profesorji niso bili pravi naslov.

Rok Pučnik, študent Prava na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. Opravljal je delo tutorja za ekonomijo.

Zakaj je lepo biti tutorka?
Lepo je biti tutorka, ker spoznaš nove ljudi in pomagaš brucem, da se privadijo na vse plati študentskega življenja.

Iva Meršnik, tutorka in študentka 1. letnika 2. stopnje Tržnega komuniciranja in odnosa z javnostjo na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani.  

Česa se najbolj veseliš kot tutorka na svoj prvi dan tutorstva?
Najbolj se veselim nasmejanih obrazov in možnosti, da lahko z mlajšimi študenti delim svoje izkušnje, znanja in jih usmerjam pri iskanju rešitev mnogih izzivov, ki jih študij in študentsko življenje prinašata.

Rebeka Šnofl, študentka 4. letnika Specialne in rehabilitacijske pedagogike na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Letos prvič opravlja delo tutorke.

Česa se najbolj veseliš kot bodoči tutor?
Najbolj se veselim tega, da bom vsem brucem lahko pomagal tako, kot so tutorji pomagali meni, ko sem bil tudi sam bruc. Želim si, da bom lahko pomagal pri zmanjševanju kakšnega strahu in da jim bom olajšal prehod v študentsko življenje.

Klemen Kvartuh, študent 2. letnika Športne vzgoje na Fakulteti za Šport Univerze v Ljubljani. Letos je prvič tutor.

Zakaj si se odločila postati tutorka za Erasmus študente?
Veseli me delo s tujci, saj menim, da lahko prav vsak od njih deli kakšno posebno izkušnjo. V času njihovega bivanja si tako, skupaj širimo obzorja na področju kulture, jezika in znanja. Počutim se, kot da sem na izmenjavi tudi jaz.

Veronika Slapnik, študentka Tehnologija prometa in logistike na Fakulteti za Pomorstvo in Promet Univerze v Ljubljani je tutorka za Erasmus študente, ki letos prvič opravlja delo tutorke. 

Zakaj se ti zdi lepo biti tutor?
Čudovito je biti tutor, saj se rad učim, bogatim in oplajam z novimi znanji ter jih z največjim veseljem podeljujem naprej. Vsakič znova sem navdušen, ko se študentje odločijo, da mi bodo zaupali svoje študijske izzive in se name obrnejo po učno podporo oziroma pomoč. Najbolj me navdihujejo ukaželjni študentje, predvsem tisti, ki želijo poglobiti razumevanje učnih vsebin. A vendarle gre poleg prenosa znanja pri tutoriranju, tudi za osebni stik in delovni odnos, ki ga znotraj interakcij vzpostavim s študenti. Zato opravljanje vloge tutorja zame ne predstavlja zgolj dela, temveč gre za vrednoto, ki je del mojega osebnega poslanstva.

Nejc Pulko, študent 4. letnika Fakultete za socialno delo. Že 3. leto opravlja delo tutorja.  

Kaj ti je pri tutorskem delu najbolj všeč?
Najbolj mi je všeč to, da lahko pomagam mlajšim kolegom, da jim razložim nerazumljive snovi, pa tudi da predajam svoje znanje in izkušnje naprej.
Si sama kot brucka imela dobro izkušnjo s tutorji?
Sem. Hodila sem na tutorske vaje, ki so mi pomagale. Ta dobra izkušnja me je nagovorila in mi dala motivacijo, da tudi sama postanem tutorka.

Marija Marolt, študentka 3. letnika študijske smeri Računalništvo in matematika na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani.

Zakaj ste se odločile za tutorsko delo?
Za tutorsko delo smo se odločile, ker smo spoznale nove ljudi, se redno družimo in zabavamo. Pomembno nam je tudi nuditi podporo mlajšim študentov, saj so naši študijski programi lahko zelo zahtevni z obremenjujočimi urniki. S tutorstvom želimo brucem pomagati, da se bolje znajdejo v novem okolju.

Tutorke Zdravstvene fakultete Univerze v Ljubljani.