Mentorstvo
Odličnost mentoriranja
Ena najpomembnejših sestavin uspešnega doktorskega študija je kakovostno mentoriranje. Z naslednjimi nasveti, ki so nastali po najboljših zgledih iz naše in drugih univerz, želimo prispevati k uveljavljanju najboljše prakse mentoriranja na Univerzi v Ljubljani. Nasveti bodo v pomoč mentorjem pri delu, doktorandom pa v pomoč pri oblikovanju pričakovanj glede mentoriranja na Univerzi v Ljubljani. Nasveti veljajo tudi za somentorja.
Za mentoriranje se bodo odločili raziskovalci in raziskovalke, ki lahko doktorandom zagotovijo potrebno znanstveno podporo, infrastrukturo in vodenje.
Mentor:
- je uveljavljen na področju raziskovalnega dela doktoranda ali na področju, ki je s tem tesno povezano;
- doktorandu zagotavlja prostor za delo, potrebna sredstva in opremo, informacijsko infrastrukturo, vključno z internetno povezavo;
- jamči za kakovost raziskovalnega načrta doktoranda;
- pomaga pri zagotavljanju sredstev, potrebnih za doktorandovo delo (s posredovanjem informacij o razpisih, podporo pri prijavah itn);
- z lastnim delovanjem daje zgled za etično raziskovalno delo
- poskrbi, da število doktorandov, ki jih mentorira, ne preseže s Pravilnikom za doktorski študij priporočenega števila.
Mentorjeva naloga je spodbujati, spremljati in ocenjevati doktorandovo delo v času doktorskega usposabljanja.
Mentor je:
- redno v stiku z doktorandom in natančno spremlja njegovo raziskovalno delo;
- nudi pomoč pri razvoju in prilagoditvi raziskovalnega načrta, če je ta potrebna;
- pomaga doktorandu umestiti raziskovanje v širši kontekst.
Mentor pomaga pri načrtovanju dela:
- v sodelovanju z doktorandom oblikuje načrt raziskovalnega dela in usposabljanja ter načrt ravnanja z raziskovalnimi podatki;
- svetuje pri določanju načina in standardov dela na doktorski disertaciji in opozarja na že znana dejstva na področju raziskovanja;
- zagotovi, da so doktorandove obveznosti (npr. poučevanje) organizirane tako, da ne ogrožajo dokončanja doktorske disertacije v predvidenem roku;
- je odgovoren za napredek in dokončanje doktorske disertacije znotraj predvidenih časovnih okvirov.
Mentor skrbi za znanstveno socializacijo in spodbuja doktoranda s tem, da:
- vključuje doktoranda v ožjo in širšo raziskovalno skupnost (raziskovalno skupino in raziskovalne mreže) ter mu posreduje svoje profesionalne in organizacijske izkušnje;
- povezuje doktoranda s kolegi, ki bi mu lahko pomagali pri raziskovanju;
- spodbuja doktoranda, da sodeluje z drugimi doktorandi;
- spodbuja doktoranda k udeležbi na konferencah;
- doktorandu svetuje glede razvoja njegovega raziskovalnega dela;
- doktoranda na splošno motivira in spodbuja njegovo znanstveno navdušenje;
- spodbuja doktoranda k zastavljanju in doseganju ambicioznih, a realnih ciljev raziskovanja in objavljanja ter promocije znanstvenih rezultatov;
- podpira doktoranda ob morebitnih profesionalnih ali osebnih težavah;
- podpira doktoranda pri načrtovanju karierne poti v akademski sferi ali zunaj nje.
Mentor ocenjuje delo doktoranda:
- vedno je prisoten je na predstavitvi različnih faz doktorandovega raziskovalnega dela in mu po predstavitvah nudi povratno informacijo;
- skupaj z doktorandom sproti ocenjuje napredek raziskovanja in svetuje o potrebnih prilagoditvah, da raziskovalno delo sledi načrtu dela;
- doktorandu daje pravočasne in celovite odzive glede napredka raziskovalnega dela.
Mentor pomaga doktorandu pri objavljanju rezultatov raziskovalnega dela:
- opozori doktoranda na možnosti za objavo in mu pomaga pri pripravi objav;
- je soodgovoren ne le za doktorandovo doktorsko disertacijo, temveč tudi za članke in izvlečke, ki izhajajo iz njegovega raziskovalnega dela,
- zagotovi navedbo virov financiranja ter afiliacije Univerze v Ljubljani v skladu s Pravilnikom o doktorskem študiju Univerze v Ljubljani.
Mentor pomaga doktorandu pri prenosu raziskovalnih rezultatov v prakso, kjer je to možno in potrebno.
MARIE SKŁODOWSKA-CURIE ACTIONS GUIDELINES ON SUPERVISION