Univerze pred podnebno in okoljsko krizo: podvojimo našo zavezanost trajnostni prihodnosti
Datum dogodka: do
Lokacija dogodka: Splet
Dogodek je sestavljen iz dveh medsebojno povezanih razprav o tem, kako lahko univerze najbolje spodbujajo trajnostni in pravični prehod v Evropi in širše ter kako lahko oblikovalci politik najbolje spodbujajo zmogljivosti univerz za reševanje podnebne in naravne krize.
Na tem dogodku bo predstavljen dokument Univerze pred podnebno in okoljsko krizo, ki so ga pripravile univerze v Zvezi The GUILD. V njem oblikovalce politik povabijo, naj okrepijo zmogljivosti univerz za reševanje podnebne in okoljske krize poleg drugih osrednjih družbenih in gospodarskih ciljev. Na podlagi konkretnih primerov članic zveze dokument razpravlja tudi o tem, na kakšen način lahko univerze podvojijo svoja prizadevanja, da bi druga drugo navdihovale pri reševanju zapletenih izzivov v okviru podnebne in okoljske krize.
Program:
10.00-11.20: Univerze in cilji zelenega dogovora
Kako lahko univerze z raziskavami in inovacijami prispevajo k čistemu in pravičnemu prehodu? Kako uskladiti konkurenčnost, pripravljenost in revolucijo umetne inteligence z nenehnim osredotočanjem na pravičen in trajnosten prehod?
- Usklajevanje zelenega in digitalnega prehoda: Morten Dæhlen, Univerza v Oslu
- Ključni argumenti in primeri iz dokumenta Univerze pred podnebno in okoljsko krizo: Jaime Toney, Univerza v Glasgowu
- Razprava:
- Frank Siebern-Thomas, Direktorat za zaposlovanje, socialne zadeve in vključevanje, Evropska komisija
- Mette Halskov Hansen, prorektorica za podnebje in okolje, Univerza v Oslu
- Thomas Breu, direktor Centra za razvoj in okolje, profesor na Univerzi v Bernu
- Michiel Scheffer, predsednik Evropskega sveta za inovacije
11.20-12.30: Visokošolstvo za pravičen in trajnosten prehod
Kako lahko med našimi študenti okrepimo spretnosti reševanja kompleksnih problemov in strokovno znanje o trajnostnosti? Kako lahko program Erasmus+ in univerze prek Unije spretnosti opolnomočijo študente za reševanje podnebne in okoljske krize? Kako lahko zagotovimo, da poudarek na pristopih trajnostnega razvoja v pedagogiki, ki ga spodbuja tudi Evropska komisija, ne bo izrinjen, ampak bo potekal vzporedno s potrebo po krepitvi spretnosti na področju sedanjih in prihodnjih tehnologij?
- Ključni argumenti in primeri iz dokumenta Univerze pred podnebno in okoljsko krizo
- Razprava:
- Susanne Conze, Direktorat za izobraževanje, mladino, šport in kulturo, Evropska komisija
- Deresh Ramjugernath, namestnik prorektorja na področju poučevanja, Univerza Stellenbosch
- Stéphanie Panichelli-Batalla, Akademski predstojnica za trajnostni razvoj, Univerza v Warwicku