pasica mala-BorSlanaSTA.png

Bor Slana/STA

Prijavite se na spletno razpravo o vlogi univerz v času podnebne in okoljske krize

Get the link here

Na tem dogodku bo predstavljen dokument Univerze pred podnebno in okoljsko krizo, ki so ga pripravile univerze v Zvezi The GUILD. V njem oblikovalce politik povabijo, naj okrepijo zmogljivosti univerz za reševanje podnebne in okoljske krize poleg drugih osrednjih družbenih in gospodarskih ciljev. Na podlagi konkretnih primerov članic zveze dokument razpravlja tudi o tem, na kakšen način lahko univerze podvojijo svoja prizadevanja, da bi druga drugo navdihovale pri reševanju zapletenih izzivov v okviru podnebne in okoljske krize.

Program: 

10.00-11.20: Univerze in cilji zelenega dogovora

Kako lahko univerze z raziskavami in inovacijami prispevajo k čistemu in pravičnemu prehodu? Kako uskladiti konkurenčnost, pripravljenost in revolucijo umetne inteligence z nenehnim osredotočanjem na pravičen in trajnosten prehod?

  • Usklajevanje zelenega in digitalnega prehoda: Morten Dæhlen, Univerza v Oslu
  • Ključni argumenti in primeri iz dokumenta Univerze pred podnebno in okoljsko krizo: Jaime Toney, Univerza v Glasgowu
  • Razprava:
    • Frank Siebern-Thomas, Direktorat za zaposlovanje, socialne zadeve in vključevanje, Evropska komisija
    • Mette Halskov Hansen, prorektorica za podnebje in okolje, Univerza v Oslu
    • Thomas Breu, direktor Centra za razvoj in okolje, profesor na Univerzi v Bernu
    • Michiel Scheffer, predsednik Evropskega sveta za inovacije

11.20-12.30: Visokošolstvo za pravičen in trajnosten prehod 

Kako lahko med našimi študenti okrepimo spretnosti reševanja kompleksnih problemov in strokovno znanje o trajnostnosti? Kako lahko program Erasmus+ in univerze prek Unije spretnosti opolnomočijo študente za reševanje podnebne in okoljske krize? Kako lahko zagotovimo, da poudarek na pristopih trajnostnega razvoja v pedagogiki, ki ga spodbuja tudi Evropska komisija, ne bo izrinjen, ampak bo potekal vzporedno s potrebo po krepitvi spretnosti na področju sedanjih in prihodnjih tehnologij?

  • Ključni argumenti in primeri iz dokumenta Univerze pred podnebno in okoljsko krizo
  • Razprava:
    • Susanne Conze, Direktorat za izobraževanje, mladino, šport in kulturo, Evropska komisija
    • Deresh Ramjugernath, namestnik prorektorja na področju poučevanja, Univerza Stellenbosch
    • Stéphanie Panichelli-Batalla, Akademski predstojnica za trajnostni razvoj, Univerza v Warwicku