Razvoj komuniciranja trajnosti je ključ do boljše prihodnosti

Anastasiia Nurullina/corelens
Datum objave:
Komuniciranje trajnosti postaja pri reševanju perečih okoljskih in družbenih vprašanj vse pomembnejše. Če je učinkovito, lahko prispeva k hitrejšemu sprejemanju trajnostnih praks in izboljšanju javnega zavedanja. Pri tem pa se ne sme ukvarjati le s tem, kako se izogniti zelenemu zavajanju, temveč tudi s tem, kako deležnike učinkovito vključiti v kompleksne trajnostne izzive.
To v svojem članku, ki je izšel ob 40. obletnici revije International Journal of Advertising (Routledge) in je prejel priznanje za najvplivnejši prispevek v letu 2023, ugotavljajo prof. dr. Urša Golob in prof. dr. Klement Podnar s Fakultete za družbene vede ter prof. dr. Vesna Žabkar z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani. Študija je nastala v okviru raziskovalnega programa »Izzivi vključujočega in trajnostnega razvoja v prevladujoči paradigmi ekonomskih in poslovnih znanosti«.
Namen članka je bil zamejiti raziskovalno področje komuniciranja trajnosti ter identificirati ključne teme, teoretična izhodišča in raziskovalne pristope.
Trajnostna komunikacija je najpogosteje povezana z okoljskimi vprašanji, vendar obstaja potreba po širšem pristopu, ki vključuje tudi družbene in ekonomske vidike trajnosti. Raziskovanje komuniciranja o trajnosti se največ posveča zelenemu oglaševanju, poročanju o trajnosti in zelenemu zavajanju. Pri tem avtorji študije opozarjajo, da bo z razvojem tega področja prišlo do večje potrebe po komunikacijskih strategijah, ki bodo vključujoče in usmerjene v ukrepanje. Izpostavljajo tudi pomen povezovanja raziskav s prakso komuniciranja v različnih organizacijah.
Golob, U., Podnar, K., & Zabkar, V. (2023). Sustainability communication. International Journal of Advertising, 42(1), 42–51. https://doi.org/10.1080/02650487.2022.2144035