Skrb vzbujajo razlike v uspehu zaradi socio-ekonomskih dejavnikov. Pri ustvarjalnem mišljenju so slovenska dekleta dosegla višje rezultate kot fantje, kar nakazuje potencial za izboljšanje njihovega zanimanja in uspešnosti na področjih matematike, informatike, naravoslovja in tehnike, krajše MINT. 

Strokovnjaki menijo, da se slovenski izobraževalni sistem preveč osredotoča na ocene namesto na ustvarjalnost. Analiza rezultatov raziskave PISA 2022 kaže, da redna udeležba pri obšolskih dejavnostih, kot so ustvarjalno pisanje, gledališče in programiranje, podpre razvoj ustvarjalnega mišljenja.

Ker v slovenskem osnovnošolskem kurikulumu ni obveznega predmeta računalništvo, sistematičnega preverjanja digitalnih veščin in razvoja računalniškega mišljenja, so na Pedagoški fakulteti v Ljubljani pristopili k projektu Digital First. Glavni cilj je skupaj s partnerji iz desetih EU držav izboljšati poučevanje računalništva in računalniškega mišljenja v šolah z vpeljavo novega funkcionalnega pristopa k poučevanju računalništva. Funkcionalni pristop se pri računalništvu osredotoča na uporabo računalniških konceptov in veščin za reševanje praktičnih problemov in komuniciranje v digitalnem svetu. S tem spodbuja globlje razumevanje in uporabo računalniškega znanja v vsakdanjem življenju in različnih poklicnih kontekstih. S tem pristopom želijo računalništvo približati tudi tistim, ki so se že rodili v današnjo informacijsko družbo. Da bodo mladi pripravljeni na izzive digitalnega sveta, morajo biti tudi izobraževalni sistemi v koraku s tehnološkim razvojem.

Avtorice: Špela Cerar, Anja Mejač, Irena Nančovska Šerbec

  • Financira EU (sl).png