Udeleženci so v okviru programa obravnavali ključne teme:

  • Pot v šolo in iz nje,
  • Prostori in učna infrastruktura,
  • Vključenost odraslih v gibanje otrok,
  • Varnost otrok v urbanem okolju,
  • Uporaba tehnologije in gibanje otrok.

Kombinirani intenzivni program na UL je bil tretji po vrsti: po raziskavah vpetosti otrok v oblike urbanega izobraževanja v bruseljskih in pariških šolah smo pridobili vpogled v vključenost otrok dveh slovenskih šol v  formalne in neformalne oblike izobraževanja na temo gibanja, prostora, varnosti, tehnologije in podpore odraslih. Učitelji učne enote so vzporedno z mentoriranjem študentov, ki so vključeni v KIP programe Urbanega izobraževanja, raziskovali vpliv mednarodnega projektnega sodelovanja študentov na njihove jezikovne, interdisciplinarne in socialno-družbene kompetence. Dogodek je bil zasnovan kot interdisciplinarna izkušnja, ki je temeljila na delu v skupinah, medsebojnem učenju in povezovanju različnih strokovnih področij (oblikovanja uporabniške izkušnje, pedagogike, izobraževanje učiteljev, fizioterapije, itd.).

Osrednji del programa so predstavljali terenski obiski Osnovne šole Trnovo in Waldorfske šole Ljubljana, oblikovanju raziskovalnih vprašanj, pridobivanja in analize podatkov, oblikovanja raziskovalnih metodologij ter priprave končnih predstavitev. Poseben poudarek je bil na meduniverzitetnem sodelovanju, saj so v skupinah sodelovali tako študentke in študenti kot tudi profesorji z univerz Zveze EUTOPIA. 

Dogodek je vključeval tudi predavanja strokovnjakov, ki so osvetlili teme, kot so fotografija v raziskovanju (izr. prof. dr. Jure Ahtik, UL NTF),  mesto in pripovedovanje zgodb (prof. dr. Milena Mileva Blažić, Pedagoška fakulteta UL) v urbanem prostoru ter izzivi urbanega izobraževanja v Sloveniji (izr. prof. dr. Slavko Gaber, Pedagoška fakulteta UL). V zaključnem delu programa so skupine predstavile projektne rešitve na izzive, ki so jih spoznale v okviru terenskih obiskov in predhodnega dela na programu.

Program je bil organiziran v okviru aktivnosti učne skupnosti Urbano izobraževanje Zveze EUTOPIA, ki jo na Univerzi v Ljubljani vodi prof. dr. Helena Gabrijelčič Tomc (UL NTF). Učna skupnost vpogled v razprave, prednosti in izzive izobraževanja v velemestnem okolju, pri čemer se študenti poglobijo v filozofijo izobraževanja in razmišljajo o svoji poklicni identiteti. Interdisciplinarne študentske ekipe sodelujejo z mestnimi šolami, da bi preučile in razvile rešitve za izzive urbanega izobraževanja, kot so organizacija šol, partnerstva šola-skupnost, infrastruktura in inkluzivno izobraževanje. Z uporabo sodelovalnega raziskovanja se sledi vsem korakom raziskovalnega cikla, pri čemer se spodbuja izmenjava informacij in strokovnega znanja za skupno oblikovanje in deljenje znanja.