Prof. dr. Nataša Poklar Ulrih, institucionalna koordinatorica Zveze EUTOPIA in vodja projekta EUTOPIA MORE, je uvodoma poudarila pomen inovativnih projektov, meduniverzitetnih pedagoških praks in raziskovalnih dognanj na področju podnebnih sprememb. Dejala je, da lahko le s povezovanjem nagovarjamo podnebne izzive v visokošolskem okolju. Dr. Jerneja Jug Jerše, vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji, je mednarodno povezovanje znotraj evropskih univerz označila kot prihodnost evropskega visokošolskega izobraževanja. "Potrebujemo na znanju utemeljen multidisciplinarni pristop, ki vključuje mlade, saj bodo prav oni živeli v svetu globokih in globalnih sprememb," je povedala. Če želimo do leta 2050 postati prvo podnebno mednarodno gospodarstvo, lahko to storimo le s povezovanjem in sodelovanjem med študentkami, študenti in profesorji, profesoricami. 

Prof. dr. Gregor Majdič, rektor UL, je izpostavil prizadevanja za spodbujanje tesnejšega sodelovanja med univerzami in disciplinami, z namenom premisleka o tem, kako ustvariti trajnostnostno prihodnost tako zase kot generacije za nami. "Planeta ne bomo uničili. Planet bo ostal, narava si bo opomogla. Uničili bomo življenjske pogoje," je dejal in nadaljeval: "Dan Zveze EUTOPIA je dobra priložnost, da dokažemo, da se o tem pogovarjamo". Glavni tajnik Zveze EUTOPIA dr. Mattia Belotti je opomnil na pomen povezovanja in izpostavil družbeno odgovornost pogovora o tematikah kot so podnebni izzivi. Vloga in namen Zveze pooseblja odpiranje vrat spremembam – "Naj bo Dan Zveze EUTOPIA opomnik za vse naše povezane skupnosti in partnerske univerze glede družbene odgovornosti in vloge izobraževanja pri uvajanju družbenih sprememb, ki stremijo k trajnosti," je povedal. Nekdanji rektor UL, dr. Igor Papič, minister za visoko šolstvo, znanost in inovacije je kot eden izmed soustanoviteljev Zveze in njen prvi predsednik pozdravil celostne razprave o podnebnih spremembah ter poudaril njihovo moč za iskanje odgovorov na kompleksna družbena vprašanja.

Na okrogli mizi z naslovom Vloga Univerze v Ljubljani pri oblikovanju podnebnih rešitev za prihodnost so strokovnjakinje in strokovnjaki opozorili na pomembnost interdisciplinarnega povezovanja med naravoslovno-tehničnimi in družboslovno-humanističnimi raziskovalnimi smermi. Pogovor je vodila prorektorica UL za področje prenosa znanja, digitalizacije in trajnostnega razvoja, prof. dr. Maja Klun. Sodelovali so prof. dr. Andrej Gubina s Fakultete za elektrotehniko UL in predstavnik Skupine za trajnost EUTOPIA, doc. dr. Tjaša Pogačar z Biotehniške fakultete UL, dr. Matjaž Ličer z Agencije RS za okolje in Nacionalnega inštituta za biologijo ter Pia Zupančič, študentka Fakultete za strojništvo UL in aktivistka gibanja Mladi za podnebno pravičnost. Predpostavka za nagovarjanje podnebnih sprememb je po njihovem mnenju sistemsko urejanje področja.

Univerze Zveze EUTOPIA izvajajo številne raziskovalne, pedagoške in študentske aktivnosti, ki nagovarjajo družbene problematike, predvsem pa zanje iščejo rešitve. Med najobsežnejše sodijo povezane učne skupnosti. Te se razvijajo v več različnih oblikah – kot študijski predmeti, poletne šole ali obštudijske dejavnosti. Njihova posebnost je sodelovalna vloga med profesoricami, profesorji in študentkami, študenti več univerz Zveze.  

Učno skupnost ECOTOPIA vodi prof. dr. Tjaša Redek z Ekonomske fakultete UL. Namen skupnosti je razvoj kratkih programov in spodbujanje raziskav s področja trajnostnega razvoja, z osredotočanjem na vlogo potrošnikov pri varovanju okolja, vlogo podjetij pri prehodu na okolju prijazne poslovne modele ter zelene inovacije.

Učno skupnost Globalne povezave – Transdisciplinarni pristop vodi prof. dr. Andreja Žgajnar Gotvajn, dekanja Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo UL. V zadnjih treh letih so skupaj s še tremi univerzami Zveze EUTOPIA izvedli že več dogodkov na tematiko okolja in migracij, v katere je bilo vključenih več kot 300 študentov različnih stopenj in smeri. 

Učno skupnost Veganizem v konfliktu s proizvodnjo živalskih beljakovin je predstavil prof. dr. Modest Vengušt, prodekan Veterinarske fakultete UL. Članice, člani učne skupnosti vstopajo v polarizirano okolje, ki je proti ali za uporabo živalskih proteinov, redko neopredeljeno. Pri tem ne gre le za vprašanje sestave obroka, temveč iskanje sprememb v komunikaciji med deležniki, z namenom izboljšanja dobrobiti ljudi, živali in kulturne krajine. 

Študentke in študenti UL so skupaj z mentoricami, mentorji predstavili kreativne in inovativne aktivnosti na področju podnebnih izzivov, ki jih izvajajo izven okvira študijskega procesa in spodbujajo ne samo razvoj novih oblik pedagoškega sodelovanja, temveč vodijo do konkretnih predlogov za rešitve na lokalni, regionalni in globalni ravni.