Smrekar Maja.jpg

Diplomirala je na Oddelku za kiparstvo in magistrirala na Oddelku za video in nove medije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V svojih projektih predvsem prevprašuje koncept življenja in naslavlja radikalne družbene spremembe, ki jih razvoj in nove tehnologije prinašajo, s tem pa tematizira sobivanje človeka, živali in stroja.

Ukvarja se z raziskovalno umetnostjo, zato namesto v ateljeju ustvarja v okoljih, ki sovpadajo z interesi njenih raziskav, in sicer v biotehniškem laboratoriju, v laboratoriju za robotiko in v naravi. Pri svojem ustvarjanju sodeluje z znanstveniki in tehnologi, kot umetniški medij pa uporablja nekatera znanstvena orodja, s čimer združuje umetnost in znanost ter sporoča o neprestani vključenosti znanosti v prav vsa področja naših življenj. 

Deluje mednarodno, kljub temu pa redno sodeluje z Galerijo Kapelica v Ljubljani. Njeni projekti vključujejo instalacije, performanse, risbe, video in zvočne produkte in site-specific umetnost, poleg tega pa svoje misli in znanja preliva tudi v pisano in govorjeno besedo.  

Za svoja dela je skozi leta delovanja prejela že mnogo nagrad. Na festivalu Cynetart ji je leta 2012 Evropski center za umetnost Hellerau (Nemčija) podelil prvo nagrado; leto za tem ji je bila v Ljubljani podeljena zlata ptica, deležna pa je bila tudi častne omembe na festivalu Ars Electronica v Avstriji. Leta 2017 je v Ljubljani prejela nagrado za vizualno ustvarjalnost trend, istega leta pa na festivalu Ars Electronica za delo K-9_topologija tudi zlato niko, najodmevnejšo mednarodno nagrado na področju medijske umetnosti ter njenih stikov s tehnologijo, znanostjo in humanistiko. Rdeča nit omenjenega projekta je vprašanje, kaj pomeni biti človek v današnjem kapitalističnem svetu, na kar si umetnica odgovarja s tem, da je pravzaprav živalskost, ki jo nosimo v sebi, tista lastnost, ki nas dela najbolj človeške. Za projekt je leta 2018 prejela tudi nagrado Prešernovega sklada.