Center za izobraževanje Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani vabi na konferenco z naslovom Angažirana univerza v dolgoživi družbi: inovativne strategije izobraževanja starejših na univerzah v Sloveniji. Namenjena je povezovanju univerz, ki organizirajo izobraževanje starejših (55+), izmenjavi dosežkov raziskovalnega dela in spoznavanju izkušenj pri razvoju novih modelov. S predstavitvijo razvojnih projektov in dobrih praks bodo udeleženci pridobili vpogled v vlogo univerze v dolgoživi družbi in razvoj starosti prijazne univerze. Dolgoživost prinaša številne izzive za izobraževalce oziroma učitelje, zato bodo sodelujoči med drugim razmišljali tudi o profesionalnem usposabljanju izobraževalcev starejših v okviru razprav ob letu učitelja, ki je na Filozofski fakulteti UL potekalo preteklo študijsko leto.

Konferenca naslavlja strokovno javnost, še posebej zaposlene na Univerzi v Ljubljani in univerzah v Sloveniji, ki se zanimajo za vlogo univerze v dolgoživi družbi. Prijavite se lahko na spletni strani. Udeležba je brezplačna.

Program 

9.00–9.30 Uvodni nagovori

9.30–10.15 Lučka Lorber (Center za zaslužne profesorje in upokojene visokošolske učitelje Univerze v Mariboru): Starosti prijazna univerza v Sloveniji

Vlado Dimovski in Simon Colnar (Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani in Multidisciplinarni raziskovalno razvojni center Univerze v Ljubljani za socialne inovacije za aktivno in zdravo staranje): Medgeneracijski prenos znanja v visokošolskem okolju

10.15–10.45 Odmor

10. 45–11.30

Jana Mali in Anže Štrancar (Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani): Vloga medgeneracijskega učenja pri oblikovanju starosti prijazne univerze

Verena Vidrih Perko (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani): Učenje, nesmrtna duša humanizma

11.30–12.30 Odmor za kosilo

12.30–14.30

Prezentacije v skupinah 

1. skupina 

Moderatorka: Meta Lah

Irma Potočnik Slavič (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani) in Anton Gosar (Fakulteta za turistične študije – Turistica Univerze na Primorskem): Razmišljam, raziskujem in potujem – po svoje!

Andreja Lavrič (Doba Fakulteta): Razvoj učinkovitih didaktičnih modelov e-učenja starejših

Anne-Cécile Lamy-Joswiak in Meta Lah (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani): Učne strategije starejših pri tečajih francoščine kot tujega jezika

Petra Barbarić in Jasna Ćirić (Filozofska fakulteta Univerze v Zagrebu): The Benefits of Foreign Language Learning at an Older Age 

Mojca Leskovec in Nina Tušek (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani): Poučevanje tujih jezikov pri starejših odraslih: izzivi in priložnosti

Tadej Rokavec (Manualni fizio center): Izobraževanje starejših o zdravju gibalnega aparata

Petra Javrh (Andragoški Center Slovenije, Univerza za tretje življenjsko obdobje): Finančna pismenost starejših za varno starost

2. skupina

Moderatorka: Urša Bratun

Polona Petek, Maja Krajnc in Rok Kajzer Nagode (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani): Antipedagoške razsežnosti filmskega opismenjevanja starejših skozi medgeneracijsko povezovanje

Urška Gruden (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani) in Meta Furlan (Ljudska univerza Ajdovščina): Profesionalni razvoj učiteljev v izobraževanju starejših: primer Modre fakultete Univerze v Ljubljani

Urša Kapler (Center vseživljenjskega učenja Univerze v Ljubljani): Ideja starosti prijazne (angažirane) univerze v dolgoživi družbi: študija primera dveh starosti prijaznih univerz v Evropi

Gaja Zornada (Računalniški muzej): Muzeji kot prostori neformalnega medgeneracijskega izobraževanja

Urša Bratun in Cecilija Lebar (Zdravstvena fakulteta Univerze v Ljubljani): Pilotna izvedba tranzicijskega izobraževanja ob prehodu v upokojitev

Haris Ljubijankić (Modra fakulteta Univerze v Ljubljani): Primerjava izobraževanja starejših odraslih na univerzah med Slovenijo ter Avstrijo, Nemčijo in Švico

3. skupina

Moderatorka: Vlasta Novak Zabukovec

Alenka Kavčič, Jana Volk, Una Sekulović, Žiga Kovač, Sandra Ivanović (Fakulteta za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani), Patricija Cehner, Nives Ličen (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani): Svetovanje starejšim za pridobivanje digitalnih kompetenc

Branko Vuksan in Jovana Milovanović (Univerza v Beogradu): Project-Based Learning Through Alumni Organizations at the University of Belgrade: Experiences and Perspectives

Teja Dušak, Monika Šparl in Violetta Bottazzo (Center aktivnosti Fužine, Dom starejših občanov Fužine): Inovativna praksa medgeneracijskega učenja v lokalnem okolju: Projekt FACE

Anamarija Kejžar (Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani in Multidisciplinarni raziskovalno razvojni center Univerze v Ljubljani za socialne inovacije za aktivno in zdravo staranje): Aktivnosti univerze na področju demence

Julija Pirnat in Lea Kovač (Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje): Vseživljenjska karierna orientacija za ciljno skupino starejših brezposelnih oseb

Vlasta Novak Zabukovec (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani): Priložnosti in izzivi učenja v obdobju pozne odraslosti

Martin Lipovšek (Modra fakulteta Univerze v Ljubljani): Vloga univerze v turbulentnih časih transhumane dolgoživosti

14.30–15.00 Odmor

15.00–16.30 Okrogla miza Angažirana univerza v dolgoživi družbi

Moderatorki: Nives Ličen in Lučka Lorber

Sodelujoči: predstavniki univerz

Več o konferenci si lahko preberete na spletni strani

Projekt sofinancirajo Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Evropska unija – NextGenerationEU ter sklad ISF FF 2024 v okviru institucionalnega stebra financiranja.

  • RS MVZI
  • UL
  • Načrt za okrevanje in odpornost
  • Financira Evropska unija (NextGenerationEU)