Redkokdaj sta se elitna glasbena kultura in prizemljeno muziciranje srečala na tako majhnem prostoru kot v Salzburgu in redkokje so turistični interesi tako močno vplivali na lokalno glasbeno življenje. Korenine tega razvoja izvirajo v 19. stoletju, prav v času kulturnega provincializma, ko je Salzburg s koncem ozemeljske samostojnosti izgubil rezidenčno privlačnost. Ponovno naj bi jo pridobili v času habsburške monarhije, s prvimi Mozartovimi festivali, nato pa v 20. stoletju z ustanovitvijo Salzburškega festivala. Hkrati pa je mestno prebivalstvo razvilo samostojen profil, ki je združeval tradicijo z vtisi sedanjosti. To je privedlo do razvoja soobstoja – ali vzporednega obstoja – globalnosti in regionalnosti, zaradi česar je Salzburg v mnogih pogledih tako poseben. Predavanje se bo osredotočalo na to specifično vprašanje.

 

prof. dr. Thomas Hochradner (r. 1963)

Področje njegovega raziskovanja je zgodovinska muzikologija. Je vodja raziskovalne skupine za zgodovino glasbe Salzburga in član Inštituta za recepcijo in interpretacijo glasbe na Univerzi Mozarteum Salzburg. Bil je predstojnik tamkajšnjega Oddelka za muzikologijo (2014–2021). Njegova predavanja in publikacije obravnavajo zgodovino glasbe od 17. do 20. stoletja, predvsem glasbeno filologijo, baročno glasbo, cerkveno glasbo, zgodovino glasbene recepcije, glasbeno zgodovino Salzburga in avstrijsko tradicionalno glasbo. Predsedoval je 16. bienalni mednarodni konferenci o baročni glasbi (Univerza Mozarteum Salzburg, 9.–13. julij 2014) in je član uredniških odborov oz. uredniških svetov izdaj Denkmäler der Tonkunst in Österreich ter periodičnih publikacij Anuario musical, Muzikološki zbornik, Musicalia in TheMA. Med njegovimi publikacijami izstopa prvi zvezek Kataloga del Johanna Josepha Fuxa (Hollitzer Verlag, Dunaj, 2016).

Predavanje bo v angleščini.

Več na povezavi.