Skoči na vsebino

Doktorska šola

Mentorstvo
Odličnost mentoriranja

Ena najpomembnejših sestavin uspešnega doktorskega študija je kakovostno mentoriranje. Z naslednjimi nasveti, ki so nastali po najboljših zgledih iz naše in drugih univerz, želimo prispevati k uveljavljanju najboljše prakse mentoriranja na Univerzi v Ljubljani. Nasveti bodo v pomoč mentorjem pri delu, doktorandom pa v pomoč pri oblikovanju pričakovanj glede mentoriranja na Univerzi v Ljubljani. Nasveti veljajo tudi za somentorja.

Za mentoriranje se bodo odločili raziskovalci in raziskovalke, ki lahko doktorandom zagotovijo potrebno znanstveno podporo, infrastrukturo in vodenje.

Mentor:

  • je uveljavljen na področju raziskovalnega dela doktoranda ali na področju, ki je s tem tesno povezano;
  • doktorandu zagotavlja prostor za delo, potrebna sredstva in opremo, informacijsko infrastrukturo, vključno z internetno povezavo;
  • jamči za kakovost raziskovalnega načrta doktoranda;
  • pomaga pri zagotavljanju  sredstev, potrebnih za doktorandovo delo (s posredovanjem informacij o razpisih, podporo pri prijavah itn);
  • z lastnim delovanjem daje zgled za etično raziskovalno delo
  • poskrbi, da število doktorandov, ki jih mentorira, ne preseže s Pravilnikom za doktorski študij priporočenega števila.


Mentorjeva naloga je spodbujati, spremljati in ocenjevati doktorandovo delo v času doktorskega usposabljanja.

Mentor je:

  • redno v stiku z doktorandom in natančno spremlja njegovo raziskovalno delo;
  • nudi pomoč pri razvoju in prilagoditvi raziskovalnega načrta, če je ta potrebna;
  • pomaga doktorandu  umestiti raziskovanje v širši kontekst.


Mentor pomaga pri načrtovanju dela:

  • v sodelovanju z doktorandom oblikuje načrt raziskovalnega dela in usposabljanja ter načrt ravnanja z raziskovalnimi podatki;
  • svetuje pri določanju načina in standardov dela na doktorski disertaciji in opozarja na že znana dejstva na področju raziskovanja;
  • zagotovi, da so doktorandove obveznosti (npr. poučevanje) organizirane tako, da ne ogrožajo dokončanja doktorske disertacije v predvidenem roku;
  • je odgovoren za napredek in dokončanje doktorske disertacije znotraj predvidenih časovnih okvirov.


Mentor skrbi za znanstveno socializacijo in spodbuja doktoranda s tem, da:

  • vključuje doktoranda v ožjo in širšo raziskovalno skupnost (raziskovalno skupino in raziskovalne mreže) ter mu posreduje svoje profesionalne in organizacijske izkušnje;
  • povezuje doktoranda s kolegi, ki bi mu lahko pomagali pri raziskovanju;
  • spodbuja doktoranda, da sodeluje z drugimi doktorandi;
  • spodbuja doktoranda k udeležbi na konferencah;
  • doktorandu svetuje glede razvoja njegovega raziskovalnega dela;
  • doktoranda na splošno motivira in spodbuja njegovo znanstveno navdušenje;
  • spodbuja doktoranda k zastavljanju in doseganju ambicioznih, a realnih ciljev raziskovanja in objavljanja ter promocije znanstvenih rezultatov;
  • podpira doktoranda ob morebitnih profesionalnih ali osebnih težavah;
  • podpira doktoranda pri načrtovanju karierne poti v akademski sferi ali zunaj nje.

 
Mentor ocenjuje delo doktoranda:

  • vedno je prisoten je na predstavitvi različnih faz doktorandovega raziskovalnega dela in mu po predstavitvah nudi povratno informacijo;
  • skupaj z doktorandom sproti ocenjuje napredek raziskovanja in svetuje o potrebnih prilagoditvah, da raziskovalno delo sledi načrtu dela;
  • doktorandu daje pravočasne in celovite odzive glede napredka raziskovalnega dela.


Mentor pomaga doktorandu pri objavljanju rezultatov raziskovalnega dela:

  • opozori doktoranda na možnosti za objavo in mu pomaga pri pripravi objav;
  • je soodgovoren ne le za doktorandovo doktorsko disertacijo, temveč tudi za članke in izvlečke, ki izhajajo iz njegovega raziskovalnega dela,
  • zagotovi navedbo virov financiranja ter afiliacije Univerze v Ljubljani v skladu s Pravilnikom o doktorskem študiju Univerze v Ljubljani.


Mentor pomaga doktorandu pri prenosu raziskovalnih rezultatov v prakso, kjer je to možno in potrebno.

 

MARIE SKŁODOWSKA-CURIE ACTIONS GUIDELINES ON SUPERVISION