Poletna šola za dijakinje in dijakinje na UL v znamenju vesoljskih znanosti in raziskovanja kariernih priložnosti

Institut "Jožef Stefan", foto: Katja Bidovec in Arne Hodalič
Datum objave:
Tik pred in v začetku novega šolskega leta smo na Rektoratu Univerze v Ljubljani pripravili poletno šolo, namenjeno spoznavanju vesoljskih znanosti in kariernemu svetovanju. »Najbolj všeč mi je bila delavnica, kjer smo svoje interese povezali s potencialnim poklicem,« je pojasnila Veronika, obiskujoča dijakinja.
Služba VPIS, UL vsako leto pripravi srečanje z in za dijakinje in dijake z namenom lajšanja odločitve o izbiri študija. Dobra informiranost in neposreden stik sta najboljša recepta, kako zase izmed vrste odličnih, tudi novih, študijskih programov izbrati tistega pravega.
Na UL se zavedamo pomena interaktivnega in navdihujočega spoznavanja poklicev prihodnosti, predvsem pa našega poslanstva pri soustvarjanju odprtega pogovora o pomembnosti izbire študijskega programa, zato je bil prvi dan Poletne šole namenjen spoznavanju vesoljske znanosti in poklicev prihodnosti.
Dijakinje in dijaki so obiskali Nordijski center Planica, ključno izobraževalno in raziskovalno središče nove, interdisciplinarne in mednarodne vesoljske znanosti – raziskovalke in raziskovalci v njem preučujejo fiziologijo in medicino človeka v vesolju in ekstremnih okoljskih razmerah – po katerem jih je popeljal raziskovalec Odseka za avtomatiko, biokibernetiko in robotiko Instituta "Jožef Stefan" (IJS) Igor Mekjavić, eden izmed vodilnih svetovnih strokovnjakov za okoljsko in vesoljsko fiziologijo.
"Na poletni šoli in v laboratoriju mi je bilo najbolj všeč, kako lahko na postelji simulirajo to, kar se dogaja v vesolju. Fascinirala me je tudi človeška centrifuga, s katero bi se dejansko dalo gravitacijo prenesti na mednarodno vesoljsko postajo in še dlje. Upam, da bo raziskovalcem uspelo znanje, ki ga dobijo tukaj v Planici, prenesti tudi v vesolje, na Mars in kamorkoli bodo želeli," je na letošnji poletni šoli Univerze v Ljubljani o vesoljski znanosti povedal Anže Jakovac, dijak Gimnazije Bežigrad. Na poletni šoli so spoznali tudi magistrski program Vesoljska medicina (SpaceMed), ki se bo v prihodnjem zimskem semestru prvič odvijal prav v Sloveniji ter spoznali interdisciplinarni študentski vesoljski projekt SpaceDent, na katerem študentke in študenti Medicinske fakultete UL, Fakultete za strojništvo UL in Fakultete za elektrotehniko UL raziskujejo prve mejnike za pripravo zobozdravstva za misije na Luno in Mars.
V Planici skrit svet vesoljskih tehnologij
Kako pravilno in pravočasno izpolniti prijavo za študij, je manj zahtevna nalogo od izbire študija, saj zahteva odgovor na vprašanje o tem, kateri študij ob vrsti razpoložljivih študijskih programov pravzaprav izbrati. Zato smo se v drugem delu letošnje Poletne šole posvetili prav temu: podpori tisim, ki (še) niso povsem prepričani v svojo odločitev ali študijskih programov ne poznajo dovolj podrobno. Strokovni sodelavec Kariernih centrov UL, Klemen Marinčič, je z dijakinjami in dijaki izpeljal delavnico prepoznavanja interesov s pomočjo Hollandovega vprašalnika, Maruša Goršak, karierna svetovalka in strokovna sodelavka E-študentskega servisa, je dijakinje in dijake popeljala v svet ciljev in ambicij ter sodobnega trga dela.
Srečanja se je udeležilo 25 dijakov in dijakinj različnih srednjih šol, gimnazij in strokovnih šol iz Ljubljane, njene okolice, iz Sežane in Škofje Loke.
Kaj so o poletni šoli povedale udeleženke?
Poletna šola za dijake se mi je zdela zelo zanimiva predvsem, ker sem izvedela veliko novega. Najbolj všeč mi je bila delavnica, kjer smo svoje interese povezali s potencialnim poklicem
Veronika, dijakinja
Bilo je zanimivo. Sošolkam bom lahko kaj novega povedala. Ni mi žal, da sem prišla v soboto v Ljubljano.«
Tina, dijakinja
Veliko novega. Zdaj dobro vem, kaj ne sme narediti pri prijavi. Ostaja pa mi velika težava, kateri študij naj izberem. Zanima več različnih stvari, zato je odločitev še težja. Verjetno se bom res naročila na dodatno svetovanje.
Lucija, dijakinja
Poletna šola mi je bila zelo zanimiva in zdela se mi je kar koristna, saj sem zvedela veliko novega. Sošolcem bi zagotovo predlaga udeležbo.
Taja, dijakinja