Kaj boste izvedeli danes?

Orodja (generativne) umetne inteligence so vse bolj vpeta v naš vsakdan. V današnjem namigu si bomo pogledali, kako lahko orodja uporabimo kot pomoč pri posodabljanju učnih načrtov, aktivnosti in ustvarjanju personaliziranih učnih situacij. Pogledali si bomo zakaj sploh uporabljati orodja UI za ta namen, nato bomo primerjali nekaj različnih orodij, ki so nam lahko v pomoč ter predstavili primer poziva, ki ga lahko prilagodite in uporabite za lastno raziskovanje. Na koncu pa, tako kot do sedaj, kratek izziv tudi za vas.

Zakaj uporabiti orodja UI za posodobitev poučevanja?

Orodja UI lahko bistveno skrajšajo čas priprave študijskih vsebin, omogočijo prilagojene in raznolike aktivnosti za študente ter pomagajo pri iskanju idej za inovativno poučevanje in pristope, ki lahko študijski proces naredijo bolj zanimiv in interaktiven. S pomočjo UI lahko pedagogi hitro ustvarijo prilagojene učne vsebine, ki so v skladu s cilji predmeta ter z njimi bolj učinkovito naslavljajo različna znanja in pozornost študentov.

Primerjava različnih orodij UI za posodobitev poučevanja

ChatGPT: je eden izmed najbolj znanih UI klepetalnikov, ki je s pojavom povzročil korenite spremembe na različnih področjih delovanja posameznikov. Verjetno smo ga že vsi poskusili ter z njim klepetali. Uporabimo ga lahko tudi za pozive glede prilagoditve poučevanja ter aktivnosti, ki jih izvajamo za študente.

Copilot: je zdaj že vsem dobro poznan Microsoftov UI klepetalnik, ki temelji na uporabi velikih jezikovnih modelov, do katerega imamo dostop tudi s svojo univerzitetno identiteto. S Copilotom se lahko pogovarjamo o vsem, tudi o tem, kako posodobiti izvedbo pouka, kakšne aktivnosti generirati za študente.

AI Teaching Assistant Pro: je orodje generativne umetne inteligence, ki predstavlja našega osebnega asistenta pri poučevanju in predajanju znanja, saj nam lahko pomaga pri različnih temah in predmetih. S pomočjo orodja lahko kreiramo različna vprašanja za preizkuse znanja, ocenjevalne lestvice ali generiramo ideje za opis predmeta, učne cilje in učne načrte, zapiske za učitelja ter prosojnice na izbrano temo v zgolj nekaj trenutkih. Poleg tega lahko v orodje naložimo svoja gradiva pri predmetu ter dobimo povezavo do orodja, ki bo omogočalo našim študentom uporabo personaliziranega tutorja za naše vsebine. Orodje lahko (brezplačno) preizkusite na povezavi: https://www.aiteachingassistantpro.ca/. Do določene mere lahko orodje uporabljate tudi brez prijave, za nekaj naprednih funkcionalnosti pa je zahtevana prijava. Orodje ne zbira podatkov za učenje modela, žal pa zaenkrat še ne odgovarja v slovenskem jeziku.

Opozarjamo, da v orodja vnašate podatke, za katere imate dovoljenje za deljenje. Pazite tudi na to, da ne pošiljate osebnih podatkov med klepetanjem. 

Primer poziva za orodja UI

Za generiranje posodobljenih učnih načrtov, aktivnosti ter prilagojenih vsebin za delo s študenti lahko preizkusite naslednja poziva:

Postavi se v vlogo visokošolskega učitelja, ki poučuje študente 1. letnika na [fakulteta].

Primer 1:

Pripravi predlog učnega načrt za predmet [ime predmeta]. Cilji predmeta so: [vnesite cilje predmeta]. Predmet traja [število tednov], s srečanji enkrat tedensko. Učni načrt naj vključuje tedenske vsebine, glavne teme, predlagane metode poučevanja (npr. predavanje, razprava, skupinsko delo) ter aktivnosti sprotnega, tedenskega preverjanja znanja. Učni načrt naj bo osredotočen na aktivno vključevanje študentov v pouk in spodbujanje miselnih procesov na višjih ravneh (npr. uporaba znanj, razvoj kritičnega mišljenja, ustvarjanje idej in izdelkov).

Primer 2:

Pripravi predloge za izvedbo določene teme pri pouku [ime teme]. Za izvedbo imaš 4 pedagoške ure. Predlogi naj vključujejo različne aktivnosti, prilagojene različnim učnim stilom študentov (npr. vizualni, slušni, kinestetični) ter upoštevajo personalizirane potrebe študentov (npr. študenti s specifičnimi učnimi težavami ali tisti, ki potrebujejo dodatne izzive). Aktivnosti naj bodo takšne, da spodbujajo aktivno vključevanje študentov v pouk in spodbujajo miselne procese na višjih ravneh (npr. uporaba znanj, razvoj kritičnega mišljenja, ustvarjanje idej in izdelkov).

 

Prvi poziv smo uporabili v vseh štirih orodjih. V nadaljevanju predstavljamo, kaj smo ugotovili ter z vami delimo povezavo do klepetov, kjer si boste tudi sami lahko ogledali rezultate. 

ChatGPT (različica 4o):  https://chatgpt.com/share/67371b08-d1bc-8001-a3e8-b8461df97d44

Copilot: https://unilj-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/jedrinovicsa_uni-lj_si/ERQC9LPZUYhEtkBFkeeB_7MB6YQoGWSTCS4rDz3gk0g35A?e=VQExgh

Teaching Assistant Pro: https://unilj-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/jedrinovicsa_uni-lj_si/EdxjJz1JONhPqUgF59Z_dtABpIOi76e5JK3t9m9Stcsw0A?e=taKZtu

Google Gemini: https://g.co/gemini/share/a51e7f3e1f63

Kaj smo ugotovili?

Ugotovili smo, da je med vsemi učnimi načrti najbolj podrobnega kreiral (dodal tudi vire za samostojno nadaljnje raziskovanje) AI Teaching Assistant Pro, kar nas ne preseneča, saj je orodje namenjeno prav temu, medtem ko so drugi namenjeni splošni uporabi. Za najbolj praktično usmerjenega se je izkazal Google Gemini, ki izstopa tudi s tem, da je osredotočen na projektno učenje in vključuje gostujoče predavatelje. Najbolj "akademsko" orientiran, strukturiran ter z raznovrstnimi metodami poučevanja je bil učni načrt, ki ga je pripravil ChatGPT. Najbolj osnoven, splošno usmerjen, je bil učni načrt orodja Copilot.

Element ChatGPT AI Teaching Assistant Pro Copilot Google Gemini
Struktura predmeta 15 tednov, 4 ure tedensko, podrobne tedenske vsebine z natančno določenimi aktivnostmi. 15 tednov, 4 ure tedensko, vsak teden razdeljen na podteme z viri za nadaljnje raziskovanje. 15 tednov, 4 ure tedensko, splošno opisane vsebine za vsak teden z aktivnostmi in preverjanjem. 15 tednov, 4 ure tedensko, z jasno določenimi nalogami in skupinskimi projekti.
Teme Digitalne kompetence, varnost, etika, kreativnost, digitalna pismenost. Digitalna pismenost, varnost, etika, sodelovalna orodja, trendi. Digitalna pismenost, varnost, ustvarjalnost, kultura, produktivnost. Digitalne komunikacije, varnost, podjetništvo, etika, digitalni mediji.
Metode poučevanja Predavanje, razprava, praktične naloge, skupinsko delo. Predavanja, praktične delavnice, študije primerov. Predavanja, praktične naloge, razprave, skupinsko delo. Predavanja, delavnice, gostujoči predavatelji, skupinsko delo.
Aktivnosti za preverjanje znanja Kviz, esej, projekt, analiza, refleksija. Individualne in skupinske naloge, kvizi, raziskovalne aktivnosti. Eseji, kvizi, praktične naloge, projekti. Spletni kvizi, naloge, projektna naloga.
Poudarek na interaktivnosti Visok (aktivno vključevanje študentov, reševanje problemov, refleksija). Visok (interaktivne metode, razvoj praktičnih veščin). Zmeren (kombinacija teorije in praktičnih nalog). Visok (projekti, skupinsko delo, praktične delavnice).
Posebnosti Poudarek na digitalni varnosti, etiki in ustvarjalnosti. Podrobni tedenski cilji in rezultati, vključitev trendov in osebnega razvoja. Osnovna digitalna pismenost in praktične veščine. Močan poudarek na projektnih nalogah in praktičnih aplikacijah.

Izziv

Oblikujte in pošljite drugi poziv v orodjih ChatGPT, Copilot. Gemini ter nekoliko prilagojeno pošljite poziv v orodju AI Teaching Assistant Pro in pridobite vsaj eno idejo za posodobitev izvedbe vašega naslednjega predavanja oz. vaj. Primerjajte rezultate, jih kritično ovrednotite in preizkusite posodobljeno idejo pri naslednjih predavanjih, vajah.

UL_Center_mini_logo.png

Center Digitalna UL

Kontakt

Univerza v Ljubljani
Kongresni trg 12
1000 Ljubljana

E-naslov: digitalna@uni-lj.si