DigitAlnI praznični koledar – deseti namig
Datum objave:
V gradivu predstavljamo, kako si lahko z orodji UI pomagamo pri vrednotenju dela študentov s pomočjo ocenjevalne lestvice. Ocenjevalno lestvico lahko naložimo v orodje ali pa tudi za pripravo le-te uporabimo kakšno izmed orodij UI.
Ocenjevalne lestvice nam lahko zelo pomagajo pri vrednotenju dela študentov, saj nam omogočajo bolj objektivno vrednotenje. Priporočljivo je, da ocenjevalne lestvice pripravimo vnaprej in jih tudi posredujemo študentom pred izvedbo aktivnosti, saj bodo s tem študenti natančneje vedeli, kaj od njih pričakujemo oz. na kaj morajo biti pozorni pri delu.
Orodje ChatGPT smo najprej uporabili za pomoč pri pripravi navodil za izdelavo seminarske naloge na [fakulteti] pri [predmetu]. V poziv smo tudi zapisali, katere [učne cilje] pri tem spodbujamo pri študentih.
Celoten pogovor z orodjem ChatGPT (10. 12. 2024) za pripravo navodil si lahko ogledate tukaj: https://chatgpt.com/share/67581944-55dc-8013-bc55-4a437b7922c6
Priprava ocenjevalne lestvice
Za pripravo ocenjevalne lestvice smo si pomagali z orodjem ChatGPT ter MS Copilot. V poziv smo zapisali, naj orodje izdela ocenjevalno lestvico za vrednotenje seminarske naloge pri [predmetu] na [fakulteti] na podlagi priloženih navodil. Zapisali smo, koliko naj bo možnih točk, naj lestvica vsebuje vidike za seminarsko nalogo in predstavitev, naj bodo pri posameznem vidiku 4 ravni z opisom in številom točk.
Primer poziva za orodja UI
Na podlagi navodil v priponki izdelaj ocenjevalno lestvico za vrednotenje seminarske naloge pri predmetu Matematika v umetnosti na Pedagoški fakulteti. Vseh možnih točk naj bo 100, od tega 70 točk za izdelavo seminarske naloge in 30 točk za predstavitev. Pri posameznih vidikih podaj 4 ravni doseganja in za vsako raven opisnik ter število točk. Ocenjevalno lestvico pripravi v tabelarični obliki.
Primerjava odgovorov v obeh orodjih (ChatGPT in MS Copilot)
Odgovora se nekoliko razlikujeta v predlaganih vidikih vrednotenja. ChatGPT je predlagal več vidikov vrednotenja, med katerimi je vsak vidik enakovreden, medtem ko je orodje MS Copilot nekatere vidike združilo in jim dodelilo različno število točk. Oba odgovora nam lahko pomagata pri pripravi lestvice, po kateri bomo vrednotili dela študentov.
Na spodnjih povezavah si lahko ogledate celotne pogovore in predlagane ocenjevalne lestvice (10. 12. 2024):
ChatGPT: https://chatgpt.com/share/67584da8-9dac-8013-90c4-e6b56f9921d5
MS Copilot: https://unilj-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/bevcicma_uni-lj_si/EZW_MqRRzXJAgPGneXf5aZgBY0RgW5N6A7n-IrZgRlxt_A?e=iM485V
Vrednotenje na podlagi ocenjevalne lestvice
Pripravljeno ocenjevalno lestvico, ki jo je pripravilo orodje ChatGPT, smo uporabili še za vrednotenje izdelkov. Ustvarili smo nov klepet in vanj naložili ocenjevalno lestvico kot prilogo, prav tako smo naložili tudi dokumente (seminarsko nalogo in predstavitev) študenta, ki smo jih želeli ovrednotiti.
Primer poziva za orodja UI
“Prosim ovrednoti priloženo seminarsko nalogo ter priloženo predstavitev po pripravljeni ocenjevalni lestvici v prilogi. Za vsak vidik napiši število dodeljenih točk ter kratko razlago, zakaj je bilo toliko točk dodeljenih (priložena ocenjevalna lestvica, seminarska naloga in predstavitev).”
Opozorilo: Pri nalaganju izdelkov študentov v orodja UI moramo biti pozorni, da ne razkrivamo osebnih podatkov študentov. Primera datotek, ki smo ju uporabili v pozivu, sta bili izdelani s pomočjo orodja MS Copilot 365.
Primerjava odgovorov v obeh orodjih (ChatGPT in MS Copilot)
Primerjavo dodeljenih točk si lahko ogledate spodaj. Kot lahko vidimo, pride do razlik pri vrednotenju, čeprav smo v obeh primerih uporabili isto ocenjevalno lestvico in iste izdelke. Nekoliko bolj strog je bil pri vrednotenju MS Copilot, ki je le pri redkih vidikih dodelil vse možne točke. Pri vrednotenju predstavitve pride do zanimive situacije, ko sta obe orodji dodelili veliko točk za vizualne pripomočke, čeprav je v predstavitvi le ena fotografija, povezana z vsebino. Prav tako so na koncu dodeljene točke pri jasnosti predstavitve in vključevanju poslušalcev, čeprav seveda teh informacij orodji nista imeli in sta jih dodelili po naključju, kar še enkrat nakazuje na to, da lahko orodja UI uporabimo za pomoč, vseeno pa moramo dobljene rezultate (točke) tudi sami preveriti.
Vrednotenje z orodjem ChatGPT:
Vrednotenje seminarske naloge: 68/70 točk, vrednotenje predstavitve: 27/30 točk, končna ocena: 95/100 točk.
Vrednotenje z orodjem MS Copilot:
Vrednotenje seminarske naloge: 62/70 točk, vrednotenje predstavitve: 25/30 točk, končna ocena: 87/100 točk.
Na spodnjih povezavah si lahko ogledate celotne pogovore (10. 12. 2024):
ChatGPT: https://chatgpt.com/share/675853b9-f2b4-8012-b8f0-a447cad6a462
MS Copilot: https://unilj-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/bevcicma_uni-lj_si/EQYdWKHkwwlPgW7f-PIea-EBt3phOcQefKVxG4Gh1G5qHg?e=XdXEJO
Izziv
Ali ocenjevalne lestvice že uporabljate pri vrednotenju izdelkov študentov? Bi si tega želeli, pa imate težave pri pripravi lestvice? Pomagajte si z orodji UI, z njimi pripravite osnutek ocenjevalne lestvice in nato preizkusite še ovrednotiti delo študentov. Uporabite lahko tudi več orodij UI in dobljene rezultate primerjate.