Zakaj uporabiti SciSpace?

SciSpace je zasnovan kot celovito orodje za delo s kompleksnimi besedili. Njegova funkcionalnost presega klasično branje prispevkov, saj vključuje:

  • Klepet z vsebino prispevkov: Orodje omogoča, da se pogovarjate z znanstvenim prispevkom, ki ste ga naložili. Tako lahko hitro pridobite odgovore na specifična vprašanja, pojasnila o tehničnih pojmih ali dodatne informacije o metodi raziskave.
  • Samodejno povzemanje: SciSpace hitro ustvari natančne povzetke, ki vključujejo glavne ugotovitve in ključne točke prispevka.
  • Ustvarjanje kratkih podcastov o prispevkih: Orodje za vsak prispevek ustvari zvočni posnetek pogovora o prispevku.
  • Predlogi za učne aktivnosti: Na podlagi vsebine prispevka predlaga didaktične aktivnosti, vprašanja za razpravo ali kvize za preverjanje znanja.
  • Pregled in povzemanje literature: Orodje lahko organizira informacije iz več prispevkov in kratko odgovori na vaše raziskovalno vprašanje. Lahko poišče prispevke na izbrano temo ter ustvari tabelo, v kateri zbere izluščene informacije različnih prispevkov, pri čemer vi izberete, kater infomrmacije želite imeti v tabeli.
  • Prevod in prilagoditev jezika: SciSpace omogoča prevajanje strokovnih prispevkov in poenostavitev jezika, kar je posebej koristno za prilagajanje vsebin različnim ravnem znanja študentov.
  • Iskanje tem na določenem področju: Orodje najde najpogostejše teme, ki se pojavljajo z povezavi z izbrano temo/področjem.
  • Pripomoček za parafraziranje: Če želite predrugačiti svoje povedi, si lahko pomagate s primomočkom, ki vam predlaga drugačno strukturo povedi ali drugo izbiro besed.
  • Zaznavanje UI v besedilih: V orodje lahko prilepite katerokoli besedilo, in orodje skuša zaznati UI pisanje. Deluje na prispevkih, napisanih v pogovoru z UI, ne deluje pa na primer na Chat GPT funkciji platno (canvas)
  • Uporaba znotraj ChatGPT, Chroma ali Discorda: Orodje omogoča uporabo znotraj drugih orodji.
Center Digitalna UL

Primeri uporabe SciSpace v pedagoškem procesu

  • Priprava pisnih in zvočnih povzetkov za predavanja:

Profesor, ki pripravlja predavanje o sodobnih tehnologijah v izobraževanju, lahko v SciSpace naloži več prispevkov in z orodjem ustvari povzetke z glavnimi točkami slovenščini ali drugem jeziku. Povzetki se uporabijo kot osnova za predstavitev ali razprave. V nekaj trenutkih lahko ustvari tudi podcast, v katerem slišimo pogovor v angleščini o ključnih točkah in vsebini prispevka oz. drugega naloženega dokumenta.

Vodič za pogovor o prispevku z UI ter ustvarjanju povzetkov in podcastov o vsebini dokumenta: https://ior.ad/aqf7

  • Generiranje vprašanj za kviz:

V pogovoru o prispevku lahko orodje vprašamo: Ustvari kviz z vprašanji izbirnega tipa, s katerim se preverja znanje o prispevku. Označi tudi pravilne odgovore. Orodje nam generira vprašanja, ki jih nato lahko kopiramo v orodje za kvize (npr. Mentimeter, Kahoot.
Primer: Pedagog, ki poučuje medicinske študente, naloži raziskovalni prispevek o novih metodah diagnostike. SciSpace nato generira več vprašanj za kviz, ki preverjajo razumevanje ključnih konceptov.

Vodič za ustvarjanje vprašanj za kviz in besedila za PowerPoint: https://ior.ad/aqnb

  • Ustvarjanje videoposnetka in drsnic za predstavitev prispevka

Za predstavitev svojega prispevka in ugotovitev študentom lahko z orodjem hitro ustvarite videoposnetek, ki prispevek predstavi. Hkrati, ko se ustvari videoposnetek, orodje ustvari tudi predlog drsnic za predstavitev. Videoposnetek je v angleščini, tako drsnic kot posnetka pa žal ne moremo spreminjati. Lahko pa posnetek prenesemo in ga urejamo v aplikacijah za urejanje, npr. Adobe Premiere Pro (več v namigu 3).

Vodič za ustvarjanje videoposnetka in drsnic v Scispace: https://ior.ad/aqF7

  • Pojasnjevanje tehničnih konceptov:

Če prispevek vsebuje zapletene tehnične izraze, SciSpace nudi jasne razlage teh konceptov. To je še posebej koristno pri interdisciplinarnem poučevanju, kjer študenti nimajo predhodnega znanja s področja prispevka. To lahko najdete v pogovoru s prispevkom, uporabo smo prikazali v vodiču za pogovor o prispevku.

  • Kritična analiza prispevkov in/ali raziskovanje določene teme:

Študentom lahko omogočite uporabo SciSpace za analizo dodeljenega prispevka. Orodje jim lahko pomaga razumeti strukturo prispevka, kritično oceniti avtorjeve ugotovitve in identificirati morebitne pomanjkljivosti raziskave. To vse lahko s pomočjo pogovora. Druga funkcionalnost, ki je odlična za pomoč pri raziskovanju, pa je vpis raziskovalnega vprašanja v iskalnik Scispace, orodje pa nam poišče različne prispevke, ki naslavljajo zastavljeno vprašanje, naredi seznam virov in ustvari samodejni povzetek iz petih prispevkov, v katerem skuša odgovoriti na vaše vprašanje. Orodje omogoča ustvarjanje tabele prispevkov, v kateri vsak prispevek povzame, nato pa lahko dodate stolpce, glede na to, katere informacije želite, da orodje izlušči iz prispevkov.

Vodič, kako v Scispace raziskati raziskovalno vprašanje s samodejnim iskanjem in povzemanjem člankov ter kako si lahko presonaliziramo tabelo za analizo različnih člankov na določeno temo ali raziskovalno vprašanje: https://ior.ad/aqmN

Center Digitalna UL
Center Digitalna UL

Kaj smo ugotovili?

Pri preizkusu SciSpace smo ugotovili, da:

  • Pohitri pripravo pedagoških materialov in omogoča večjo vsebinsko globino.
  • Olajša razumevanje kompleksnih tem s funkcijami, kot so pojasnjevanje pojmov in povzemanje.
  • Ponuja konkretne predloge za poučevanje, kar omogoča večjo interaktivnost in angažiranost študentov.
  • Uporaben je tudi za lastno raziskovalno delo s fukcioanlnostmi za iskanje in analizo prispevkov.
Center Digitalna UL

Izziv

Naložite znanstveni prispevek, ki je relevanten za vašo trenutno predmetno snov. Uporabite SciSpace za pripravo povzetka, generacijo vprašanj za razpravo in vprašanj za kviz. Rezultate uporabite na predavanju in opazujte, kako se odzivajo študenti.

UL_Center_mini_logo.png

Center Digitalna UL

Kontakt

Univerza v Ljubljani
Kongresni trg 12
1000 Ljubljana

E-naslov: digitalna@uni-lj.si