Projekt se osredotoča na izboljšanje komunikacije pri upravljanju vlakov ob prehajanju mej. Namen je analizirati uporabo digitalnega orodja za prevajanje sporočil v železniškem žargonu in posodobiti obstoječe rešitve za sporazumevanje strojevodij in prometnikov.

Po trenutno veljavnih predpisih morata strojevodja in prometnik poznati čezmejni jezik na ravni B1. Projekt skuša olajšati komunikacijo z orodjem, ki omogoča premostitev jezikovnih ovir. Testiranje bo potekalo na mejnih prehodih Villa Opicina-Sežana in Gorizia CLe-Nova Gorica. Poleg tega bodo izvedene analize modalnega prehoda tovora na železniški promet in mobilnosti prebivalcev v obmejnem pasu.

Projekt predvideva prilagoditve operativnih procesov in testiranje digitalnih orodij v delovnem okolju neprekinjenega železniškega prometa. Cilj je tudi zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, povečanje energetske učinkovitosti transporta ter zmanjšanje svetlobnega onesnaževanja in hrupa.

T4RAIL IT-SI je dvoletni projekt, ki se bo zaključil aprila 2026, financiran pa je prek razpisa programa Interreg VI-A Italija-Slovenija. Vodi ga Rete Ferroviaria Italiana, sodeluje pa osem partnerjev iz Italije in Slovenije – poleg UL FPP še SŽ - Infrastruktura, d.o.o., SŽ - Tovorni promet, d. o. o., Rail Cargo Slovenija, d.o.o., InRail S.p.A., Rail Cargo Carrier Italy Srl ter Univerza v Trstu. Več o projektu, ki ga sofinancira EU, je na voljo na spletni strani.

  • EU Interreg IT-SI.png