Center Digitalna UL ob mednarodnem dnevu izobraževanja

Dall-e
Datum objave:
Danes obeležujemo mednarodni dan izobraževanja, ki ga je UNESCO letos posvetil umetni inteligenci, zato si želimo skozi objavo spodbuditi razmisleke o tem, kje z izobraževanjem smo in kaj nas čaka v prihodnosti.
Kako bomo v Centru Digitalna UL podprli razvoj izobraževanja s poudarkom na umetni inteligenci?
Na podlagi izkušenj in sodelovanja z različnimi pedagogi UL lahko trdimo, da zadnja leta na Univerzi v Ljubljani opažamo premik iz na učitelja osredotočenih učnih pristopov na pristope, ki so osredinjeni na študente, njihove potrebe, znanja in interese.
Učitelji se poslužujejo izvedbe projektnega e-učenja ter spodbujajo razvoj znanj in kompetenc, ki jih bodo študenti potrebovali na svoji poklicni poti, preko reševanja izzivov, ki temeljijo na situacijah iz realnega življenja. Študente spodbujajo, da svoje dosežke in napredek beležijo in sproti spremljajo preko ustvarjanja e-portfeljev. Spet drugi za študente pripravljajo mikro MOOC-e, krajše izobraževalne vsebine, ki jim pomagajo zapolniti najbolj pogosto zaznane vrzeli v znanju na različnih študijskih področjih. Nekateri v samo izdelavo mikro MOOC-ov aktivno vključijo tudi študente, ki preko ustvarjanja vsebin še dodatno poglobijo znanje in se naučijo komuniciranja strokovne vsebine s širšo javnostjo. Na podlagi izkušenj in dela s pedagogi na UL smo pripravili nekaj smernic za izvedbo omenjenih inovativnih učnih pristopov ter oblik dela, ki si jih lahko ogledate na infografikah v spodnji galeriji.
Vsekakor pa pomembno prelomnico v izobraževanju že danes, sploh pa v prihodnjem obdobju, prinašajo orodja umetne inteligence. Z razmahom orodij generativne umetne inteligence smo začeli veliko bolj masovno razmišljati o tem, kje nam tovrstna orodja nudijo priložnosti, ki nam lahko olajšajo delo, učenje in poučevanje, hkrati pa nas je opozorila na različne izzive, ki jih moramo vseskozi naslavljati in o njih razmišljati.
V Centru Digitalna UL bomo tako letos skozi podporne aktivnosti, skupaj s pedagogi in študenti UL, skušali naslavljati priložnosti ter izzive, ki nam jih umetna inteligenca prinaša v izobraževanje z namenom zagotavljanja etične uporabe UI in spodbujanja razvoja trajnostnega izobraževanja.
Z namenom ozaveščanja in izmenjave dobrih praks med pedagogi UL bomo v Centru Digitalna UL v tem letu na področju diseminacije:
- organizirali in izvedli več posvetov Učitelji učiteljem, namenjenih izmenjavi dobrih praks uporabe IKT (med drugim tudi UI) v pedagoškem procesu;
- organizirali bomo več diseminacijskih srečanj s pedagogi UL za promocijo in diskusijo o inovativnih pristopih, metodah in oblikah dela, še posebej s poudarkom na uporabi orodij umetne inteligence v izobraževanju.
Z namenom dolgoročnega zagotavljanja kakovostnega študijskega procesa, podprtega z didaktično uporabo IKT, je potrebno visokošolskim učiteljem in sodelavcem trajnostno zagotavljati možnosti stalnega strokovnega izpopolnjevanja. Zato bomo v Centru Digitalna UL na področju izobraževanja:
- v sodelovanju s pedagogi UL razvili in izvedli več spletnih tečajev oz. SPOC-ov s področja didaktične uporabe IKT, vključno s tematikami, kot so: vrednotenje znanja z UI, ustvarjanje vsebin z UI, UI v podporo poučevanju in raziskovanju, UI v podporo personaliziranemu učenju;
- redno izvajali usposabljanja “v živo” na različne teme, med drugim tudi možnosti uporabe orodij UI v izobraževanju.
V Centru Digitalna UL spremljamo potrebe visokošolskih učiteljev in sodelavcev na UL in jim nudimo podporo v obliki neposrednega svetovanja pri didaktični in tehnični uporabi IKT pri izvajanju pedagoškega procesa. Podporo v obliki neposrednega svetovanja nudimo tudi študentom, ki se v novih okoljih srečujejo z novimi oblikami učenja in preverjanja znanja, ter jim pomagamo pri iskanju ustreznih IKT rešitev in pri njihovi uporabi. Na področju svetovanja bomo:
- nadaljevali z nudenjem podpore in svetovanjem vsem pedagogom UL pri vpeljavi IKT v pedagoški proces, tudi vpeljavi orodij UI.
- Nadaljevali oz. okrepili bomo skupnost multiplikatorjev za didaktično uporabo IKT, ki bo kot vezni člen med Centrom Digitalna UL in članicami UL nudil podporo na predmetno-specifičnih področjih uporabe IKT v pedagoškem procesu.
Sodelavci Centra na nacionalni in mednarodni ravni spremljamo trende na področju uporabe IKT v izobraževanju in ob uporabi raziskovalnih pristopov spremljamo stanje ter analiziramo potrebe na UL. Na podlagi izsledkov raziskav usmerjamo nadaljnji razvoj IKT za poučevanje in predlagamo izboljšave. Izvajamo testiranje inovativnih aplikacij (tudi aplikacij umetne inteligence) in rešitev ter postopno, glede na potrebe in želje visokošolskih učiteljev ter sodelavcev UL, z njimi bogatimo integrirano študijsko okolje Centra Digitalna UL. Na področju razvoja in raziskovanja bomo v tem letu:
- na podlagi analize stanja in aktualnih trendov oblikovali ključna inovativna področja (npr. uporaba orodij UI v podporo izvedbi inovativnih učnih pristopov, uporaba orodij UI v podporo vrednotenju znanja), kjer bomo skupaj s pedagogi UL premišljeno načrtovali pilotne posodobitve izvedbe študijskih predmetov z didaktično osmišljeno uporabo UI ter druge IKT, na voljo bomo za podporo pri izvedbi načrtovanih posodobitev, skupaj s pedagogi bomo strokovno korektno presojali učinke inovacij in kakovosti vpeljanih posodobitev ter izkušnje delili s širšim krogom pedagogov;
- nadaljevali z vzpostavitvijo didaktične pametne učilnice ter pripravili vzorčne scenarije uporabe različne IKT ter orodij UI v tovrstnih učilnicah;
- pripravljali in objavljali gradiva v različnih oblikah (npr. infografike) na temo uporabe UI v izobraževanju (nekaj primerov infografik lahko vidite v spodnji galeriji).
V nadaljevanju vabljeni k ogledu nekaj rezultatov našega raziskovanja in sodelovanja s pedagogi UL na različnih projektih didaktične uporabe IKT v pedagoškem procesu v zadnjem obdobju.
V primeru vprašanj, pobud in idej smo vedno na voljo na digitalna@uni-lj.si ter se veselimo sodelovanja.
