Na UL FU je potekala konferenca Izzivi in priložnosti vseživljenjskega projektnega e-učenja na UL

Taja Klemen
Datum objave:
V okviru projekta NOO ULTRA 8.06 Vseživljenjsko projektno e-učenje je na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani v četrtek, 23. 01. 2025 potekala konferenca z naslovom Izzivi in priložnosti vseživljenjskega projektnega e-učenja na UL.
Kaj smo počeli?
Prvi del dogodka je bil namenjen izmenjavi mnenj in izkušenj izvajalcev projekta glede vključevanja projektnega e-učenja v izvedbo študijskih predmetov v študijskem letu 2023/24 in 2024/25 izbranih VSŠP Pedagoške fakultete UL, Fakultete za upravo UL, Zdravstvene fakultete UL, Veterinarske fakultete UL in Fakultete za pomorstvo in promet UL. Spregovorili smo o sodobnih pristopih, dobrih praksah in tehnoloških rešitvah, skupnih ugotovitvah in smernicah.
Predstavitev smernic za izvedbo projektnega e-učenja
V Centru za uporabo IKT v pedagoškem procesu Univerze v Ljubljani smo se z veseljem odzvali na povabilo k sodelovanju in predstavili vlogo sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) pri podpori projektno zasnovanemu učenju (PBL). Sodobna IKT ne le da omogoča izboljšanje učnih procesov, ampak hkrati podpira in promovira temeljne pedagoške principe PBL. Vendar integracija IKT odpira tudi vrsto izzivov, med katerimi izstopajo razumevanje in implementacija pristopa med pedagogi, razvoj njihovih digitalnih kompetenc ter obvladovanje tveganj, povezanih z uporabo tehnologije. Predstavili smo razvite smernice za implementacijo projektnega e-učenja, ki zajemajo pet ključnih faz pristopa PBL: iniciativo, skiciranje, načrtovanje, izvedbo in sklepno fazo. Vse faze so v smernicah podprte tudi s pregledom možnosti uporabe različne IKT, ki omogoča optimizacijo organizacije dela, spodbuja sodelovanje in omogoča podajanje povratnih informacij. Poseben poudarek smernic smo namenili tudi premišljeni uporabi orodij generativne umetne inteligence, ki lahko podprejo učinkovitejši pregled ter poglobljeno analizo podatkovnih virov, krepitev kritičnega razmišljanja ter razvoj ustvarjalnosti in odgovornosti. Cilj smernic je spodbujanje preoblikovanja tradicionalnih pedagoških paradigm, vzpostavitev jasnih kriterijev za vrednotenje projektnega e-učenja ter krepitev njegove vloge v visokošolskem izobraževalnem prostoru.
Nadaljnje aktivnosti na projektu
V drugem delu dogodka smo se osredotočili na pregled aktivnosti projekta NOO 8.06, kjer smo sodelovali pri pregledu realiziranih aktivnosti projekta in pregledali načrt za prihajajoča obdobja do zaključka krovnega projekta »UL za trajnostno družbo – ULTRA«. Osrednja tema je bila tudi načrtovanje mikrodokazil, promocija in diseminacija rezultatov projekta ter evalvacija izvedbe 2. kroga implementacije posodobitev vključevanja didaktične uporabe IKT v študijske predmete zimskega semestra 2024/25.
Zahvala
Organizatorjem in koordinatorjem dogodka se iskreno zahvaljujemo za povabilo in se veselimo bodočega sodelovanja pri nadgradnji obstoječe podpore v smeri sistemskih premislekov spodbujanja razvoja digitalnih kompetenc pedagogov in študentov preko uporabe IKT v pedagoškem procesu ter razvoja mikrodokazil za vseživljenjsko učenje digitalnih veščin in kompetenc.
Več informacij
Za več podrobnosti o projektu ULTRA NOO 8.06 vljudno vabljeni k obisku spletne strani. Program izvedene konference je na voljo na povezavi.
Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropska unija – NextGenerationEU.
