Poročilo o delovanju skupnosti multiplikatorjev za didaktično uporabo IKT

Canva
Datum objave:
Skupnost multiplikatorjev za didaktično uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT) Univerze v Ljubljani je bila vzpostavljena z namenom sistematičnega spodbujanja in podpore integraciji IKT v visokošolski pedagoški proces. Cilj skupnosti je bil razvoj in implementacija inovativnih pedagoških pristopov, krepitev digitalnih kompetenc pedagogov in študentov ter oblikovanje podpornega okolja za učinkovito uporabo sodobnih tehnologij pri poučevanju in učenju.
Ključni dosežki
V obdobju 2021–2024 je skupnost, katera je vključevala 76 pedagogov iz 25 članic, izvedla 685 aktivnosti, ki so zajemale področja izobraževanja, svetovanja, razvoja in raziskovanja ter diseminacije:
- Izobraževanje: Izvedenih je bilo 142 aktivnosti z več kot 1.200 udeleženci. Izobraževanja so zajemala visokošolsko didaktiko, uporabo spletnih učilnic Moodle, inovativne metode poučevanja z uporabo interaktivnih tehnologij (npr. interaktivni zasloni, generativna umetna inteligenca, interaktivni kvizi in sodelovalna orodja).
- Svetovanje: Organiziranih je bilo 442 svetovanj, katerih se je udeležilo več kot 700 pedagogov in drugih sodelujočih. Svetovanja so vključevala pedagoško-didaktično podporo, tehnično pomoč pri uporabi spletnih učilnic Moodle in drugih IKT rešitev ter individualno mentorstvo pri uvajanju sodobnih tehnologij v pedagoški proces.
- Razvoj in raziskovanje: Izpeljanih je bilo več kot 68 aktivnosti, usmerjenih predvsem v optimizacijo in nadgradnjo Moodle spletnih učilnic, integracijo novih tehnologij (kot so generativni modeli umetne inteligence), implementacijo orodij za avtomatsko preverjanje znanja ter uporabo e-portfeljev in drugih digitalnih orodij za refleksijo in vrednotenje.
- Diseminacija in mreženje: Izvedenih je bilo več kot 33 dogodkov za širjenje dobrih praks in mreženje med pedagoškimi delavci. Ti dogodki so vključevali predstavitve inovativnih rešitev, kot so uporaba virtualne in obogatene resničnosti (VR in AR), ter sodelovanje na nacionalnih in mednarodnih konferencah.
Vpliv na pedagoški proces
Dejavnosti skupnosti so pomembno vplivale na izboljšanje kakovosti visokošolskega pedagoškega procesa, predvsem z uvajanjem inovativnih pedagoških metod, ki temeljijo na aktivnem učenju, sodelovanju in uporabi naprednih digitalnih tehnologij. Implementacija generativne umetne inteligence, interaktivnih zaslonov in spletnih platform je omogočila učinkovitejše, bolj prilagodljivo in vključevalno poučevanje ter učenje.
Refleksije pedagogov
Pedagogi so izpostavili, da jim je delovanje v skupnosti multiplikatorjev omogočilo pridobivanje novih znanj in spretnosti ter občutek večje samozavesti pri uporabi digitalnih tehnologij v pedagoški praksi. Posebej so cenili možnost izmenjave izkušenj in primerov dobrih praks, kar je privedlo do večje motivacije za nadaljnjo uporabo in razvoj inovativnih pedagoških pristopov.
Načrti za prihodnost
V prihodnje bomo nadaljevali z razvojem podpornega okolja za uporabo sodobnih tehnologij v visokošolskem izobraževanju. Načrtujemo širitev dejavnosti, še intenzivnejše vključevanje novih tehnologij in nadaljnjo diseminacijo dobrih praks, s čimer želimo doseči trajnostne spremembe v pedagoških praksah na celotni Univerzi v Ljubljani.
Poročilo in infografika
Dokument s predstavljenimi ugotovitvami v skupnosti multiplikatorjev je na voljo za prenos.
Poleg dokumenta je na voljo tudi infografika, kjer smo povzeto predstavili rezultate delovanja skupnosti multiplikatorjev za didaktično uporabo IKT.
Zahvala
Zahvaljujemo se vsem pedagogom in sodelujočim članicam UL za njihov prispevek k uspešni izvedbi aktivnosti in k postavitvi trdnih temeljev za nadaljnji razvoj digitalnih kompetenc v visokošolskem prostoru.
