Vseživljenjsko učenje poudarja pomen izobraževanja in razvoja v vseh starostnih obdobjih. Izobraževanje starejših odraslih prispeva k izboljšanju njihove kognitivne prožnosti, socialne vključenosti in splošne kakovosti življenja, hkrati pa spodbuja aktivno državljanstvo ter medgeneracijsko sodelovanje. Njegov pomen se odraža tako na individualni ravni kot v širšem družbenem kontekstu. 

Razvoj izobraževalnih programov za starejše ne le spodbuja njihovo osebno rast, temveč tudi prispeva k razvoju znanosti o izobraževanju starejših in k profesionalizaciji učiteljev na tem področju. Potrebe starejših študentov se razlikujejo od drugih ciljnih skupin, zato je ključno raziskovati različne modele starosti prijaznih univerz. 

Mednarodna konferenca »Univerze kot starosti prijazni prostori: Izkušnje poučevanja na evropskih starosti prijaznih univerzah«  

Med govorci bo dr. Christine O'Kelly, koordinatorica starosti prijazne univerze na Dublin City University, ki bo predstavila načine oblikovanja skupnosti, prilagojenih starejšim, ter strategije za izmenjavo znanja in globalnega povezovanja v okviru visokošolskega izobraževanja. Asist. prof. dr. Lucie Vidovićova bo orisala izkušnje Masarykove univerze pri razvoju starosti prijazne univerze ter izpostavila ključne aktivnosti v okviru pobude age-mainstreaming, ki si prizadeva za pravičnejšo družbo za vse generacije. O raznolikih izobraževalnih programih in organizacijskih procesih na Modri fakulteti, v okviru katere na Univerzi v Ljubljani potekajo aktivnosti za starejše, bo spregovorila Zala Simčič, vodja Alumni kluba Univerze v Ljubljani in organizatorka izobraževanja na Modri fakulteti. 

Dolgoživost, digitalna pismenost in učenje jezikov 

Konferenca bo ponudila tudi dve tematski predavanji. Doc. dr. Mojca Leskovec bo v svoji predstavitvi raziskovala dolgoživost kot izziv in priložnost za razvoj didaktike tujih jezikov, doc. dr. Alenka Kavčič pa bo prikazala, kako oblikovati svetovalno mrežo za informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT) za starejše ter kako vzpostaviti podporne mreže na področju digitalne pismenosti starejših. 

Učitelji in starejši študenti: unikatna dinamika učenja 

Med predavatelji, ki bodo delili svoje izkušnje s poučevanjem starejših, bo svojo izkušnjo prva opisala prof. dr. Meta Lah, ki v svojem prispevku poudarja, da imajo starejši odrasli drugačno motivacijo za učenje in drugačen odnos do napak ter domačih nalog. Mary McCarthy bo izpostavila model medvrstniškega učenja, kjer starejši prenašajo znanje na svoje vrstnike. Doc dr. Miloslav Zejda, češki astronom in profesor na Masarykovi univerzi pa bo opisal svoje izkušnje s poučevanjem starejših študentov, ki so vključeni v redne študijske predmete. 

Konferenca, ki jo pripravlja Modra fakulteta UL, bo dragocena priložnost za izobraževalce starejših, ki si želijo svoje poučevalne pristope izpopolniti z inovativnimi metodami ter sooblikovati izobraževalna okolja, prilagojena potrebam starejših. Hkrati bo omogočila izmenjavo idej in pridobivanje navdiha za nove pristope in vzpostavljanje strokovnih povezav z domačimi in mednarodnimi strokovnjaki. 

Podroben program najdete na spletni strani. Udeležba na konferenci je brezplačna, vendar je prijava obvezna. Svojo prijavo lahko oddate na naslednji povezavi: https://1ka.arnes.si/a/84e6417e

Za dodatne informacije smo vam z veseljem na voljo preko elektronske pošte ursa.kapler@uni-lj.si ali na telefonski številki 01 241 85 16. 

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropska unija – NextGenerationEU.

  • UL
  • RS MVZI
  • Načrt za okrevanje in odpornost
  • Financira Evropska unija (NextGenerationEU)