Udeleženka: Usposabljanje o integraciji migrantov mi je ponudilo dodaten vpogled v ključne izzive in priložnosti vključevanja priseljencev v družbo

Datum objave:
V začetku marca so na Fakulteti za družbene vede UL izvedli prvo dvodnevno usposabljanje z naslovom Integracija migrantov, ki je nastalo v okviru pilotnega projekta Sodobna družbena tveganja: begunstvo, demokracija in trajnostni družbeni razvoj.
Predavateljice so udeležencem, ki se v vsakdanjem življenju ali pri strokovnem delu srečujejo z migranti in migrantkami, predstavile aktualna znanja s področja družbenih in kulturnih značilnosti sodobnih migracij. Na usposabljanju so obravnavali integracijo skozi različne vidike vključevanja migrantov v novo družbeno okolje. Skozi teoretično perspektivo in praktične primere so udeleženci analizirali kulturne, ekonomske, socialne in politične vidike integracije, primere dobrih praks in glavne izzive. Usposabljanje se je osredotočalo predvsem na podporne strukture pri vključevanju migrantov, tako iz mikro vidika vsakdanjega življenja kot tudi makro vidika normativnih pravil in struktur v novem družbenem okolju.
Izr. prof. dr. Simona Zavratnik (UL FDV), vodja pilotnega projekta in usposabljanja, je v uvodnem predavanju predstavila različne migracijske sociološke teme in skozi statistične podatke, migracijske trende ter stanje v regiji poudarila pomen integracije kot možnosti sodelovanja migrantov na vseh ravneh družbenega življenja. Dr. Polona Mozetič je govorila o človekovih pravicah v kontekstu migracij, razložila značilnosti in vrste človekovih pravic ter njihovo varstvo. Katja Lihtenvalner (doktorska študentka andragogike na UL FF) se je na delavnici osredotočila na pomen samoniklih skupnosti, izobraževanja odraslih in medkulturnega učenja. Dr. Sanja Cukut Krilić (ZRC SAZU) je predavala o različnih družbenih ranljivostih migrantov s poudarkom na zaposlovanju, zdravstvu in socialni zaščiti. Izr. prof. dr. Jerca Vogel (UL FF) je opozorila na pomen sporazumevanja, kulture in identitete ter predstavila različne sociolekte, tudi priseljenske. Anteja Tomašič (UL FDV) je na delavnici udeležence seznanila z izrazoma intersekcionalnost in kulturne kompetence ter s primeri iz prakse izpostavila pomen dostopa do informacij o delovanju javnih institucij in postopkov. Predavanj in delavnic so se udeležili zaposleni iz različnih nevladnih, socialnih in izobraževalnih institucij ter študenti družboslovnih ved, ki so izrazili pomen tovrstnega znanja v praksi.
»Dvodnevno izobraževanje o integraciji migrantov mi je ponudilo dodaten vpogled v ključne izzive in priložnosti vključevanja priseljencev v družbo. Praktični primeri so odlično dopolnili teoretični okvir, saj so pokazali konkretne načine, kako lahko različni akterji – od posameznikov do institucij – prispevajo k bolj vključujoči družbi. Usposabljanje mi je razširilo razumevanje migracijskih politik ter mi dalo vpogled v pomen medkulturnega dialoga in dostopa do ključnih družbenih storitev,« je povedala ena izmed udeleženk usposabljanja.
Tudi druga udeleženka je delila svoje vtise: »Usposabljanje mi je kot udeleženki ponudilo širok in vseobsegajoč pogled na tematiko integracije migrantov – slednjo smo se naučili obravnavati kot kompleksen proces, ki zahteva sodelovanje večih družbenih akterjev, med drugim tudi nas, ki se z migranti srečujemo pri delu ali pa samo v vsakdanjem življenju. Opravljanje usposabljanja je razširilo in poglobilo moje znanje ter me utrezno pripravilo in motiviralo za nadaljnje delo na tem področju.«
Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropska unija – NextGenerationEU.