Kaj smo s skupnimi močmi dosegli v obdobju petih let na področju didaktične uporabe IKT?

V tem času smo skupaj z visokošolskimi učitelji, sodelavci in študenti izvedli različne aktivnosti v podporo razvoju didaktične uporabe IKT na UL. Spodaj jih bolj podrobno predstavljamo. 

Področje diseminacije za didaktično uporabo IKT

Na področju diseminacije smo postopoma razvijali naše aktivnosti. Na začetku ste nas lahko spremljali zgolj prek družbenih omrežij ter si posnetke določenih izobraževanj ogledali na našem YouTube kanalu. Kasneje smo oblikovali lastno spletno stran, ki se je nekateri mogoče še spomnite zaradi barvitosti in grafičnih elementov, s katerimi smo želeli obiskovalcem ostati v spominu. Zadnji dve leti pa smo se pridružili prenovljenemu spletnemu mestu Univerze v Ljubljani, kjer lahko spremljate naše dogodke, novice in aktualna gradiva. Poleg prisotnosti na družbenih omrežjih in spletni strani smo že precej kmalu po našem formalnem pričetku delovanja pričeli z izdajo naše digitalne revije, PublIKaTorjem, običajno dvakrat na leto. Gre za publikacijo, kjer lahko spremljate naše delo v številkah in besedi ter vidite načrte za aktivnosti, kjer se nam lahko pridružite. V zadnjem obdobju se je publikatorjem pridružil tudi UI-novičnik, prek katerega vsaka dva tedna zberemo novice s področja uporabe UI v izobraževanju (in širše) ter jih v povzeti obliki delimo z vami. Področje diseminacije zaključujemo z aktivnostjo, na katero smo prav posebej ponosni, saj ste vi tisti, ki jo z nami soustvarajte – posveti Učitelji učiteljem. Gre za dogodek, kjer se povežemo, izmenjamo izkušnje in poiščemo navdih za svoje poučevanje pri kolegih na naši univerzi.  

Področje diseminacije v številkah od oktobra 2020 do oktobra 2025

  • Posveti učitelji učiteljem

    12 dogodkov z več kot 745 udeležbami

  • Prisotnost na družbenih omrežjih

    Skupno več kot 540 objav na FB, Instagramu in Linkedinu

  • Prispevki na spletni strani

    Več kot 640 prispevkov in strani

  • Posnetki izobraževanj na YouTube kanalu

    Več kot 260 posnetkov

  • PublIKaTorji

    10 digitalnih izdaj

  • UI-novičniki

    8 pregledov aktualnih novic

Področje izobraževanja za didaktično uporabo IKT

Ena izmed ključnih aktivnosti, s katero želimo opolnomočiti pedagoge in študente za smiselno, didaktično rabo IKT, so izobraževanja. Izobraževanja prilagajamo aktualnim potrebam oz. trendom ter potrebam posameznih članic. In zadnjih pet let je bilo sledenje trendom precej pestro. Ob formalnem pričetku delovanja našega centra smo bili soočeni s pandemijo Covid-19 in naša izobraževanja so se iz različnih tematik spodbujanja aktivnih oblik učenja in poučevanja z uporabo IKT preusmerila na gašenje požara s predstavljanjem možnosti, ki jih za didaktično uporabo IKT ponujajo različna videokonferenčna okolja, kot sta Zoom in MS Teams, spletna učna okolja, kot sta Moodle in Canvas ter na predstavitev možnosti digitalnega shranjevanja in deljenja gradiv z uporabo spletne pisarne v oblaku. In ravno, ko smo dobro začeli z izobraževanji, ki so presegala osnovno didaktično uporabo IKT v času študija na daljavo ter se ponovno ukvarjali z izobraževanji za bolj učinkovito načrtovanje kombiniranega študija, ustvarjanjem interaktivnih študijskih poti ter spodbujanjem sodelovanja in soustvarjanja ob uporabi IKT, smo se konec leta 2022 soočili s pojavom orodij generativne umetne inteligence. Tako smo se usmerili v izvedbo izobraževanj na temo spoznavanja z umetno inteligenco, priložnosti in izzivov pri uporabi le-te v izobraževanju ter spreminjanja načina poučevanja in učenja ter ocenjevanja ob podpori umetne inteligence. Veseli smo, da vsa ta leta skupaj z nami razvijate znanja ter digitalne spretnosti in kompetence, premagujete digitalne izzive in na naših digitalnih maratonih zbirate digitalne kilometre.

Področje izobraževanja v številkah od oktobra 2020 do oktobra 2025

  • Spletne delavnice

    115 izvedb, z več kot 850 udeležbami

  • Webinarji in delavnice »v živo«

    420 izvedb, z več kot 7895 udeležbami

Področje svetovanja za didaktično uporabo IKT

Področje svetovanja za nas predstavlja priložnost, da vas pobližje spoznamo, izmenjamo izkušnje z vami in s skupnimi razmisleki pridemo do rešitev, ki čim bolj optimalno naslovijo vašo situacijo. Ravno individualna podpora je področje, kjer še toliko bolj pride do izraza unikatnost vsakega posameznika ter njegovega načina poučevanja, ki nam da vedeti, da ni ene rešitve oz. načina poučevanja, ki bi ustrezal vsem. In je ravno specifičnost posameznika tisto, kar nas bo tudi v dobi hitro spreminjajočih se razmer, tudi zdaj v dobi umetne inteligence, naredilo nezamenljive. Veseli smo vsakega klica, sporočila, videosrečanja ter srečanja v živo, kjer vam pri tej unikatnosti lahko pridemo naproti z idejami glede inovativnih načinov poučevanja ter uporabe raznovrstne IKT.

Področje svetovanj v številkah od oktobra 2020 do oktobra 2025

  • Št. svetovanj

    1695 izvedenih svetovanj

  • Št. udeležb

    6975 udeleženecev na svetovanjih

  • Skupnost multiplikatorjev za didaktično uporabo IKT

    57 pedagogov in visokošolskih sodelavcev iz 25 članic UL

  • Skupnost integratorjev

    26 pedagogov in IT strokovnjakov na članicah UL

Področje razvoja in raziskovanja za didaktično uporabo IKT

Tudi mi se nenehno učimo. Kljub temu, da smo po naravi že radovedni, nas zanimajo inovatvne rešitve, pa nas k učenju večkrat spodbudite prav vi s svojimi idejami in pobudami. Tako smo na podbudo vas, pedagogov in študentov, razvili različna gradiva, skupaj z vami načrtovali in podprli izvedbo prenove študijskih predmetov z didaktično uporabo IKT, izvajali različne specifične projekte praktične uporabe inovativnih študijskih pristopov, ki so vam bili zanimivi. Svojo ekipo smo s pomočjo skupnosti multiplikatorjev na članicah okrepili ter tako navezali še bolj poglobljen stik s posameznimi fakultetami ter načinom dela in poučevanja na njih.

Področje razvoja in raziskovanja v številkah od oktobra 2020 do oktobra 2025

  • Gradiva

    Več kot 1000

  • Pilotni projekti posodobitve študijskih predmetov

    Več kot 340 projektov s članicami

  • Št. udeležencev v pilotnih projektih

    450 pedagogov ter 26000 študentov

  • Projekti razvoja inovativnih učnih pristopov

    4 pristopi, 93 sodelujočih pedagogov, 349 primerov dobre prakse

5 let tehničnega dela skupine Center Digitalna UL: skupna pot, skupni dosežki

Ob peti obletnici ustanovitve Centra Digitalna UL tudi v tehničnem delu ekipe z veseljem delimo ključne mejnike, ki smo jih skupaj dosegli. Vsak projekt, vsaka aplikacija in vsaka nadgradnja je rezultat predanega dela, sodelovanja in vizije digitalne prihodnosti Univerze v Ljubljani.

📱 Digitalne rešitve za študente in pedagoge - Aplikacija ŠTUDL:

Razvili smo pilotno mobilno aplikacijo za študente in jo uspešno testirali na dveh članicah Univerze v Ljubljani z različnimi zalednimi informacijskimi sistemi. To nam je omogočilo podlago za implementacijo celovite produkcijske mobilne in spletne aplikacije, ki je v zaključni fazi razvoja in bo namenjena tako pedagogom, kot študentom vseh 26 članic univerze v Ljubljani. 

🎓 Univerzitetni sistem spletnih učilnic UL

Z šolskim letom 2025/26 ponosno ugotavljamo, da univerzitetni sistem spletnih učilnic uporablja že 14 članic UL. Sistem je prilagojen potrebam pedagoškega procesa UL, tesno povezan z zalednimi študijskimi sistemi, vsebuje avtomatizirane arhive, prilagojen uporabniški vmesnik za potrebe UL in njenih članic in temni način uporabe. Vzpostavljen je na zmogljivi infrastrukturi, članice UL pa imajo še naprej ločene instance z vtičniki, ki jih uporabljajo njihovi pedagogi, v CDiUL pa skrbimo za stalno nadgradnjo z zadnjimi varnostnimi posodobitvami ter posodobitvami jedrnega okolja spletnih učilnic.  Uveden je tudi celovit informacijsko podprt sistem podpore za pedagoge in študente, ki omogoča hitro in transparentno odzivanje na identificirane napake, vprašanja ter zajem predlogov za izboljšave.

🔐 Aplikacija za upravljanje z licencami

Vse članice UL, kot tudi Univerzitetna informacijska služba uporabljajo aplikacijo, ki smo jo razvili v tehničnem delu skupine CDiUL za upravljanje z licencami za programsko opremo, za podporo pedagoškemu procesu. Na ta način v vsakem trenutku sledimo uporabi licenc, jo lahko optimiziramo, dodeljujemo in odvzemamo licence ter načrtujemo optimalno izrabo finančnih sredstev za prihodnja obdobja.

📘 Aplikacije za Mikrodokazila UL - v razvoju

Sklop aplikacij, ki bodo v celoti podprle procese vezane z mikrodokazili na vseh članicah UL sestavljajo: Aplikacija za akreditacijo mikrodokazil (ki podpira celoten proces oddaje mikrodokazila s strani članic UL, recenzije, potrjevanja in podpisovanja sklepa o akreditaciji mikrodokazila), portal in katalog mikrodokazil ULsistem za dodeljevanje digitalnih identitet UL zunanjim uporabnikom in aplikacija za izvedbo mikrodokazil z končno izdajo certifikatov udeležencem mikrodokazil.

🖥️ Strežniška infrastruktura

Vse do sedaj omenjene aplikacije so vzpostavljene na zmogljivi infrastrukturi na univerzitetnem oblaku, ki smo jo vzpostavili v preteklem obdobju. Infrastrukturo sestavlja 19 strežnikov s tremi stikali in ločenim strežnikom za varnostne kopije. Vzpostavili smo produkcijsko infrastrukturno programsko opremo RedHat OpenShift, ki zagotavlja trikratno redundanco in varnostno kopiranje. Poleg tega uporabljamo tudi 4 zmogljive strežnike za virtualna okolja in multimedijo z namenom vzpostavitve virtualnih laboratorijev na UL.

🎥 Rešitev za multimedijske storitve

Vzpostavili smo multimedijsko okolje za snemanje, predvajanje in arhiviranje izobraževalnih vsebin ter ga integrirali s spletnimi učilnicami članic UL. Tako smo naslovili veliko obremenitev iz preteklosti, saj so pefdagogi na različnih članicah UL izražali potrebo po zmogljivem in urejenem repozitoriju izobraževalnih video vsebin z vključenimi pravicami dostopa za pedagoge, študente in vse zaposlene na UL.

Pogled v prihodnost

Ob obletnici ne praznujemo le prehojene poti, ampak tudi zremo naprej.

V prihodnjih letih bomo še naprej gradili podporno okolje za učenje in poučevanje, podprto z IKT, pri čemer želimo:

  • spodbujati še tesnejše sodelovanje znotraj Univerze v Ljubljani,
  • razvijati digitalne kompetence pri vseh deležnikih izobraževalnega procesa,
  • uvajati inovativne pristope poučevanja, ki bodo študentom omogočili bolj aktivno, sodelovalno in ustvarjalno učenje,
  • graditi trajnostne rešitve, ki bodo univerzo pripravljale na prihodnje izzive digitalne družbe.

Naša vizija ostaja jasna: biti stičišče idej, podpore in navdiha za vse, ki verjamejo, da lahko digitalna orodja obogatijo pedagoški proces in prispevajo h kakovostnemu študiju.

Hvala, ker soustvarjate z nami.

Ob naši 5. obletnici se iskreno zahvaljujemo vsem sodelavcem, pedagogom in študentom, ki ste skupaj z nami soustvarjali zgodbo Centra Digitalna UL. Brez vaših pobud, sodelovanja in zaupanja naše delo ne bi bilo mogoče. Skupaj dokazujemo, da digitalizacija ni cilj sama po sebi, ampak orodje, ki nam pomaga graditi bolj odprto, sodelovalno in kakovostno univerzo.

Veselimo se prihodnjih sodelovanj.