Študenti za odprto in ustvarjalno družbo

Arhiv UL
Datum objave:
V okviru meseca vključevanja in raznolikosti Zveze EUTOPIA so bili predstavljeni študentski projekti, ki so s pomočjo sredstev Zveze EUTOPIA raziskali sodobne težave na področju (ne)vključevanja z namenom iskanja rešitev.
Namen Meseca raznolikosti in vključevanja Zveze EUTOPIA je del širše usmeritve Zveze: vključenost kot vrednota Zveze namreč ne pomeni asimilacije deprivilegiranih skupin v sistem univerz, temveč spreminjanje univerz na način, da bodo vključevale in podpirale vse svoje člane.
Obseg predstavljenih projektov je bil zelo raznolik, pri čemer nekateri projekti že dajejo rezultate: izsledki nekaterih projektov bodo objavljenih v strokovnih monografijah, so del priprav za nove zunanje izbirne predmete za študente UL, ali pa so vključeni v različne akcijske načrte, strategije ter priporočila.
Predstavljeni so bili projekti:
- HeriQuest (mentorica Lana Nastja Anžur, UL FKKT)
- Spolno kazensko pravo in marginalizirane družbene skupine nekoč, danes in jutri (mentor asist. Vid Žepič, UL PF)
- Pomen enakosti spolov in inkluzivnega izobraževanja pri transformaciji v trajnostno družbo (mentor izr. prof. dr. Andrej Lukšič, UL FDV);
- Kulturna raznolikost na področju raziskovanja zvoka (mentor izr. prof. dr. Vito Žuraj, UL AG);
- Destigmatizacija erektilne disfunkcije (mentor izr. prof. Andrej Starc, UL ZF)
- Prepreke in mostovi: Raziskovanje enakih možnosti študentov in študentk iz tujine v slovenskem visokošolskem sistemu (mentorica asist. Kristina Rakinić, UL FDV);
- Študija primera raznolikosti osnovnošolcev in vključevanje v urbano izobraževanje (mentorica izr. prof. dr. Helena Gabrijelčič Tomc, UL NTF);
- Denton (mentorica izr. prof. dr. Barbara Predan, UL ALUO);
- Science, Art & Community (mentorica prof. mag. Tamara Trček Pečak, UL ALUO).
V tem oziru so študentski projekti pomembni, saj gre za poskus spreminjanja akademskega prostora od znotraj. Vsem projektom je skupno to, da univerzo želijo spremeniti v prostore sobivanja in odprega dialoga. Zato je spodbudno, da se bo večina študentskih projektov nadaljevala v okviru obštudijskih dejavnosti.