Vrsta študijskega programa
Magistrski
Trajanje v letih
2
Št. ECTS kreditnih točk
120
Članica UL
Opis programa
Program ponuja intenziven dvoletni študij širokega spektra sodobnih tematik komunikologije in medijskih študij. Študente spodbuja k multidiscplinarnemu ukvarjanju s sodobnimi teoretičnimi, konceptualnimi in empiričnimi trendi v raziskovanju medijev in komuniciranja.
Prvi modul postavlja komunikologijo v širši interdisciplinarni okvir družboslovja in razčlenjuje specifične pojave družbenega komuniciranja v sodobnem globaliziranem svetu. Delovanje starih in novih medijev, politično komuniciranje, organizacijsko komuniciranje, medosebno in skupinsko komuniciranje, nastopanje predstavnikov civilne družbe in družbenih gibanj, reprezentacije popularne kulture itd. postavlja v okvir lokalnega multikulturnega in globalnega interkulturnega komuniciranja ter jih razčlenjuje v političnih, socialnih, diskurzivnih in psiholoških razsežnostih.
V tem okviru se med drugim posebej usmerja na vprašanja javne retorike, dialoškosti, deliberacije, oblikovanje identitet, različnosti, multikulturnosti, komuniciranja v odnosih moči, odnosih do manjšin.
Drugi modul se osredotoča na kulturni vidik medijskega komuniciranja v “starih” in “novih” medijih ter pri tem izhaja iz širokega nabora disciplin, ki so povezane z medijskimi študijami (antropologije, kulturnih študij, sociologije kulture, urbane sociologije …). Študij medijske kulture je tu umeščen v širši kontekst popularne kulture in drugih kulturnih praks, ki so sestavni del sodobne medijske družbe. Izbirni predmeti pokrivajo produkcijski, tekstualni in recepcijski vidik medijske kulture ter jo umeščajo v širši kontekst družbenih in kulturnih sprememb.