Vrsta študijskega programa

Magistrski

Lastnost študijskega programa

Dvopredmetni pedagoški

Trajanje v letih

2

Št. ECTS kreditnih točk

60

Članica UL

Opis programa

Cilj magistrskega programa pedagogike je razširiti in poglobiti na prvostopenjskem študiju pridobljeno znanje, usposobiti študentke in študente za samostojno strokovno in raziskovalno delo, analizo kompleksnih pedagoških pojavov in šolskih politik ter oblikovanje lastnih idej in interpretacij.

Študij pedagogike povezuje družboslovno in humanistično dimenzijo. Družboslovna dimenzija študija je povezana z raziskovanjem in razumevanjem vzgoje in izobraževanja v kontekstu družbenih praks in vizij trajnostnega razvoja posameznika in skupnosti. Humanistična dimenzija pa naslavlja razvoj senzibilnosti, etične usmerjenosti in osebne angažiranosti študentk in študentov kot pogoja kakovostnega opravljanja pedagoških poklicev.

Študentke in študenti se spoznavajo z delovanjem vzgojno-izobraževalnih ustanov in njihovim vodenjem, z vlogo pedagoškega svetovanja, z delom in profesionalnim razvojem učitelja, spoznavajo področja pedagoške in psihološke obravnave pogosto izključenih družbenih skupin (oseb s posebnimi potrebami, migrantov, socialno ogroženih itn.). Učijo se odgovornega dela z ljudmi, skupnostjo in informacijami ter dobijo uvid v pomen povezovanja poklicnega dela z lastnim ustvarjalnim delovanjem na področjih znanosti, kulture, umetnosti, športa in varovanja okolja.

Cilj študija je tudi priprava na nadaljnje učenje, profesionalni razvoj in doktorski študij. Študentke in študenti pridobijo široko, poglobljeno in kritično znanje na več specialnih področjih pedagogike.

Dvopredmetni študij omogoča usmeritev v specialna področja pedagogike: študentke in študenti se lahko bolj usmerijo v poglobljeno spoznavanje področja vodenja timov, oddelka, institucije in razvoja sistemov v vzgoji in izobraževanju (sklop A) ali se usmerijo v poglobljeno spoznavanje področja načrtovanja učenja, pouka, vzgojnih in svetovalnih dejavnosti (sklop B). Dvopredmetni študij pa poleg poglabljanja znanja s področij temeljnih pedagoških disciplin zagotavlja pridobitev znanja s področja poučevanja.

Program študentke in študente pripravlja za delo v različnih dejavnostih vrtcev, šol in drugih ustanov, ki se ukvarjajo z izobraževanjem in usposabljanjem (mediji, kulturne ustanove, nevladne organizacije itn.). Najbolj neposredno se študenti pripravljajo za delo v svetovalnih službah vrtcev, osnovnih in srednjih šol ter na razvojnih in vodstvenih mestih v celotni izobraževalni vertikali: v vrtcih, osnovnih, srednjih šolah in gimnazijah, na visokošolskih ustanovah ter v strokovnih zavodih.