Status projekta

V teku

Vsebinske oznake

Vseživljenjsko učenje in mikrodokazila

Zeleni prehod v kemijski tehnologij

Zgodovinarski poklic se v zadnjih desetih letih sooča z velikimi spremembami, saj je vse več podatkov digitaliziranih, po drugi strani pa se širi nabor vključevanja digitalnih raziskovalnih metod in načinov digitalne reprezentacije v humanistično raziskovanje, Te spremembe vse bolj vplivajo tudi na delovni vsakdan slovenskih poklicnih zgodovinark in zgodovinarjev, vendar delo s podatki zahteva specifična znanja, ki na eni strani vključujejo široko poznavanje zgodovine, zmožnost kritičnega vrednotenja virov, razumevanje epistemoloških zagat, na drugi strani pa tudi številne tehnične veščine in spretnosti, potrebne za pridobivanje, analizo in predstavitev zbranih digitalnih podatkov.

Z razmahom digitalizacije se zato v znanstvenih in strokovnih institucijah oziroma na področju strok, ki se ob zgodovini posvečajo analizi in predstavitvi preteklosti, kaže vse večja potreba po interdisciplinarnih znanjih, ki presegajo tradicionalne metodološke veščine in konkretna pridobljena znanja diplomantk in diplomantov zgodovine. Analiza posledic digitalnega prehoda za izobraževanje za poklic zgodovinarja zato odpira vprašanje, kako prilagoditi študijske programe, da bi v prihodnosti lahko ustrezno odgovorili na izzive sprememb, ki se pojavljajo na trgu dela.

Pilotni projekt bo udeleženke in udeležence tako usposobil za ustvarjanje virov (oblikovanje podatkovnih baz ter digitalizacija knjižnega, dokumentarnega in arhivskega analognega gradiva), analizo virov in vizualizacijo podatkov. Osrednji cilj projekta pa je razviti, ponuditi, uspešno izpeljati in evalvirati problemsko naravnano obštudijsko dejavnost, ki bo z osvajanjem interdisciplinarnih znanj in veščin udeleženkam in udeležencem omogočila, da izboljšajo svoje znanje, spretnosti in kompetence, ki jih terjata spreminjajoča se družba in trg dela.