Datum začetka

Rok za izvedbo

Status projekta

V teku

Vsebinske oznake

Pilotni projekti ULTRA

Opis zasnove pilotnega projekta

Projekt želi nadgraditi obstoječo podporo v smeri sistemskih premislekov spodbujanja razvoja digitalnih kompetenc pedagogov in študentov preko uporabe IKT v pedagoškem procesu ter razvoja mikrodokazil za vseživljenjsko učenje digitalnih veščin in kompetenc. Za razvoj kompetenc morajo imeti pedagogi in študenti na voljo dejanski virtualni oz. fizični prostor, kjer uporabljajo IKT ter možnost 
uporabe usvojenih znanj na lastnih predmetnih področjih. Za načrtovanje aktivnosti pedagogi potrebujejo ustrezne digitalne kompetence izobraževalcev, ki jih preslikajo oz. prenesejo na aktivnosti, kjer predvidijo aktivno vključevanje študentov z uporabo IKT. Primeri takšnih področij so interakcija, predstavljanje, sodelovanje, raziskovanje, ustvarjanje, razvoj. Preko teh aktivnosti lahko pedagogi učinkovito naslavljajo razvoj digitalnih kompetenc študentov, ki se osredotočajo na razvoj informacijsko-medijske pismenosti, možnosti digitalnega sodelovanja in komuniciranja, ustvarjanja digitalnih virov, digitalnega reševanja problemov ter odgovorne rabo IKT. Še posebej velja izpostaviti vpetost zunanjih strokovnjakov v sooblikovanje modelnih problemskih situacij, preko katerih bi bili študenti soočeni z realnim okoljem ter izzivi, ki jih čakajo na prihodnji poklicni poti. Preko gradnje eportfelja bodo ovrednotili svoje znanje oz. kompetence ter načrtovali nadaljnje izobraževanje in vpetost v področje razvoja digitalnih kompetenc. Projekt se tesno povezuje z drugimi pilotnimi projekti UL in jih bo dopolnjeval in podpiral na področju uporabe IKT v pedagoškem procesu. 

Aktivnosti projekta

  1. Vodenje, koordiniranje, spremljanje in vrednotenje, komuniciranje in promocija.
  2. Analiza stanja uporabe IKT v pedagoškem procesu s poudarkom na razvoju digitalnih kompetenc pedagogov in študentov UL, vrednotenje izhodiščnih digitalnih kompetenc učiteljev (DigCompEdu) in študentov (DigComp) preko samoevalvacijskih obrazcev.
  3. Načrtovanje in definiranje mikrodokazil in oblikovanje ponudbe izobraževanj za vseživljenjsko učenje digitalnih veščin in kompetenc pedagogov, (bodočih) študentov ter drugih zainteresiranih za uspešen študijski in nato delovni proces.
  4. Vzpostavitev vzorčnih »učilnic prihodnosti«, fizičnih (npr. prilagodljive učilnice, laboratoriji) in virtualnih prostorov za izvajanje izobraževanja in usposabljanja oz. posodobljenih predmetov na podlagi ustvarjanja modelnih problemskih situacij s sodelovanjem zunanjih strokovnjakov, ki bi jih študenti tekom izobraževanja naslavljali z uporabo IKT na različnih področjih. V sklopu te aktivnosti je predvidena vzpostavitev in integracija potrebne strojne, programske in 
    multimedijske opreme.
  5. Sodelovanje pedagogov in študentov v evalvaciji izvedbe pilotnih posodobitev po udeležbi na izobraževanjih ter po izvedbi posodobljenih (oz. na novo razvitih) predmetov/vsebin z inovativno uporabo IKT v pedagoškem procesu ter ponovno vrednotenje digitalnih kompetenc učiteljev (DigCompEdu) in študentov (DigComp) z namenom spremljanja napredka.

Usmeritve

D.1.2: Dvig pedagoških digitalnih kompetenc izobraževalcev v visokem šolstvu
D.2.1: Razvoj aplikacij (IS) oz. e-storitev v podporo digitalnemu prehodu
D.2.2: Spodbujanje uporabe in razvoja e-gradiv
D.2.3: Izboljševanje izobraževalnega sistema z boljšo analizo podatkov in predvidevanjem
M.1: Oblikovanje ponudbe visokošolskega izobraževanja potrebam trga dela
M.2: Podpora bodočim in trenutnim študentom
M.3: Vseživljenjsko učenje
M.4: Mikrodokazila

Okvirni obseg predvidenih stroškov za posamezno aktivnost za izvedbo pilotnega projekta

• A1: 200.000 EUR
• A2: 60.000 EUR
• A3: 470.000 EUR
• A4: 415.000 EUR
• A5: 55.000 EUR