Vsebinske oznake

Vseživljenjsko učenje in mikrodokazila

Usposabljanja

Vseživljenjsko učenje, trajnostni razvoj in dolgoživa družba: razvoj učnih vsebin, strategij, evalvacije in sistema mikrodokazil za starejše študente

Namen razvojnega projekta: konceptualno in praktično vzpostaviti omrežje vseživljenjskega  učenja (VŽU) na  Univerzi v Ljubljani (UL) za starejše (55+) za spodbujanje trajnostnega razvoja, pri čemer se izhaja iz prakse Modre fakultete na UL.

Nosilec: Filozofska fakulteta

Sodelujoče članice: AGRFT, FDV, FSD, FRI, PeF, TF, ZF, Rektorat – Univerzitetna služba za študente in alumne

Projekt je zasnovan interdisciplinarno, tako da se bo pojem dolgoživosti spoznavalo kot izziv na družbenem, tehniškem, umetniškem, zdravstvenem, filozofskem (…) področju. Pri razvoju prožne mreže izobraževanja starejših na UL bodo sodelovali z Multidisciplinarnim raziskovalno razvojnim centrom UL za socialne inovacije za aktivno in zdravo staranje. Pri razvoju in prenosu praks bo potekalo sodelovanje  tudi z akterji v lokalnem okolju, s katerimi Modra fakulteta že več let razvija skupnostno izobraževanje in projekte medgeneracijskega izobraževanja (Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje; Center aktivnosti Fužine, Ljubljana). Pri povezovanju bodo upoštevali koncept družbeno angažirane univerze, različnih vrste znanja (npr. aktivno modrost), povezovanja znanstvenega znanja in umetnosti ter sledenja načelom zelenega prehoda v t. i. družbo 5.0.

Cilji projekta:

– pripraviti načrt za razvoj ekologije/prožne mreže izobraževanja starejših na UL kot dela VŽU na UL; izhajajoč iz Evropskega referenčnega okvira za vseživljenjsko učenje (pismenost, večjezičnost, družbena in učna kompetenca …) in dobrih praks izobraževanja starejših na univerzah v tujini,

– razvijati nove prakse (še posebej nekatere strategije izobraževanja) na UL za vse skupine starejših: izobraževanje za drugo kariero, za pripravo na upokojitev (tranzicijsko izobraževanje), za starejše po upokojitvi in za starejše v pozni starosti,

– načrtovati programe za razvoj kompetenc za trajnostni razvoj (green comp.) za starejše, posebej kritično mišljenje in sistemsko mišljenje; za izboljšanje funkcionalne pismenosti, se bodo organizirale priložnosti za izboljšanje bralne zmožnosti,

– s programi vzpostaviti možnosti, da UL postane območje medgeneracijskega stika (intergenerational contact zone), ki bo spodbujalo občutke pripadnosti in skrbnosti ter  medgeneracijsko izobraževanje in sodelovanje; načrtuje se razvoj vsaj treh oblik: medgeneracijsko svetovanje in t. i. obrnjeno mentorstvo, medgeneracijsko spoznavanje/ustvarjanje (npr. filma), medgeneracijsko projektno delo,

– spoznavati in nadgraditi metode dela z umetnostjo (slikanje, film, ustvarjalno branje in pisanje, glasba) ter metode participativnega raziskovanja in občanske znanosti (citizen science),

– razviti sistem evalviranja in mikrodokazil (še posebej mikrodokazil, ki omogočajo razvoj druge kariere za študente 55+).