Orodje H5P je namenjeno ustvarjanju različnih tipov interaktivnih učnih gradiv.
Tip orodja
Brezplačno
Namen uporabe
Ustvarjanje interaktivnih gradiv
Platforma
Spletna aplikacija
Opis orodja
H5P je enostavno orodje, ki omogoča ustvarjanje več kot 50 različnih tipov interaktivnih gradiv. Gradiva lahko s študenti brezplačno delimo preko spletnih učilnic (npr. Moodle), spletnih strani, narejenih z WordPressom, ali namizne oz. spletne aplikacije Lumi. Ustvarimo lahko različne vrste kvizov, naloge tipa povleci in spusti, iskanje »vročih« točk, ustvarimo učne kartice, pripravimo interaktivne predstavitve z različnimi vprašanji in nalogami, ustvarimo interaktivni videoposnetek z dodajanjem razlag, slik ali nalog, pripravimo adaptivna učna gradiva in še veliko drugih tipov gradiv. Nastale vsebine so vizualno privlačne in dodatno motivirajo študente za njihovo učenje. Pripravljena gradiva lahko ustvarimo/uvozimo v spletno učilnico in spremljamo uspešnost študentov pri reševanju nalog, v primeru deljenja gradiva na spletnem okolju pa se rezultati reševanja ne beležijo.
Možnosti brezplačne različice orodja
Obstajajo različni načini uporabe orodja H5P:
- H5P.org – gre za brezplačno verzijo orodja H5P, kjer lahko ustvarjamo le določena interaktivna gradiva.
- H5P.com – gre za plačljivo verzijo orodja H5P, ki omogoča ustvarjanje več kot 50 različnih gradiv.
- Moodle (vtičnik) H5P – gre za brezplačno uporabo orodja H5P znotraj spletne učilnice Moodle, ki omogoča ustvarjanje več kot 50 različnih gradiv.
- WordPress - brezplačna uporaba znotraj spletišča, omogoča ustvarjanje več kot 50 različnih tipov učnih gradiv.
- Namizna ali spletna različica aplikacije Lumi - delno brezplačna, lahko ustvarimo več kot 50 različnih tipov učnih gradiv.
Primerjavo H5P.org in H5P.com si lahko ogledate tukaj.
Nekaj možnosti vključitve orodja v pedagoški proces
H5P je orodje, ki nam omogoča ustvarjanje številčnih interaktivnih učnih gradiv. V študijski proces ga lahko vključimo na različne načine:
- INTERAKTIVNE PREDSTAVITVE UČNIH VSEBIN (gradivo tipa course presentation, impressive presentation, aggamotto, interactive video, branching scenario) – Učno vsebino lahko študentom predstavimo na bolj zanimiv način z dodano interaktivnostjo. Takšne predstavitve motivirajo študente za delo in jim omogočajo poglobljeno učenje in razumevanje.
- Primer uporabe na področju umetnostne zgodovine: Evropska umetnost
- PONAVLJANJE IN UTRJEVANJE ZNANJA (arithmetic quiz, dialog cards, dictation, drag and drop, drag the words, fill in the blanks, flash cards, guess the answer, mark the words, speak the words) – Pripravimo lahko različne aktivnosti za utrjevanje in ponavljanje znanja. Študenti imajo možnost reševanja aktivnosti doma.
- Primer uporabe na področju poučevanja tujih jezikov: Slovnica
- SAMOPREVERJANJE (arithmetic quiz, multiple choice, questionnaire, question set, single choice set, summary, advanced fill the blanks, column) – S pomočjo orodja lahko pripravimo različne aktivnosti, s katerimi študenti preverijo svoje že pridobljeno znanje. Orodje sproti preverja pravilnost odgovorov in tako študentom poda povratno informacijo o njihovem znanju. Aktivnosti lahko rešujejo med predavanji, na vajah ali doma.
- Primer uporabe na področju geografije: Evropa
- INDIVIDUALNO DELO (column, essay) – Pripravimo lahko aktivnosti, ki jih študenti rešujejo samostojno. Tako lahko vsebino, ki ni prezahtevna, predelajo sami med predavanjem ali vajami ali doma
- Primer uporabe na področju zgodovine: Kon-Tiki
- UČENJE Z IGRAMI (branching scenario, find the words, flash cards, find multiple hotspots, find the hotspot, image pairing, image sequencing, memory game, virtual tour) – Aktivnosti vsebujejo elemente iger, ki pri študentih vzbudijo zanimanje in motiviranost za delo in učenje. Kljub temu da gre za aktivnosti, ki so zasnovane kot igre, lahko študenti z njimi pridobijo nove veščine, znanje ali utrdijo svoje predznanje.
- Primer uporabe na področju sociale: Obisk socialne delavke
- PROJEKTNO UČNO DELO (documentation tool) – Študentom lahko pripravimo projektno delo, ki ga dokumentirajo s pomočjo aktivnosti documentation tool, ki jo ponuja orodje H5P.
- Primer uporabe: Dokumentacija projekta