Orodje Mentimeter je namenjeno anonimnemu zbiranju povratnih informacij s strani študentov preko interaktivnih predstavitev.
Tip orodja
Delno plačljivo
Namen uporabe
Sprotno vrednotenje
Platforma
Spletna aplikacija
Opis orodja
Orodje Mentimeter je namenjeno anonimnemu zbiranju povratnih informacij s strani študentov preko interaktivnih predstavitev. Učitelji se lahko sami odločimo, ali bomo orodje uporabili samo kot dopolnitev obstoječim predstavitvam (npr. v PowerPoint predstavitvi lahko dodamo QR kodo do ustvarjenega interaktivnega elementa v Mentimetru) ali pa bomo svoje obstoječe predstavitve (npr. v PowerPointu) prenesli v Mentimeter in jih obogatili z dodatnimi drsnicami, ki bodo zahtevale interakcijo študentov. Mentimeter učiteljem omogoča dodajanje različnih tipov aktivnosti (npr. glasovanja v različnih oblikah, kvize, drsnice) ter prikazovanje oz. spremljanje rezultatov reševanja študentov v živo. Pripravljene vsebine lahko učitelji uporabimo v času neposrednega stika s študenti ali v času študija na daljavo/kombiniranega študija/hibridnega študija, saj lahko študenti do predstavitve dostopajo kadarkoli in kjerkoli z uporabo lastnih mobilnih naprav.
Ustvarjamo lahko različne aktivnosti:
- Vprašanja, kjer študenti ne tekmujejo med seboj: izbirni tip vprašanja; oblak besed; vprašanja odprtega tipa; lestvice; razvrščanje; forum vprašanj in odgovorov; 100 točk; 2×2 mreža; obrazec; kdo bo zmagal; označevanje na sliki.
- Vprašanja, ki spodbujajo tekmovalnost (oz. kviz): izbira odgovora; vnos odgovora.
- Elementi, ki jih lahko dodamo na drsnice za predstavitev vsebine (npr. namesto uporabe PPT): naslov; odstavek; naštevanje; slika, videoposnetek; poudarjeno besedilo; citat; število.
Možnosti brezplačne različice orodja
Ena izmed zanimivih lastnosti orodja Mentimeter je ta, da ponuja tudi uporabo brezplačne oz. prostodostopne različice. Ker gre za spletno orodje, tudi brezplačno različico najdemo na spletu, preko registracije za uporabo. Po registraciji se nam odpre nadzorna plošča, kjer lahko ustvarjamo predstavitve in jih obogatimo z različnimi interaktivnimni elementi. Seveda nam plačljiva oz. licenčna različica orodja ponuja veliko funkcionalnosti, do katerih v brezplačni različici ne dostopamo, a kljub temu veliko učiteljev ocenjuje, da tudi z osnovno, brezplačno različico zadostijo osnovnim potrebam pedagoškega procesa.
Za več informacij o tem, kaj orodje ponuja v brezplačni različici v primerjavi z licenčnimi različicami, si lahko preberete na: https://www.mentimeter.com/plans.
Ključne funkcionalnosti, ki so nam na voljo tudi v brezplačni različici, pa so:
- v naši predstavitvi lahko sodeluje neomejeno število študentov;
- ustvarimo lahko neomejeno število predstavitev;
- v vsako posamezno predstavitev lahko dodamo do 2 vprašanji oz. interaktivna elementa (npr. glasovanje, oblak besed, odprti tip vprašanja);
- v vsako predstavitev lahko vključimo do 5 vprašanj v obliki kviza;
- v vsako predstavitev lahko dodamo gumb Q&A, ki študentom omogoča sprotno postavitev vprašanj;
- uvažanje predstavitev (npr. iz PowerPointa) ni mogoče;
- ni mogoče spreminjanje zasebnosti naši predstavitvi (in je v brezplačni različici javno dostopna preko povezave ali QR kode, ki jo pozna učitelj);
- rezultate študentov lahko izvozimo v obliki slike ali PDF dokumenta (ne pa v Excel formatu).
Nekaj možnosti vključitve orodja v pedagoški proces
Mentimeter je enostavno orodje, ki nam omogoča popestritev študijskega procesa z interaktivnostjo. Uporabimo ga lahko za:
- MOTIVACIJO ŠTUDENTOV – Orodje lahko uporabimo kot uvodno motivacijsko aktivnost pri predavanju ali vajah. Za študente pripravimo kratek kviz, s katerim preverimo njihovo predznanje, ali pa jim postavimo diskusijsko vprašanje, ki ga navežemo na študijsko vsebino. Z Mentimetrom lahko lažje pridobimo pozornost študentov ter jih spodbudimo k poglobljenemu razmisleku med predavanji in tako pametne mobilne naprave uporabimo za poučevanje oz. učenje. Uporaba Mentimetra omogoča popestritev vsebin, ki so študentom manj zanimive.
- FORMATIVNO PREVERJANJE ZNANJA – Z orodjem lahko pripravimo kviz, s katerim sproti preverjamo znanje študentov. Študent pridobi takojšnjo povratno informacijo o pravilnosti odgovora, mi pa imamo dostop do rezultatov kviza vseh študentov. Tako lahko spremljamo napredek študentov skozi čas. Pridobljene povratne informacije pripomorejo k izboljšanju poučevanja, pri študentih pa k izboljšanju učenja. Kviz lahko podamo v reševanje med predavanji ali vajami, pri čemer ga študenti rešujejo na svojih napravah (na računalniku, tablici, telefonu).
- SAMOOCENJEVANJE – Orodje nam s ponujenimi predlogami omogoča ustvarjanje interaktivnih gradiv, s katerimi študenti sami preverijo svoje znanje ter glede na povratne informacije organizirajo nadaljnje delo in študij.
- VIHARJENJE MOŽGANOV – Z aktivnostjo “oblak besed” (ang. word cloud) lahko v predavanja ali vaje vključimo viharjenje možganov (ang. brainstorm). S to aktivnostjo lahko na enem mestu zberemo ključne besede ali pomembna dejstva pri določeni tematiki, rezultate uporabimo kot izhodišče za diskusijo, z oblakom besed lahko na enem mestu zberemo različne ideje ali pa z aktivnostjo ponovimo obravnavane vsebine.
- SODELOVALNO UČENJE – Orodje omogoča pripravo številnih aktivnosti, ki podpirajo sodelovanje med študenti. Možnost postavitve odprtega vprašanja lahko ob ustrezno načrtovani aktivnosti spodbudi študente, da med seboj sodelujejo, zbirajo ideje ter izražajo svoja mnenja. Vse to lahko pelje h konstruktivni razpravi, preko katere študenti usvajajo veščine sodelovanja, kritičnega komentiranja in argumentiranja.