Vrsta predmeta

Obštudijska dejavnost

Kreditne točke (ECTS KT)

4

Status prijave

Odprta

Študijski program

Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.

Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu

Vpis na prvo oz. drugo stopnjo študijskega programa UL. Obštudijska dejavnost je namenjena študentom vseh članic UL.

Termin izvedbe

2. semester

Urnik

Četrtek, 15.00-18.30

Način izvedbe

V živo

Lokacija

Rektorat UL, Kongresni trg 12

Oblike dela

Predavanja: 30 ur.
Vaje: 30 ur.
Samostojno delo: 60 ur.

Način ocenjevanja

Za pristop k izpitu je pogoj 75-odstotna prisotnost pri predmetu.
Aktivne oblike dela kot so projektne naloge, ki se ocenijo z ocenami od 5-10 v skladu s Statutom UL (50 %). 
Izpit, ki se oceni z ocenami od 5-10 v skladu s Statutom UL (50 %).

Vsebina predmeta

Vsebina:
• Uvod v digitalne kompetence (osnove delovanja interneta in svetovnega spleta. Internet stvari in umetna inteligenca, primeri uporabe digitalnih tehnologij na različnih področjih)
• Digitalna pismenost (digitalna identiteta, iskanje in vrednotenje informacij, avtorske pravice in zaščita vsebin, orodja umetne inteligence)
• Izdelovanje digitalnih vsebin (osnove zapisa digitalnih vsebin, avdio, video in vsebine virtualne resničnosti, ustvarjanje interaktivnih večpredstavnih vsebin, zagotavljanje dostopnosti spletnih in multimedijskih vsebin, pomen uporabniške izkušnje)
• Digitalno komuniciranje in sodelovanje (delovanje sodelovalnih spletnih in videokonferenčnih platform, orodja za virtualne sprehode)
• Digitalna varnost (varnostne grožnje na internetu, postopki in navade za varno uporabo internetnih storitev in aplikacij)
• Digitalno reševanje problemov (samoevalvacija digitalnih kompetenc, projektno delo v skupini)

Cilji in kompetence

  • Spoznavanje osnov digitalnih tehnologij in njihove uporabe v različnih kontekstih.
  • Pridobivanje praktičnih znanj in veščin za učinkovito uporabo digitalnih orodij.
  • Razvijanje kritičnega mišljenja in sposobnosti analize digitalnih informacij.
  • Razumevanje digitalne varnosti in etičnih vprašanj v zvezi z uporabo digitalnih tehnologij.
  • Spodbujanje samostojnega učenja in nadaljnjega razvoja digitalnih kompetenc.

Predvideni študijski rezultati

Študenti bodo razvili razumevanje digitalnih tehnologij in njihovega vpliva na družbo, gospodarstvo in kulturo. Študenti bodo pridobili osnovna znanja in veščine za učinkovito uporabo digitalnih orodij za urejanje besedil, predstavitev in delo z delovnimi listi, upravljanje z bazami podatkov in elektronsko pošto ter uporabo spletnih brskalnikov, iskalnikov in druge programske opreme. Študenti bodo sposobni analizirati, ovrednotiti in kritično razmišljati o digitalnih informacijah ter razviti osnovno razumevanje vizualizacije podatkov in grafičnega oblikovanja. Študenti bodo pridobili znanja in veščine za učinkovito uporabo digitalnih orodij za trženje in promocijo, vključno z uporabo družbenih omrežij in drugih digitalnih platform. Študenti bodo razvili razumevanje digitalne varnosti in načinov zaščite pred napadi in zlorabami ter osnovno znanje o etičnih vprašanjih v zvezi z digitalnimi tehnologijami. Študenti bodo pridobili praktične veščine za uporabo različnih digitalnih orodij, kot so orodja za oblikovanje, urejanje in deljenje dokumentov, orodja za sodelovanje na daljavo, orodja za upravljanje projektov in podobno. Študenti bodo razvili sposobnost za samostojno učenje in nadaljnje izobraževanje na področju digitalnih tehnologij in kompetenc.

Literatura

  • Pečnik K., Juvan Ž., Pogačnik M., Multimedijski sistemi, Založba FE, 2022 ISBN 978-61-243- 445-8, https://multimedija.info/ucbenik/
  • Frese J., Computer & Technology Basics, Independently published, 2020, ISBN 978- 1661897659
  • Demšar D., Kranjc A., Malovrh M.,  Spletni viri brez ovir, Beletrina, 2020
  • Carretero Gomez, S., Vuorikari, R. and Punie, Y., DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use, EUR 28558 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2017, ISBN 978-92-79-68006-9 (pdf),978-92-79-68005-2 (print),978-92-79-74173-9 (ePub), doi:10.2760/38842 (online),10.2760/836968 (print),10.2760/00963 (ePub), JRC106281.