Vrsta predmeta

Obštudijska dejavnost

Kreditne točke (ECTS KT)

3

Status prijave

Zaprta

Študijski program

Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.

Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu

Vpis na prvo oziroma drugo stopnjo študijskega programa Univerze v Ljubljani. Za pristop k izpitu je pogoj 75-odstotna prisotnost pri predmetu.

Termin izvedbe

Zimski in letni semester

Način izvedbe

V živo

Oblike dela

  • Predavanja: 10 ur.
  • Vaje: 50 ur.
  • Samostojno delo: 30 ur.

Način ocenjevanja

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami od 1 do 10 v skladu s Statutom Univerze v Ljubljani. Teoretični (50 %) in praktični (50 %) izpit.

Vsebina predmeta

Teoretične vsebine zajemajo osnovne pojme v plesu, zgodovinski razvoj in umeščenost plesnih zvrsti v kulturo; teoretične vsebine se podajajo v zgoščeni obliki med praktičnimi vajami, ki zajemajo seznanjanje s popularnimi plesnimi zvrstmi, kot so salsa, mambo, swing, kizomba, zumba, argentinski tango, orientalski ples, flamenko, capoiera, bachata idr. (osnovne tehnične zakonitosti, plesne figure in povezave, nadgradnja plesnih figur in povezav v koreografije).

Cilji in kompetence

  • Ozaveščanje o vrednotah športa in preko tega vplivanje na oblikovanje pozitivnih stališč do športa ter navajanje na zdrav način življenja.
  • Odpravljanje in preprečevanje posledic pomanjkanja gibanja oziroma skrb za izboljšanje psihofizičnih sposobnosti, krepitev zdravja, omogočeno druženje in socializacija ter ustvarjalna izraba prostega časa.
  • Obvladanje osnovnih plesnih prvin popularnih plesnih zvrsti (hip-hop ali disco ali swing ali argentinski tango ali salsa ali orientalski plesi ali flamenko ali capoeiro in druge) in pridobitev specifičnih znanj do stopnje, da bodo lahko tekmovali ali nastopali.
  • Ohranjanje in razvoj kulturne tradicije, pridobitev odnosa do plesa kot kakovosti vsakdanjega življenja.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje principov oziroma zakonitosti gibanja posamezno, v paru ali v skupini.

Uporaba pridobljenih znanj v vsakdanjem življenju in za kompenzacijo negativnih stresnih učinkov v času študija.

Navezovanje novih prijateljstev, socializacija, zagotavljanje kakovostnega življenja, pridobivanje trajnih življenjskih navad.

Kritična analiza gibanja, refleksija na prebrano literaturo in delo v skupini.

Literatura

  • Zagorc, M. (2001). Ples, družabnost, šport, umetnost. Ljubljana: Domus.
  • Ambrož, T., Zagorc, M., Kocbek, R. (2004). Svetovni plesni program. Ljubljana: Plesna zveza Slovenije.
  • PROSEN, Jerneja, ZALETEL, Petra, ŠIFRAR, Tina, ZAGORC, Meta. Salsa  – najpopularnejša oblika družabnega plesa [!]. Šport, ISSN 0353-7455, 2011, letn. 59, št. 1/2, str. 179–183, ilustr.
  • ZAGORC, Meta, PETROVIĆ, Sergej, MEDVEŠČEK, Ana. Uporaba sodobnih naprav v plesu (Freestyler). Ljubljana: Plesna zveza Slovenije, Združenje plesnih vaditeljev, učiteljev in trenerjev Slovenije, 2009.
  • BIZJAK, Katarina, PROSEN, Jerneja, ZAGORC, Meta. Salsa v šoli ni le popestritev. V: KOVAČ, Marjeta (ur.), ROT, Aleš (ur.). Zbornik referatov. Ljubljana: Zveza društev športnih pedagogov Slovenije, 2008, str. 50–53.
  • PROSEN, Jerneja. Osnove salse : diplomsko delo. Ljubljana: [J. Prosen], 2008. 117 f., ilustr.

Opombe

Oprema: Športna oblačila in čista športna obutev, brisača, plastenka z vodo.