Vrsta predmeta
Obštudijska dejavnost
Kreditne točke (ECTS KT)
3
Status prijave
Odprta
Študijski program
Za uveljavljanje ECTS kreditnih točk v študijskih programih 1. in 2. stopnje.
Pogoji za vpis k predmetu in pristop k izpitu
Vpis na prvo oziroma drugo stopnjo študijskega programa Univerze v Ljubljani.
Termin izvedbe
Celoletni
Urnik
Zimski ali poletni semester (po dogovoru)
Način izvedbe
V živo
Oblike dela
V sodelovanju z relevantnimi humanitarnimi organizacijami kot na primer Zveza Anita Ogulin &ZPM in podobnimi ter v koordinaciji izvajalca predmeta študent izvede približno 30 ur individualnih ali skupinskih inštrukcij ali drugega spremljevalnega dela mladih v okviru organiziranih aktivnosti ustreznih humanitarnih organizacij. O obsegu dela študent pripravi enostavno poročilo, ki ga izvajalec glede na kompleksne razmere ob spremljanju študentovih aktivnosti oceni kot ustreznega/neustreznega.
Način ocenjevanja
Študentovo angažiranost, obseg in uspešnost dela se na podlagi zahtevanega poročila študenta in komunikacije s humanitarno organizacijo ocenjuje z ocenama »opravil«/»ni opravil« v skladu s Statutom UL.
Vsebina predmeta
Mladi iz socialno ogroženih družin so pogosto manj uspešni pri študijskem delu in potrebujejo učno pomoč, ki pa si je ne morejo privoščiti. Po drugi strani lahko za take otroke prav učni uspeh predstavlja motivacijo in edino upanje za izhod iz negativnih socialno-družinskih ciklov. Izzivi motivacije in osvajanja osnovnih matematično naravoslovnih ter drugih izobraževalnih konceptov, ki begajo mnoge otroke iz socialno zapostavljenih družin, po drugi strani nudijo zanimiv socialni in intelektualni izziv za študente, ki so odraščali v relativnem blagostanju. Na ta način bodo študentje ob prostovoljni učni pomoči otrokom iz socialno depriviligiranih družin razvijali socialno senzibilnost in solidarnost ter tako na najbolj konkreten način pomagali razvijati družbeno homogenost ter enake možnosti za vse. V okviru seminarskih ur študentje spoznajo osnovne principe strokovnega pedagoškega dela z mladimi, na samostojnih urah pa izvajajo individualne ali skupinske aktivnosti z mladimi.
Cilji in kompetence
Študent spozna osnove dela in senzibilnosti za izvajanje učne pomoči otrokom iz socialno ogroženih družin in razvije kompetence za uspešno individualno in skupinsko delo z mladimi.
Predvideni študijski rezultati
Študent po uvodnem seznanjanju uspešno izvaja individualne ali skupinske ure učne pomoči učencem ali dijakom iz socialno ogroženih družin.
Literatura
- Duguid Fiona, Mundel Karsten in Schugerensky Daniel. Volunteer Work, Informal Learning and Social Action. Sense Publishers, 2013.
- Duran, David in Topping, Keith. Learning by Teaching. 1st edition, Routledge, 2017.
- Boštjančič, Eva in Babnik, Katarina. Prostovoljstvo v Sloveniji, Univerza v Ljubljani Filozofska Fakulteta, 2021. ISBN 9789610605102.
Opombe